Filter Cases

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Filter Cases

Aangezien mijn filtercase steeds voller (maar ook zwaarder ) begint te geraken, vroeg ik me af hoe de anderen hun vaak kostbase filters bij elkaar en overzichtelijk houden, zodat ze op een productie toch snel de gewenste filter kunnen vinden.

En sorteer je de filters volgens kleur of volgens code ?

Indien gemixt gebruik van LEE/ROSCO etc, doe je die in dezelfde kist ?

En hoe markeer jij je filters ?

Ter illustratie, in mijn kist zitten bijna 90 verschillende kleuren van LEE (inclusief Frost en Cosmetic filters ) en van elke kleur hebben we minimaal 4 vellen (50 * 122 cm) versneden op formaat 24 * 24 cm. Deze maat past zowel in een Par 56, 64, MultiPar. Griven 1 KW en Griven 2 KW Fresnellen....
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • Halo
    • Nov 2005
    • 178

wij hebben destijds 2 flightcases gemaakt met filterbakken erin, 2 kisten van 90x60x90 (de ideale maten)
    met in het onderste gedeelte 2 deurtjes voor losse zooi / kabels / tape / eindstops enz.
    en bovenin een deksel met daaronder 3 rijden breed en 23 hoog = 69 vakjes waar wij onze filters in bewaren, wij hebben het op nummer maar dat is natuurlijk wat je zelf wil.
    kisten zijn wel zwaar maar er wordt niet mee getourd alleen binnenshuis gebruikt, berensterk en het is netjes en overzichtelijk zo
    steel verstandig...........................jat een appel!
    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

DeeJ kennende doelt hij echt op gebruik voor on-the-road.

@DeeJ: de manier waarop je het nu doet is erg netjes en overzichtelijk. Hoogstens misschien de labels links of rechts in de hoek neerzetten, in plaats van in het midden. In de hoek wordt het filter het minst warm en loop je de minste kans dat het label in de lichtbundel komt.
      Wat je kisten betreft: wellicht een tweede erbij maken, de eerste met de lage nummers, de tweede met de hoge nummers. Bij kleine klusjes neem je alleen de eerste kist mee en kleur je met alleen de lage nummers (is goed te doen), voor de grote producties neem je alles mee. Uiteraard kun je in je eerste kist ook nog je favo nummers uit de hoge series doen.

Comment

• Tom van Kameren
        • Oct 2006
        • 57

In het theater gebruikte we twee plastic bakken, waar je a-4 hangmappen in kunt doen. Erg licht en makkelijk te stapelen. We hadden 2 bakken waar alle gangbare kleuren inpassen, meer dan 90...

Bij de hangmapjes zitten labeltjes geleverd met plastic klemmetje.

Op de filters in het hoekje de nummertjes gezet met een witte typ-ex stift. Die zie je op alle kleuren.
        Tom Spaan
        StoreQ operating

Comment

• Halo
          • Nov 2005
          • 178

wat je voor on the road mooi zou kunnen maken (is wel wat prijzig) is een vliegkist in 2 delen met een schanier weet je wel zo'n klapkist met in iedere helft 2 of 3 laden dus 4 of 6 totaal met daarin een soort hangmappen of vaste vakken idee, zo kun je je rosco en lee filters gescheiden houden en je lee filters (ga ervanuit dat je die het meeste hebt) verdelen over 2 of meer laden...
          steel verstandig...........................jat een appel!
          fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Wat mij bijzonder goed bevallen is, voor vaste tourtjes met eigen kleurtjes, is een oude lp case.
            Zo'n kissie scoor je het best op een rommelmarkt.
            Voor de mensen die niet snappen waar ik het over heb;
            Een LP ( spreek uit "elpeej") is een grammafoonplaat.

Toendertijd had je al plaatjesdraaiers, die wilden dus makkelijk hun vinyl meenemen. Geen gesleep met hoezen, alleen de binnenhoes en dan in zo'n harmonica insteekmap.
            Vraag anders je ouders ( indien 45+) even of ze zo'n kissie niet toevallig op zolder hebben liggen.

Is ideaal kan ik je melden!
            Ik hou altijd de lee nummering aan, want meeste kleurtjes in mn kissie zijn van uncle Lee.
            Voorin een mappie met gobootjes, gekke formaatjes...

