Bodemrook voor buiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

Bodemrook voor buiten

hallo

ik weet niet zeker of hij hier gepast is maar mocht dat niet het geval zijn dan zie ik hem graag verplaatst naar de juiste plek.

Ik heb de volgende opdracht

Binnenkort is er hier in de buurt weer het jaarlijkse bloemencorso.
    Nu hebben ze mij gevraagd om voor sfeer te creeren op en rond een bloemenwagen.

Het betreft een wagen van een 14 meter lang, ruim 4 meter breed en een 5 meter hoog, deze bestaat uit een figurant in een boot, voortgetrokken door een stel stieren. Het geheel moet "zweven" op wolken. deze wolken zijn ook gemaakt, alleen wil men graag echt rook en mist rond de wagen en op de wagen.

Nu zat ik zelf aan een stel bodemrook machines te denken. zodat de rook over de bestaande wolken rolt.

Iemand ervaring met dergelijke machines, in de openlucht, het gebruik, de output, geschikte machines en eventueel andere ideen om dit zo goed mogelijk te creeren.

ben zelf in het bezit van een tweetal hazers, deze zullen onder de wagen worden geplaatst in een constructie zodat de rook van onder de wagen langszij omhoog trekt.

ook verhuur adressen in de omgeving van de achterhoek met dergelijke apparaten zijn welkom.

alvast bedankt
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Je zou kunnen overwegen om onder de wagen of onder de bekleding van de wag te werken met iets van droogijs.

Natuurlijk zit je er wel dan mee hoeveel ruimte moet je dekken, hoe lang is de route, en hoe lang duurt het want als je droogijs gaat meenemen heb je het wel over gewicht en ruimte.

Hazers zou ik niet doen dat is bijna niet zichtbaar.

En normale rookmachine stijgt de rook van op.

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

kan je niet een soort bak rond de wagen bouwen waar er zo'n damp van bvb droog ijs in "dwaalt"
      prijs gezien enzo heb ik geen flauw idee maar mss kan je iets in die stijl uitwerken ...
      ... the sound of silence...

Comment

• esound
        • Oct 2004
        • 193

is een martin galciator extreem niet wat

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Droogijs... allemaal goed en wel, maar hou er rekening mee dat dat echt geen uren uithoudt... mag je al bergje inslaan!
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Wous
            • Apr 2003
            • 26

Een Glaciator is een hele goeie oplossing!!!!
            En gaat langer mee als gewoon droogijs..

Maar ja als het gaat waaien en dat doet het meestal buiten ben je de rook al snel kwijt..
            Luchtankers i.p.v. Motortakels

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

juist dat lijkt mij wel wat zo'n extreme van Jem. Nu nog even zien waar ik deze "kistjes" kan huren, ik zie dat er slangen aan kunnen worden bevestigd, dus kan zo waarschijnlijk wel een groot oppervlak op de wagen bestrijken.

Gewicht is op zich geen probleem, vorig jaar hadden wij 8000 kg aan ijs op de wagen staan, hierin zaten een aantal figuren verwerkt die onder de optocht werden uitgehakt, gezaagd door een ijskunstenaar.

Ik zie verder op het internet dat vele machines gewoon met ijs werken, een standaard rookmachine met daarvoor een grote bak vol ijs.
              Zou dit ook daadwerkelijk werken? dan zou ik eventueel een stel bakken kunnen maken, de rookmachines hiervoor plaatsen en de openingen zo maken dat ze op de goede plaatsen hun functie doen.
              Ijs meenemen is ook geen probleem, kilo of 300 genoeg??

-Heeft iemand ervaring met dit soort ijsmachines?
              -weet iemand een verhuurbedrijf dat de extreme in de verhuur heeft? liefst omgeving achterhoek, gelderland, overijssel.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• esound
                • Oct 2004
                • 193

rentall in bemmel heeft er een paar staan

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Het effect van droogijs bereik je alleen maar met: droogijs!

Klinkt als een dooddoener, maar is nog steeds een niet te evenaren effect.

Glaciator klinkt leuk, maar volge ns mij heb je voor de huurprijs van een glaciator ook een mooie droogijskliko en een flinke stapel tempex dozen gevuld met droogijskorrels.

Comment

• Martijn de Groot
                    • Mar 2005
                    • 189

Dit is een lastige.
                    Als je niet weet wat de temperatuur is en de luchtstroom kun je eigenlijk niets met droogijs, of vergelijkbare effecten.
                    Neem 4 kleine foggers, richt ze vanuit het midden naar de hoeken en stel ze niet te hoog (hard) af, dat geeft een wolk rook en doordat de wagen zich verplaatst lijkt het of het er rondom hangt.
                    Martijn de Groot
                    wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Nou....
                      Ik zie ff niet wat het probleem zou zijn om droogijs te gebruiken...Zelfs wanneer het buiten rond het vriespunt is blijf je het effect prima zien.

Mijn ervaring: juist met conventionele rookdoze heb je onwijs veel last van verwaaiing van de rook.

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

gewone rookdoos werkt niet, heb ik al diverse proefopstellingen mee gedaan, heb nu een offerte liggen van z'n glaciator...***** wat een prijzen zeg!!

zal eens informeren naar droogijs, iemand hiervoor adressen? Zie op google niet echt bedrijven hiero in de buurt.
                        verder heb ik geen enkele ervaring met droogijs dus.. gebruikerservaring zou heel erg welkom zijn!!

bedankt

Comment

• Controller
                          • Apr 2002
                          • 745

Originally posted by Watt Xtra
                          gewone rookdoos werkt niet, heb ik al diverse proefopstellingen mee gedaan, heb nu een offerte liggen van z'n glaciator...***** wat een prijzen zeg!!

zal eens informeren naar droogijs, iemand hiervoor adressen? Zie op google niet echt bedrijven hiero in de buurt.
                          verder heb ik geen enkele ervaring met droogijs dus.. gebruikerservaring zou heel erg welkom zijn!!

bedankt
                          Droogijs is te halen bij:

Bohm & Gottschalk

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

had ik gezien alleen compleet niet bij ons in de buurt, dus even kijken zit er niet in.

Comment

Working...