Hoe lang bestaan movingheads al ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

Hoe lang bestaan movingheads al ?

hallo ,
    ik was aan het kijken naar een programma op TV , waar ze een levensechte Jukebox moesten maken Jaren 50 stijl.
    nu was ik dus aant kijken en zie daar ineens een setje movingheads staan en ik dacht zo bij mezelf... wat een blunder ... movingheads...
    toen dacht ik ... hoelang bestaan de movingheads eigenlijk al ?

weet iemand het ?
    ik in ieder geval niet ....

hpelijk iemand wel

greetz

niek
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Hoi Ikke,

Als ik het niet mis heb heeft Genesis in samenwerking met Varilite in 1982 voor het eerst VL2's gebruikt bij hun concert. Weet dit niet zeker want dit heb ik niet uit de eerste hand. Die hand was toen namelijk pas zeven...

Maar er zijn ongetwijfeld oudere handen op dit forum, die dit kunnen bevestigen of ontkrachten!

groeten, @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

VL kwam idd als (één van de eersten?) uit met een commerciele 'movinghead'

FF een tekstje en linkje wat Philippe Norfolk van PRG eens postte op een forum

the VL0 and VL1 are all a little bit of a red herring. The VL (yes, without any numbers!) was how the first Vari*Lite was presented. The prototypes were never used for anything other than test and patent issues and were know internally as "prototypes" !
      The VL was gently renamed VL1 when it became clear to Show Co that a company and product range called Vari*Lite would soon arrive. The VL1 being named so that VL2 and so on could be started as the next generation. The First 50 were sometimes referred to later as VL0 since they did not have a VL1 name which all the rest of the first VL series did have.
      In total there were 6 versions of the VL1 with all of these being improvements and these changes were rolled back so that all units were up to current spec as quickly as was practical.
      Meer info op

Last edited by axs; 14-08-06, 03:47.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• VANEENBERGEN
        • Sep 2003
        • 187

ik heb eens jaren geleden een etentje gehad tijdens LDI in orlando. daar zat ik naat de oude LD van aerosmith, jeff .... gave gast, hij dronk alleen maar warm water, reden borden was je schoon met warm water -> dus mijn lijf ook.

maar goed. hij vertelde mij dat morpheus al eerder was. er was ook nog zoiets als de cyclops

voor wat leuke foto's via lightnetwork.
        http://www.pbase.com/paulpelletier/lightingoldies

joost
        Joost van Eenbergen
        ELC lighting

Comment

• masterblaster

Mij is altijd verteld Dat de Summa HTI de eerste movinghead was. werd nog aangestuurd met 0-10 volt systeem.
          Kan iemand dit bevestigen of is het een on betrouwbare bron geweest?

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

er bestaat op dit forum ergens al zo een draadje.

Ik heb zelf rond 1985/86 met posi-spots te maken gehad.
            dat waren bewegende PAR64's.
            lekker belangrijk!

Comment

• ikke1234
              • Aug 2005
              • 125

bedankt voor de reakties !!!!!!!!!!!!!!!!

greetz niek
              IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
              KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Varilite was de eerste met een combinatie van kleurensysteem/iris/pan tilt...

Automatische schijnwerper zoals POSI bestond idd al een tijdje langer maar dat is niet echt hetgene wat later model stond voor de movingheads zoals we ze nu kennen.
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• vectorpijl
                  • May 2006
                  • 14

Vari*lite heeft als eerste iets ontworpen.

check de URL:

Vari-Lite

ga naar "company" en lees het verhaal

mzzl

Comment

• Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

Een kennis van me heeft nog een 16-tal van die moving PAR64's staan, is zowat de voorloper van een moving head, maar zo omslachtig om aan te sluiten (gingen telkens al 3 kringen naartoe, eentje voor spanning van de motoren, eentje voor de PAR-lamp en een XLR'tje voor het 0-10V signaal).
                    Hij heeft ze dan ook maar uiteindelijk te koop gezet.
                    Last edited by moderator; 24-08-06, 08:06.
                    --- watt ever you want ---

Comment

Working...