Beginnen met Lasers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StrY
    • Jan 2007
    • 3

Beginnen met Lasers

Hallo,

Ik zit in de 'techniek-groep' van mijn school, en er komt binnenkort een evenement aan. Wij moeten daarbij het licht en geluid regelen. Wij wouden graag voor het volgende evenement een laser huren, omdat wij hier al mooie resultaten van hebben gezien op het internet.

Maar hoe begin ik met lasers?
    Kunnen lasers elke kleur maken die ik wil? (Ik zag dat sommige alleen de kleur groen kunnen maken volgens mij)

Wij wouden als het allemaal lukt de laser bedienen via de pc,
    Wat is hiervoor een goed programma om de laser aan te sturen? (Als het kan een programma dat ook moving-heads aan kan)

Alvast bedankt
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

de lasers met lager rendement en dus ook de goedkopere hebben meestal om niet te zeggen altijd de kleur groen waarom groen? omdat om die laser straak te creeren moet er iets gebeuren met een cristal en de procedure die het goedkoopste is creert een groene straal. om het eventjes simpel te houden.

de grotere lasers worden standaard met een pc aangestuurd zover ik heb gezien de anderen zijn meestal met dmx. maar een grotere laser kost al een aardig duitje.

Hoeveel mensen komen er naar dit evenement kijken?
    welk type evenement? (vb: techno fuif, opendeurdag,...)
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• StrY
      • Jan 2007
      • 3

Originally posted by Funmaker
      welk type evenement? (vb: techno fuif, opendeurdag,...)
      Er worden 2 voorstellingen gegevens en ongeveer 500 mensen per keer
      Het gaat om muziek-optredens van voornamelijk pop muziek

Comment

• lightzone
        • Oct 2006
        • 261

Origineel gepost door Funmaker
        ik vind dat als je het het over licht hebt dat je dan naar de grote v/d ruimte moet vragen,en niet naar het aantal personen.

en als je niets van lasers/besturing weet en je gaat al meteen voor 500personen een lasershow maken lijkt het me best dat je er niemand bijhaald die er veratand van heeft.

ik wens jullie veel succes , grtzz lightzone
        jumping is not a crime

Comment

• Ahmed Al Dayri
          • Oct 2005
          • 354

Ik raad je trouwens af om de laser TIJDENS het optreden te gebruiken... past er niet echt bij, maar dat is mijn persoonlijke mening...

Misschien leuk in het begin, maar verder niet echt geschikt bij een pop optreden/open podium

Comment

• Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

ik vraag altijd naar het aantal personen aangezien men geen zaal neemt van 1000 man als men maar 100 man verwacht (extreem voorbeeld) en ok het is meestal logischer naar de ruimte te vragen maar er rekenen zoveel mensen op hoeveel personen er komen of worden verwacht ...
            my bad
            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Misschien is het ook belangrijk om te weten welk ander licht er aanwezig is, en wat het rook gebruik is? En misschien nog belangrijker, het budget.
              exit night into LIGHT

Comment

• StrY
                • Jan 2007
                • 3

Er is een rook machine, maar om nog even terug te komen op mijn vraag,

Welke software kan ik het best gebruiken hiervoor?

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Beginnen met lasers, begint met: Beginnen met lezen, scheelt een paar letters, maar is echt zo.

Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...