Kleurfilters

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enrico
    • Jun 2004
    • 28

Kleurfilters

na wat googlen en bladeren hier op 't forum heb ik nog niet kunnen vinden wat ik zocht.

ik ben eens in een theater geweest waar ik een stapeltje stugge kleurfilters in m'n handen gedrukt kreeg.(ik meen dat het de schouwburg van rotterdam was) Dat is opzich niet zo bijzonder, maar deze filters waren een stuk steviger (niet op te rollen) en vele malen dikker dan de standaard kleurfilters.

Kan iemand mij helpen aan het merk, type en/of fabrikant van deze filters?

bijvoorbaad dank!
    BOEM is HO!
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Dit is Cinemoid. Van oorsprong Engels. Wordt inmiddels niet meer gebruikt omdat het naar verluidt ******verwekkend is. Niet fijn als je bedenkt dat iedereen zijn filters in zijn mond heeft als hij/zij een ladder oploopt...

De kleuren waren wel heel erg mooi. De oudere generatie heeft hier vast nog wel wat over te melden!

Gr @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Enrico
      • Jun 2004
      • 28

Bedankt voor je hulp @lex

Jammer dat de dingen niet meer gemaakt/gebruikt worden. Het was een prima oplossing voor de horizonbakken geweest, daar neigen de filters nog wel eens uit te kruipen...

nu ik het er toch over heb, weet iemand een goed alternatief?
      BOEM is HO!

Comment

• Juan
        • Nov 2004
        • 21

Is het echt zo dat dit ******verwekkende filters zijn.
        Bij ons in het theater wordt er nog bijna dagelijk gebruik gemaakt van de cinemoids.

Trouwens is dit niet echt een oplossing voor in een horizon, de filters zijn minder hittebestendig, en de kleur is minder vast en fikt dus eerder uit.
        Groeten Juan Neele

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Originally posted by Enrico
          nu ik het er toch over heb, weet iemand een goed alternatief?
          Ik neem aan dat je normaal LEE filters gebruikt? Probeer eens de HT-versie van een kleur uit (begin bij blauw, die wordt het snelst warm), mochten die het ook niet overleven in de horizonbakken, dan moet je overwegen om glasfilters te nemen (dus gekleurd glas). Zeker als je standaardkleuren in de horizons hebt, die je nooit vervangt, kan dit een uitkomst zijn (in aanschaf zijn ze namelijk stevig aan de prijs).

Anders moet je bij Rosco kijken, zij hebben een aantal series die beter tegen hitte kunnen dan LEE. Het nadeel: je zit met compleet andere nummers.

Comment

• Enrico
            • Jun 2004
            • 28

Normaal gebruiken we inderdaad gewoon LEE filters, wel de HT versie overigens! de 181 kan het nog altijd vrij slecht aan hoor...

glas is een goede optie, maar er wordt veel gewisseld en dat wordt een dure grap dus. verder zal het dan vervelend vaak voorkomen dat we een kleur 'net-niet' hebben...

Als rosco er beter tegen kan zal dat wellicht een oplossing zijn, dan maar een tabel er naast hangen

bedankt voor jullie tips en hulp zover.
            BOEM is HO!

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1087

Originally posted by Juan
              Is het echt zo dat dit ******verwekkende filters zijn.
              Bij ons in het theater wordt er nog bijna dagelijk gebruik gemaakt van de cinemoids.
              Hee Juan,

Mij is verteld dat dit de reden was dat ze plotseling zijn verdwenen terwijl het hele mooie keuren waren. Weet niet precies wanneer, maar ik denk toch al minstens vijftien jaar geleden. Ik kom ze in het theater eigenlijk alleen nog af en toe op de bodem van 'uitzoektbakken' tegen.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen!

Gr @lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• LJ TDD
                • Oct 2005
                • 31

Wij gebruiken speciale filters voor de horizon bakken# 123 # 124 # 125 # 126. Deze filters verspreiden het licht ook meer dan "standaard" filters
                ... koekje derbij

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

Originally posted by LJ TDD
                  Wij gebruiken speciale filters voor de horizon bakken# 123 # 124 # 125 # 126. Deze filters verspreiden het licht ook meer dan "standaard" filters
                  Nummertje zegt niet zo veel. Welk merk en welke serie kleuren gebruiken jullie dan daarvoor?
                  En die spreiding noemen we overigens 'frost'.

Comment

• LuxProDeo
                    • Feb 2003
                    • 245

Originally posted by jurjen_barel
                    Nummertje zegt niet zo veel. Welk merk en welke serie kleuren gebruiken jullie dan daarvoor?
                    En die spreiding noemen we overigens 'frost'.
                    Met die nummers bedoelt hij ongetwijfeld Rosco Supergel, en dan de Cyc Silk reeks.

Dit zijn (primaire) kleuren met een streepjesfrost erin verwerkt, speciaal voor horizon belichting.

123 bestaat niet (meer), 124, 125, 126 zijn resp. primair rood, blauw, groen met een LEE 228 stijl frost.

LuxProDeo

Comment

• LJ TDD
                      • Oct 2005
                      • 31

Inderdaad die bedoel ik
                      ... koekje derbij

Comment

Working...