Filter voor LED PARREN

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Filter voor LED PARREN

Is er een soort filter ben ik nodig om de kleur/effect van een led par te behouden, dus alleen een soort doorzichtig filter, waardoor de ledjes zelf niet meer zo opvallen ?

Ik heb het volgens mij wel eens gezien, maar heb filters zat, alleen zo'n soort filter niet.

Welke code e.d. ?

Ik hoor het graag!!
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

Frostje wellicht?

Kost je wel je bundel, maar dat hadden die dingen sowieso al niet..

Comment

• LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

Nee frostfilters is niets.. heb dr zat van liggen, bestaat er niet iets bijna doorzichtigs?
      Led parren vallen me echt NIET tegen!!overigens!

Comment

• LuxProDeo
        • Feb 2003
        • 245

Misschien dat je dan ook even kunt vermelden welke frost je geprobeerd hebt en WAAROM je dit niets vond?

Er zijn toch frost filters in vele gradaties van bijna helemaal transparant en nauwelijks diffuus tot zeer dicht en diffuus. In de gecombineerde reeksen van LEE en Rosco (check vooral ook de Supergel reeks) zitten toch ook behoorlijk wat subtiele frosten.

Elk voordeel heb in dit geval zijn nadeel: elke correctie door middel van een filter gaat je een gedeelte van je lichtopbrengst kosten.

Heb je al eens LEE 228 geprobeerd? Is een vrij dichte / troebele frost maar geeft een aanzienlijke extra spreiding van het licht uit je LEDpar - kan interessant zijn afhankelijk van je toepassing.

LuxProDeo

Comment

• LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

Toepassing is gewoon in vaste installatie,
          (dansvloertje) spreiding is momenteel al goed !!
          Enige frostfilters die ik zelf heb, zijn hele dikke witte filters,
          puur geschikt als frontlicht filtertje..

Comment

• Halo
            • Nov 2005
            • 178

neem idd gewoon een subtiel frostje maarff een vraagje he: ik snap echt niet wat mensen zien in ledparren, het enige voordeel is dat bijna geen stroom pakken en nooit stuk gaan, maar de bundel (welke bundel) is kut, lichtopdrengst ook en het ziet er niet uit, niet om je aftezeiken ofzow hoor ik ben gewoon nieuwsgierig................waarom koos je voor ledparren?
            steel verstandig...........................jat een appel!
            fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• LJKEVIN
              • Dec 2005
              • 426

Het gaat om een soosgebouw,
              we hadden altijd 8x par 56 long 300watt mfl, als basislicht,
              echter koste ons dat uitgerekend 100.- per jaar,
              en aan lampen 8x15.-= 120.-
              Tevens was het bijv. afgelopen zomer slecht te doen voor de airco (ivm warmte)
              En met zaalaankleding bij thema's hoeven we nu niet meer uit te kijken voor brandgevaar (in de buurt van de parren)

De lichtopbrengst van de LED parren ligt 20% boven de opbrengst van een 300watt MFL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De bundel van een 56 lang is idd mooier, maar voor onze dansvloer maakt het weinig uit, lamp hangt namelijk vrijwel helemaal verticaal.

Verder vonden wij het als pluspunt, dat je veel kleuren kunt mixen e.d.
              Waaronder een kleur of 6 die echt mooi te mixen zijn.

Verder staan bij ons de parren 20% van een avond aan,
              de rest wordt opgevult met 4x mx-4 en 2x mac250+
              + blacklights / 2 lasers etc.etc.etc.

Ik zal volgende week wel foto's posten van het resultaat...
              Last edited by LJKEVIN; 04-09-06, 11:10.

Comment

• Strat
                • Feb 2005
                • 125

Originally posted by LJKEVIN
                Is er een soort filter ben ik nodig om de kleur/effect van een led par te behouden, dus alleen een soort doorzichtig filter, waardoor de ledjes zelf niet meer zo opvallen ?
                Zoiets zoek ik eigenlijk ook. Heb nu een paar keer met die Led parren gewerkt en bevalt prima. Lichtopbrengst is goed, kleuren zijn mooi (te krijgen) Alleen als je in de par kijkt ziet het er niet uit. Bij alleen rood, groen of blauw valt het wel mee, maar bij mengkleuren dus echt niet.

Zat zelf te denken om een paar van de lenzen die ze achterop autoruiten plakken te gebruiken, maar ben nog niet zo ver gekomen om dit te proberen. Gebruik ze overigens alleen als frontlicht, dus mooie bundels heb ik niet nodig.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Misschien een diffuusje dr voor? LEE code weet ik zo niet misschien 228?
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Toch ben ik het niet eens met het verhaal dat de lichtopbrengst van led minder is. kan me nog een topic over een MH herinneren, een gewone en een led versie.. bijna niemand zag welke led was en welke niet.

verder denk ik een hele lichte diffuus of frost het klusje moet kunnen klaren.

laat het resultaat eens horen, ben benieuwd wat de bevindingen zijn
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

Inderdaad, maar dat was wel een pixelpar van thomas. Daar zit toch een hoop verschil tussen. Ook betaal je er een hoop meer voor dan bv een showtec LED par. Maar voor kleine dingen vallen de showtec LED parren nog wel te gebruiken.
                      exit night into LIGHT

Comment

• DeMennooos
                        • Aug 2000
                        • 1416

Dat ging over een vergelijk tussen de MAC300 en een Pixelbrick van Thomas.
                        In de Pixelbrick zitten geen 90 LEDs als in de Pixelpar 90, maar slechts 22...
                        Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• LJKEVIN
                          • Dec 2005
                          • 426

k gebruik overigens de 3x 51 leds spots (je hebt ze ook met minder)

de led geeft meer licht dan een 300watt MFL

ik maak vanavond wel even wat foto's

Comment

• DeMennooos
                            • Aug 2000
                            • 1416

De truuk zit hem alleen niet in het aantal LEDs.....

Maar in het type LED en de lenzen die ze gebruiken (ofwel de bundeling)

Als je de kleurensoep in de bundel trouwens wil terug dringen dan zou je een L410 Opal Frost kunnen nemen.

Of wat Nathan Wilson zegt over de 80 Pixelline 1044 bij de Foo Fighters in Hyde Park:

Nathan states: "I chose the PixelLines because I like the fact that they are an LED fixture that you really can’t see the LEDs – only the final effect which is great."
                            Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• martijnwesterbrink
                              • Dec 2003
                              • 33

Zoals ik zie zijn de meningen nogal verdeeld over de led parren... Wij gebruiken ze ook regelmatig. Alleen gebruiken wij ze niet ipv de normale parren. We hebben een rijtje par64, met 1000watt pitjes.. Daar kunnen die ledjes niet tegen op. Wat wij wel doen is ze als decoratie gebruiken. We hangen stoffen cilinders in de truss, met een led par erin. En dan kun je via de DMX controller de cilinders verschillende kleurtjes geven. Ik vind het een super uitvinding hoor! Alleen zou ik ze nog niet gebruiken in plaats van de normale parren. Het is wel oppassen met die ledjes hoor, want ze gaan dan niet snel qua branduren kapot, maar ze beschdigen wel snel hoor. Het blijft glas
                              Succes met je led parretjes!

Comment

Working...