productpresentatie lichtplan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martin de boer
    • Jan 2007
    • 5

productpresentatie lichtplan

hallo

ik heb een lichtplan gemaakt voor een productpresentatie aleen weet ik niet goed hoe ik mijn conventioneel licht nu moet filteren kunnen jullie daarbij helpen ?
    ik ben je lichtje in de duisternis... :)
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

wat voor productpresentatie, wat voor sfeer wil je creeren en wat wil je over brengen?

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

als het met wysiwyg is dan kun je er een gel aan toevoegen met de gewenste filter...
      bv bij een par 64 rechtermuisklik=> "add accessory"
      dan krijg je rechts een soort boomstructuur kies hier voor: types => ofwel colour frames ofwel gel extender.
      en als je dan naar de eigenschappen van die lamp gaat (rechtermuisklik => properties of lamp aanklikken + alt+enter) dan kun je een kleur instellen.
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• martin de boer
        • Jan 2007
        • 5

de sfeer die ik wil maken moet een warm en rustig effect geven.

Comment

• Harmen
          • Sep 2003
          • 379

owkey, dus dan moet je weinig verschillende kleuren gebruiken die elkaar complementeren.

zowiezo 152 in je front/zij of wat je nog meer hebt, en eventueel 1 of 2 warme kleuren in je tegen

Comment

• martin de boer
            • Jan 2007
            • 5

ik heb 4x fresnell 2kw aan frontlicht.
            12 par 56 tegenlicht en 6x par 56 zijlicht links en rechts

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Ook niet onbelangrijk: wat voor producten wil je produceren, staan er mensen in beeld, wat is de kleur van het product zelf? Een lichtrood filter zoals 151, 152 of 153 doet het heel goed in je front en zij, maar als je al je lampen warm gaat maken, knalt de rode kleur er uit, zeker als je product uit zichzelf ook al rood is. Met 152 in je front komen de mensen warm, maar niet te rood over. Je tegenlicht kan je best 106 of 164 filteren, maar pas ook hier op dat het niet TE rood wordt.

Comment

• martin de boer
                • Jan 2007
                • 5

het gaat hier om de presentatie van een zilverkleurig reflecterend object.
                er zullen geen mensen bij staan

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Wat ik zou doen: front met een profieltje, omdat het zilverkleurig is fijn open wit laten.
                  Topje derop...ook ff netjes met een snijer

Zijlicht, wat algemener frontje voor een preseantator? ( Mocht die er al zijn!)

zilver en glimmend doet het altijd leuk met wat tegenlicht, netjes stellen vereist, dus net je tegenlicht over het product laten vallen maar net erachter...of juist weer wel.

Lastige van zo'n algemene vraag is dat er best een heleboel specifieke voors en tegens zijn.
                  Alles wat ik nu zeg zou in jouw opdracht wel eens volkomen "not done"kunnen zijn, alleen al omdat het niet strookt met de aard van het product of niet in overeenstemming is met de filosofie van de producent.

Dat is nu precies waarom belichter zijn een vak is!

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Wat ik mij afvraag martin: wat is het doel van de mensen die jou die opdracht hebben gegeven ? