HES Color Command versus Studio Command

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silence_One
    • Jan 2007
    • 29

HES Color Command versus Studio Command

hallo,

heeft er een van jullie ervaring met een met beide spots.
    ik weet dat de Studio Command een movinghead is . zou eigelijk 8 colorcommands willen kopen. maar volgens mij kan ik dan beter 8 studio commands kopen. wat is handig. qua prijs zal natuurlijk de colorcommand winnen. maar is dit een handige lamp in een show. graag jullie ervaring/ mening hierover.
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

welke versie zou je willen kopen, waarvoor moet hij gebruikt worden, wat voor lamp eist je applicatie? Wat is je budget?
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Silence_One
      • Jan 2007
      • 29

hallo KoenB,

ik zit te denken aan de Studio Command 700 of de Color Command. deze lampen zijn qua sterktes aan elkaar gewaagd. budget is geen probleem. mijn vraag is vooral wat is nu handig wat voor voordelen bied de zelfde kop als het een movinghead is. is het de meerprijs waard. lijkt me dat je bij de eerste keer dat je de color command gebruikt, je baalt dat het geen movinghead is. daarom graag vooraf advies

Comment

• KoenB
        • Mar 2003
        • 453

Ik veronderstel dat je mijn mening van de studio command al gelezen hebt? maar waarom kies je persé die lamp? welke motivatie? (prijs, inhuurmogelijkheden, de mogelijkheaden van de lamp zelf, tweedehandsdeal?)
        Want ik ben er niet zo direct van overtuigd, maar een lamp kies je in functie van de applicatie natuurlijk

Comment

• Silence_One
          • Jan 2007
          • 29

ik kan jouw mening niet terug vinden. maar veronderstel, door de houding in je berichten, niet echt zo positief. kun je hier je motivatie over geven? waarom die lamp. is me aangeraden door een lichtjongen. eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nog niet contact opgenomen heb met Lightco. ik wou eerst jouw/jullie mening hierover.

maar volgens mij zijn er niet veel andere merken met vergelijkbare producten. als je nu puur naar een moving head kijkt die het zelfde principe hanteert kom je snel op de vl 500. maar die zijn compleet onbetaalbaar. en volgens mij ook niet zomaar te koop??????

over de inhuur mogelijkheden heb je gelijk. er zijn niet veel bedrijven met dit type lamp. maar wat is nu een goed alternatief voor een vergelijkbaar product?

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Eerst zelf ons eens informeren wat je juist wil en wat de toepassing is.
            Dan kunnen wij advies gaan geven...
            Eerder helaas niet.

Verder jezelf maar eens beter informeren. lees hier namelijk al meteen dingen waaruit blijkt dat je zelf absoluut geen research hebt gedaan of geen idee hebt waarover je spreekt...
            helaas!
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• dj torny
              • Aug 2001
              • 67

Hoi Silence_One,

Voordelen van de studio command ten opzichte van de color command zijn:
              - Meer licht (MSR lamp i.p.v biplanar lamp)
              - Moving i.p.v. static fixture
              - Strobe functie
              - Geen aparte power supply en dimmer nodig (minder bekabeling en sneller inhangen dus)

Nadelen van de studio command ten opzichte van de color command zijn:
              - Als de dimmer dicht is zie je nog lek licht
              - Meer lawaai
              - Mooiere warme kleuren door biplanar lamp (gloeilamp)

Alternatief is de studio color van high end.
              Voor en nadelen van de studio color ten opzichte van de color command en de studio command:
              - Extra vast kleuren wiel met ctb, cto en wat warme kleuren die met cmy niet te maken zijn.
              - onderhoud is veel makkelijker, zit heel simpel in elkaar
              - minder licht vergeleken met de studio command (575 watt i.p.v. 700 watt)
              - Relatief makkelijk in te huren
              - Kleuren wisselen gaat langzamer
              - Waarschijnlijk goedkoper als studio command
              - Volgens mij alleen niet lang meer in productie (weet ik niet helemaal zeker)

Zo dat waren een aantal voor en nadelen (naar mijn mening)
              Ongetwijfeld ben ik er een paar vergeten maar dat moet je maar voor lief nemen.

Groeten

Comment

• Silence_One
                • Jan 2007
                • 29

dankje dj torny!! dit bedoelde ik met advies(even alles op een rijtje). ik ga binnen kort even bij lightco langs.

beste axs,

de informatie was wel genoeg voor dj torny om mij van advies te dienen. jammer voor de negatieve inbreng. gelukkig zijn er anderen....

en ja klopt ik ben geen lichttechneut maar eigenaar. en voordat ik iets koop wil ik graag advies van echte lichtechnici die dr mee gewerkt hebben. de jongens die ik aan het werk heb hebben zo ook een mening. dus probeer een zo ruim mogelijk beeld te vormen.

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Originally posted by Silence_One
                  de informatie was wel genoeg voor dj torny om mij van advies te dienen. jammer voor de negatieve inbreng. gelukkig zijn er anderen....

Jammer dat je dit zag als een 'negatieve' inbreng... wou gewoon van jou graag een toepassing horen zodat we je hier CORRECT advies konden geven.

Aangezien je verder geen details geeft over de eventuele toepassing... kunnen we hier echt geen correct advies geven.
                  Kan hier ook een hoop verschillen in 'specs' gaan lopen posten, maar het gebruik van deze fixtures hangt helemaal af van de toepassing!
                  Meer licht door het toepassen van een andere lamp? Misschien dan toch maar eens even nagaan WAAROM er voor een andere lamp wordt gekozen in die desbetreffende fixture! Juist ja... omwille van de TOEPASSING. En dat is net wat we hier NIET van jou te horen krijgen.
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Silence_One
                    • Jan 2007
                    • 29

Originally posted by axs
                    Jammer dat je dit zag als een 'negatieve' inbreng... wou gewoon van jou graag een toepassing horen zodat we je hier CORRECT advies konden geven.