Mijn filters zijn genummerd met een witte stift van Edding, zon stift met een balletje, ff schudden voor gebruik en markeren maar. op L220 gebruik ik dan de zwarte stift

Bovenstaande methode bevalt mij goed, makkelijk opruimen, lekker overzichtelijk en de klusjes die ik doe kom ik er makkelijk mee weg.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

Originally posted by moderator
              Wat mij bijzonder goed bevallen is, voor vaste tourtjes met eigen kleurtjes, is een oude lp case.
              Zo'n kissie scoor je het best op een rommelmarkt.
              Voor de mensen die niet snappen waar ik het over heb;
              Een LP ( spreek uit "elpeej") is een grammafoonplaat.
              Voor vaste tourtjes laat ik de kleuren liever in de lampen zitten.... Scheelt een map en een hoop tijd.

Helaas hebben die platenkoffers niet zo heel veel ruimte, dus voor eenmalige producties is dit niet ideaal. Je loopt dan of met meerdere koffers, of met te weinig kleuren.

Mijn voorkeur gaat er naar uit om een standaardkist te maken met zeg maar de 40 kleuren die je normaal gesproken het meest zult gebruiken. Bij de meeste producties zal je dan uit de voeten kunnen. Uiteraard zijn alle filters netjes in de rechter bovenhoek genummerd. Danwel met stift, dan wel met zo'n prijs-label-tang-ding.

Mocht je bij een productie een specifieke kleur nodig hebben neem ik dan de rol mee, of heb als voorbereiding deze kleur dan alvast gesneden in de juiste maat. Deze neem ik dan los mee.

Werkt altijd goed

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Aanvulling op Dennis, vast tourtje zonder eigen lampen....maar dat had jij ook al begrepen slimkees
                Ik doe weinig klusjes met 40 verschillende kleurtjes op mn toneel, K3 is niet mn ding alhoewel!....

Voor losse filtercases maken wij gebruik van kistjes....waar ik ff geen foto van bij de hand heb.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• ljmartijnw
                  • Apr 2004
                  • 133

Wij gebruiken kleine kistjes. Zitten ook zo'n 30 kleuren in. en dan met hangmappen, dan met een stukkie kabeltape over de mappen zodat je kan controleren of ze gebruikt zijn (tellen!).
                  Down Under.

Comment

• w00Dy
                    • May 2006
                    • 257

mijn filters steken op kleur, en per kleur op nummer.

gewoon in een bak waar je van die hangmappen in kwijt kan.
                    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Hebben hier een kist staan waarvan de deksel opengeklapt kan worden, en daarin 2 vakken met 19" rails aan weerskanten, hierin hangen dus 2 rijen hangmappen naast elkaar, aan de voorzijde van de kist zit ook nog een lade met hierin aan 1 zijde nog een deel hangmappen en aan de andere kant ruimte om filterframes op te hangen.

filters op nummer, gemerkt met edding wit of zwart op de rechterbovenhoek van het filter. verder hebben we in de doorzichtige klem op de bovenzijde van de hangmap een stukje filter van de betreffende kleur geklemt met hierop met edding het leenummer. dit zoekt handig wanneer je aan het combineren bent.

onder de case zitten wielen en hij bevat 12 handgrepen.
                      4 op de koppen en 2 op de lange zijden onderaan. kist is behoorlijk heavy, maar je hebt alles bij de hand. Overzichtelijk en snel in gebruik.

verder zijn de vlinders voorzien van sloten waarvan alleen de verantwoordelijke tech de sleutel heeft alsmede de productie chef.
                      Beetje overdreven? Niet echt, heb het meegemaakt dat iemand wel even een kleurtje zou lenen. Kisten worden maar relatief kort gebruikt, (alleen met het uitfilteren) en staan daarna uren onbeheerd in een gang of achter het toneel. prettig is het in dat geval zeker om te weten dat er niemand in rondsnuffeld.

de opstaande deksel is door ons voorzien van een insteek waarin achter doorzichtig plexiglas de kleurschema's van de ontwerpafdeling kunnen worden gestoken zodat buiten de rondzwervende kopietjes er altijd 1 plaats is waar je even kan checken terwijl je filters pakt welke waar gestoken moeten worden.
                      Niet heel belangrijk, maar in de praktijk vaak erg handig.
                      voordeel is dat omdat we hiervoor vaste plaatsen hebben er rekening mee wordt gehouden op kantoor dat hiervoor de papieren in de productiemap zitten.
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...