SGM Pilot 2000

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

SGM Pilot 2000

Goede Middag,

Ik heb al zo'n half jaar een Sunlite EC pakket liggen maar met Sunlite ben ik nog geen stap verder. De standaard bewegingen werken niet lekker op de Ypoc (vind ze erg beperkt) en zelf programmeren is me nog niet gelukt (zie ook mijn andere topic in het Licht gedeelte). Nu ben ik zoieso geen voorstander van PC/lichtsturingen en zou ik liever met een "gewone" lichtsturing/tafel op pad gaan.

Tijdens mijn eeuwigdurende zoektocht naar de ideale lichttafel heb ik inmiddels ook een Martin Freekie aangeschaft. Maar al gauw kwam ik erachter dat dit toch voor mij niet de ideale oplossing is. Live ingrijpen is met deze tafel immers niet mogelijk.

Dus zodoende ging ik mij inlezen op J&H en kwam ik bij de volgende sturing uit: SGM Pilot 2000. Over deze sturing lees ik veel lovende verhalen, en de functies die ik op de Freekie mis worden met deze sturing wél aangevuld (Chase's combineren, Live ingrijpen ed.)

Nu vroeg ik mij af of deze Pilot 2000 écht zoveel meer bied als de Freekie.
    En wat zijn de voor- en nadelen van deze tafel?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast Bedankt!,
    Max
    Last edited by Max; 10-08-06, 12:56.
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Nou heb je even....

Freekie is wat mij betreft een duur alternatief voor een scanmaster2 tafeltje.

De sgmpilot2000 ljikt qua werking bijzonder veel op de studio sc tafels van SGM.
    De shape engine is redelijk beperkt, werkt verder wel prima.
    het aanmaken van een que is ook goed te doen.

Voor playbacks is het een wat lastiger verhaal. Het aanmaken van een playback voor alleen maar een kleur, of alleen maar een gobo of alleen een positie is mogelijk, maar het aantal cue's/playbacks is beperkt.

Voor feestjes, drive-in, kleine disco prima ding. Zoek je ook een sturinkje voor bandjes, theater: afblijven!

Ik deel trouwens je Sunlite problemen. Ik kan op aardig wat kleine en grote consoles uit, maar dit pakket krijg ik ook maar niet onder de knie

Comment

• sjoerd
      • Apr 2004
      • 341

wij hebben ook zo'n SGM in gebruik. bevalt op zich wel goed maar heeft wel wat beperkingen. de standaard bewegingen zijn voor een moving head niet echt bruikbaar. Ook het "live ingrijpen"gaat niet zo handig.

Ik zit ook nog steeds met de volgende vraag: is er een mogelijkheid om meerder programma's voor een movinghead te combineren? zodat ik bijv een beweging kan programeren en bij het afspelen dmv andere programma's de kleuren en gobo's kan wisselen. Nu moeten we steeds of handmatig met de schuiven kleuren ed aanpassen, niet echt handig. Of we moeten steeds niet programma's maken op een andere locatie, terwijl ik liever bepaalde bewegingen etc zou willen opslaan en combineren. Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is..

Comment

• Highfield
        • Jun 2006
        • 144

Originally posted by sjoerd
        wij hebben ook zo'n SGM in gebruik. bevalt op zich wel goed maar heeft wel wat beperkingen. de standaard bewegingen zijn voor een moving head niet echt bruikbaar. Ook het "live ingrijpen"gaat niet zo handig.

Ik zit ook nog steeds met de volgende vraag: is er een mogelijkheid om meerder programma's voor een movinghead te combineren? zodat ik bijv een beweging kan programeren en bij het afspelen dmv andere programma's de kleuren en gobo's kan wisselen. Nu moeten we steeds of handmatig met de schuiven kleuren ed aanpassen, niet echt handig. Of we moeten steeds niet programma's maken op een andere locatie, terwijl ik liever bepaalde bewegingen etc zou willen opslaan en combineren. Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is..
        je kan op een page bijv. onder cue 1 t/m 5 bewegingen (effectgenerator of mooi getimede chases) programmeren, en dan onder 6 t/m 10 kleuren, 11 t/m 15 gobo's en 16 t/m 20 strobe/dimmer effecten. je kan nl. maximaal 4 cues tegelijk selecteren zoals je wellicht weet. hiermee is het dus mogelijk om verschillende plaatjes te maken. natuurlijk blijft het mogelijk om met de schuiven te werken. een tip: je kan bij "setup -> internal library -> control type" de verschillende standaard waardes behorende bij een effect instellen, waardoor het selecteren van bv. een gobo meteen van de een naar de ander gaat (bv. 110 (circle) -> 120(square) direct) ipv langzaam verlopend (110(circle) --> 115(half circle half square) --> 120(square). dat maakt het wellicht makkelijker om met effecten te werken, mocht je nog niet bekend met deze functie(is bij de sc12/24 hetzelfde).
        Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• sjoerd
          • Apr 2004
          • 341

@Highfield,

Thanx! die opmerking over control type is nieuw voor mij, ga ik zeker gebruiken, dat scheelt al veel en zal makkelijker werken.
          Verder had ik inderdaad al geprobeerd om onder bijv cue 1 een beweging te zetten en onder cue 2 een gobo/kleur. maar wanneer ik dan cue er bij selecteer stopt de beweging en blijft de head staan op de plek waar die op stond bij het proggen van de kleur. Hoe zorg ik ervoor dat die beweging overruled wordt? Of hoe moet ik in een cue alleen de kleur oid programmeren zonder de pan/tilt te beinvloeden? hier staat in de manual helaas niets over vemeld.. ik hoor t graag

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Er is reeds een hoop geschreven over de SGM tafels hier op het forum.
            Gelieve je vragen dan ook in de reeds bestaande topics te posten
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...