Hulp aanschaf.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jimi
    • Sep 2005
    • 39

Hulp aanschaf.

hallo,

ik zit er aan te denken om nieuw licht aan te schaffen en ik zou graag alles op dmx willen hebben, nu zat ik met de volgende 2 dingen in mn hoofd maar weet neit wat het makkelijkste is en het beste daarom hoop ik dat jullie me een beetje kunnen helpen..

wat zou ik van het onderstaande kiezen.

2x 4-bar + externe besturing of een dimmer in flightcase met daarboven in de zelfde flightcase een besturing

ik gebruik het licht vaak voor drive in, en af en toe toneel of zanger..

alvast bedankt!!!

mvg jimi
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Er zijn eigenlijk maar een paar verschillen:

Dimmende T-4 voordelen:
    -Geen dimmers op de vloer.
    -Geen (dure) multikabels nodig.

Nadelen:
    -Als er iets fout gaat, bijvoorbeeld een zekering vliegt eruit, kun je er moeilijk bij.
    -Kwaliteit over het algemeen niet super...

Losse dimmerpack voordelen:
    -Altijd volledige controle op de plaats waar jij het wilt hebben, je kunt ze resetten, zekering weer inschakelen enz. vanaf een gemakkelijke plaats.

Nadelen:
    -Neemt wat meer ruimte in.
    -Je moet lange (multi)kabels aanschaffen.

Het is iets wat je moet afwegen, ik heb een dimmerrack die ik gewoon bij het podium of wat dan ook neerzet, maar ook een aantal van die Showpech Multidim gevallen. Ik vind losse dimmers zelf wel fijner, want je ziet wat ze doen en je kunt er ten alle tijde bij.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

Maar een goede, betrouwbare dimmer kost ook het nodige. Die Showtec barren voldoen prima en hebben niet zo gek veel te verduren, je parren hebben meer te verduren.

Bovendien ga je met een Showtec bar alleen met prik en dmx naar boven, en met een dimmer met een dikke multikabel. Plus dat je prik en dmx makkelijker kan verlengen dan een multikabel, omdat je meestal wel een paar extra kabels bij je hebt. Zo ben je flexibeler.

Voor een drive-in show die gemakkelijker wat extra parren bij wil hangen raad ik die Showtec barren aan, zijn echt ideaal en ze hebben hun eigen dimmer per bar (zit in de bar), en zo ben je dus niet gebonden aan de maximale capaciteit van je dimmer op de grond.

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Al erg veel over geschreven op dit forum!

De zoekfunctie brengt je uren leesplezier
        Succes
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...