Olie gobo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CyBorg
    • Jan 2003
    • 34

Olie gobo

Jullie kennen dat effect vast wel. Gekleurde olie waar je deerheen projecteerd geeft een vrolijk gekleurd, bewegend jaren 60/70 effect. Daar zijn speciale projectoren voor te koop. Door de warmte gaat de olie "lopen" en de kleurvlakken vervormen. Een beetje het idee van een lava lamp.
    Ik vroeg me af of iemand wel eens dit principe in een "gewone" gobo gezien heeft? Bestaat dat? Waar is dat te koop?
    Het mooist zou zijn om dat in een movinghead te kunnen zetten, maar die gobo's zijn wel erg klein lijkt me. Maar misschien A-size of B-size?
    Iemand suggesties?
    Alvast bedankt voor jullie veelvuldige reacties
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Originally posted by CyBorg
    Jullie kennen dat effect vast wel. Gekleurde olie waar je deerheen projecteerd geeft een vrolijk gekleurd, bewegend jaren 60/70 effect. Daar zijn speciale projectoren voor te koop. Door de warmte gaat de olie "lopen" en de kleurvlakken vervormen. Een beetje het idee van een lava lamp.
    Ik vroeg me af of iemand wel eens dit principe in een "gewone" gobo gezien heeft? Bestaat dat? Waar is dat te koop?
    Het mooist zou zijn om dat in een movinghead te kunnen zetten, maar die gobo's zijn wel erg klein lijkt me. Maar misschien A-size of B-size?
    Iemand suggesties?
    Alvast bedankt voor jullie veelvuldige reacties
    SGM heeft in de Giotto 400 CMY Spot een effect zitten wat lijkt of er water stroomt door glas in lood gobo

Comment

• CyBorg
      • Jan 2003
      • 34

Ik heb dat even nagekeken bij SGM. Er zit in die spot, naast 2 gobo wielen, een animation wheel. Ik kan me voorstellen dat wanneer je dat wiel gebruikt samen met een gewone ripple gobo en een glasgobo met kleurtjes, beetje van het scherpe af trekken, dat dat een heel gaaf effect geeft.
      Een zeer welkome tip! Toch is het niet wat ik zoek. Zijn er nog meer suggesties?

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

zijn diverse mogelijkheden, handige site/bedrijf: www.gobo-image.nl

Comment

Working...