Aangezien je verder geen details geeft over de eventuele toepassing... kunnen we hier echt geen correct advies geven.
                    Kan hier ook een hoop verschillen in 'specs' gaan lopen posten, maar het gebruik van deze fixtures hangt helemaal af van de toepassing!
                    Meer licht door het toepassen van een andere lamp? Misschien dan toch maar eens even nagaan WAAROM er voor een andere lamp wordt gekozen in die desbetreffende fixture! Juist ja... omwille van de TOEPASSING. En dat is net wat we hier NIET van jou te horen krijgen.
                    beste axs,

misschien heb ik jouw bericht wat TE negatief opgevat. Excuses daar dan voor. ik weet dat je bepaalde lampen hebt voor bepaalde toepassingen. ik heb even contact gehad met de hoofdlichttechnicus. hij zou ze graag willen gebruiken voor tegenlicht doeleinden waarbij veelal van kleur/ sfeer gewisseld wordt.
                    dit zal veelal plaatsvinden bij grote concerten en theater toepassingen. daarbij is door hem aangemerkt de vloeiende kleurverandering met de CMY. en vooral de strobe functie is onmisbaar. dus dan zal de color command wel afvallen. nu begin ik te twijfelen over de versies van de studio command. er zijn er drie. help

ik hoop dat deze info mij verder helpt. anders hoor ik het natuurlijk graag

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Helaas had Axs dan toch gelijk met zijn kritische opmerking over de gegeven informatie. Als een strobe functie onmisbaar is, dan vallen de Color Command en de Studio Command H meteen af, omdat het halogeen versies zijn. Blijven dus de Studio Command 700 en 1200 over.
                      Het nadeel waar Koen het over heeft is het leklicht van de gasontladings versies als de dimmer dicht zit. Zelf vind ik ze niet echt mooi als je erin kijkt. De kleur die je gemengd hebt zie je namelijk niet echt terug in de lens. (oranje lijkt in de lens meer magentha)
                      Dus zoek je toepassing maar uit. De geweldige bak licht die eruit komt en de vette look van de lens, maken meestal die 2 minpuntjes wel weer goed als je voor deze lamp kiest (ik gebruik altijd de 1200). Hoeveelheid licht is groter dan die van een VL3000 wash of een Mac 2000 wash als je 1200 watt lampen wil vergelijken en de beam angle is volgens mij ook in het voordeel van de Studio Command tov de VL500 (ongeveer stipple, 8-row en 10-row in één).
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• KoenB
                        • Mar 2003
                        • 453

Om weer even men standpunt verder uit te leggen: ik vind inderdaad dat die lichtvlek dat je ziet als de lamp toe is vrij hinderlijk, ook maken ze nog vrij veel lawaai op de CMY bewegingen, dus voor sommige toepassingen ook hinderlijk. Maar zo heeft elke lamp wel zijn voordelen en nadelen tov anderen, daarom is toepassing belangrijk. Er komt inderdaad een hoop licht uit.
                        Verder heb je nog, zo ff uit het hoofd, ik vergeet er zo wel een tiental:

- VL500
                        - Studio Beam
                        - Studio Color
                        - Mac2000 wash
                        - Mac600nt
                        - Mac TW1 (echt nog niet op punt, liever afblijven)
                        - Alfa wash (niet zo bekend maar ook al goede ervaringen mee gehad)
                        - VL2500 en VL3500 wash
                        - ..

alle robe, coemar, glp, ... en andere laat ik hier toch maar ff achterwege, niet dat dit mindere lampen zijn hoor, maar dan krijg je wel een heel lang lijstje! Het lijstje zal nog wel aangevuld worden zeker?
                        Maar ik kan je verder geen ideale lamp aanduiden, hangt meer af van het type producties.
                        Maar als je ook wilt kunnen stroben vallen toch de halogeen types af. En verder hangt het ook een heel stuk af van de inhuurmogelijkheden wat toch vrij belangrijk is voor een eigenaar van een bedrijf, dat je in de omgeving dezelfde lampen terug vind.
                        Dus het kan perfect zijn dat studio command perfect is voor jou toepassing, maar als hij in het zicht moet hangen als tegenlicht dan vind ik dit een niet zo ideale lamp, dan zijn er betere alternatieven.

Comment

• Ivanhoe
                          • Sep 2006
                          • 3

Beste Silence One,

Misschien heb je hier ook wat aan.
                          Je wilt kiezen tussen een Color Command en een Studio Command 700.
                          Let er wel op dat de lamp die erin zit totaal niet overeen komt.
                          De Color Command heeft een 850 Halogeenlamp en een Studio Command een gasontladingslamp. Dat is dus een groot verschil. Het enige wat overeen komt is het kleurenmix systeem. Verder eigenlijk niets.
                          Als je toch halogeen wilt, dan is er ook een Studio Command Halogeen. deze is erg mooi, maar naar mijn mening te duur en te laat op de markt gebracht omdat we inmiddels de VL500 kennen.
                          De Color Command is een redelijk betaalbaar ding waar goed licht uit komt en waar je veel kanten mee op kunt. Dus prijs kwaliteit verhouding is erg ok. Een nadeel is dat, vanwege dit kleurensysteem, je bij mixen de verschillende kleuren in de lens ziet. Op de vloer zie je dat niet, maar als je in de pit kijkt wel. Dat is soms wel te gebruiken soms niet.

Hoop dat je hier wat mee kan.

Groeten,

Ivan

Comment

Working...