Lichttafel Jands event 408 ( intelligent aanturen )

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lurifax
    • Oct 2006
    • 30

Lichttafel Jands event 408 ( intelligent aanturen )

Hallo allemaal,
    Ik hoop dat iemand van jullie me even kan helpen.
    sinds een tijd werk ik met deze tafel,ben normaal hele andere tafels gewend,zie overal op deze site allemaal dingen over deze tafel.
    Maar wat ik me afvraag,hoe bestuur je nu heads met deze tafel had wel iets gelezen in die handleiding,mja die is nogal vaag zoals meerdere zeggen.

Dus ik hoop dat iemand me kan helpen

Groetjes Joyce
    " De dichter zocht een opener "
  • kristofb
    • Sep 2006
    • 91

ik heb vroeger zeer veel met deze tafel gewerkt.

Je moet natuurlijk eerst de headjes patchen via het menu setup
    nadien kan je de headjes selecteren op de 20 toetsen rechts vd tafel. voor bv kleur, gobo,... selecteer je die functie => stelt je gobo in en dan houd je de record knop in en selecteer je 1 vd die 20 toetsen en dan staat die eronder.

bij de faders net hetzelfde eigenlijk alleen kan je daar gaan masken. Dus je kiest wat hij opslaat en wat hij vergeet.

Comment

• Halo
      • Nov 2005
      • 178

ik zeg: vervelende TAFEL!!!!
      waardeloos en omslagtig, ik werk bijna weekelijks met de 416 (nog wel) veels teveel handelingen om iets te doen vergeleken met b.v. avolites, niet erg betrouwbaar: hang er 3 of meer verschillende soorten fixtures aan en hij snapt er niks meer van en de hardware qualiteit is niet al te best

edit door mod: taalkundige edit gedan, let u een beetje op uw taalgebruik?!

edit door halo: sorry mod :P maarja he ik moest ff mn frustratie over dat onding kwijt
      Last edited by Halo; 24-10-06, 12:39.
      steel verstandig...........................jat een appel!
      fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• lurifax
        • Oct 2006
        • 30

Haha nja bedankt in ieder geval,kijk anders probeer ik het gewoon uit als ik wat headjes heb,maar die hebben ze daar niet hetgene waar ik werk.
        En toch wil ik wel een beetje weten hoe dat zit...

Maar hier kan ik wel iets mee,danku!

Grtz Joyce

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

Ik werk al zon 3 jaar met die tafel (heb hem dus ook in eigen bezit) en ik moet zeggen het werkt prima. Dat het omslachtig is dat klopt idd, maar voor de standaard showtjes die wij doen, werkt het prima.

Heb afgelopen week wel een Fatfrog bijgekocht, en moet zeggen dat die een stuk overzichtelijker werkt..... Maarja, die tafel bestond nog niet toen ik de jands kocht......
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• lurifax
            • Oct 2006
            • 30

Maaruh nu ben ik vergeten een ding te vragen, dat softpatchen he,hoe krijg je die heads nu gesoftpatched? en wat ik dus nu begrijp is dat je geen faders gebruikt om de heads aan te sturen maar die buttons rechts in de hoek... kun je deze niet gewoon onder de faders zetten ofzo...

Comment

• Halo
              • Nov 2005
              • 178

jawel maar krijg je dus voor iedere functie een fader, of je kan in de specs van je fixture opzoeken welke parameter je dimmer is en proberen alleen het bijbehorende dmx adres onder een fader te zetten, ik weet alleen niet of dat kan ivm dubbel adres toewijzen (rechts in movinglight unit, en gewoon onder fader) zou ik zelf ook eens moeten testen trouwens

Comment

• lurifax
                • Oct 2006
                • 30

haha zou wel slim zijn ja
                Nja zoek dat nog wel uit.... zucht...
                Ik ga slapen morgen weer vroeg werken...

Comment

• Tom van Kameren
                  • Oct 2006
                  • 57

Hey Joyce,

Vraag aan dynamo of je de tafel een keer mee mag nemen naar school, neem de handleiding mee, hang er 6 moving-heads aan, middagje ploeteren en programmeren en je bent weer een stuk wijzer.

Tom
                  Tom Spaan
                  StoreQ operating

Comment

• Barthez
                    • Dec 2003
                    • 256

Originally posted by Halo
                    jawel maar krijg je dus voor iedere functie een fader, of je kan in de specs van je fixture opzoeken welke parameter je dimmer is en proberen alleen het bijbehorende dmx adres onder een fader te zetten, ik weet alleen niet of dat kan ivm dubbel adres toewijzen (rechts in movinglight unit, en gewoon onder fader) zou ik zelf ook eens moeten testen trouwens
                    Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, helaas wordt de patch van het kanaal van de intensiteit onder een fader gestolen op het moment dat je de fixture selcteert in de programmer, en is je intensiteit weer alleen via de programmer te bedienen.

Dit is het geval in de software die ik gebruikte (weet zo snel niet welke versie), het zou kunnen dat ze dit inmiddels hebben opgelost..
                    Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Halo
                      • Nov 2005
                      • 178

maar als je de fader nou op een of andere (geen idee of het kan) htp zou kunnen maken ben je van het probleem af natuurlijk

Comment

Working...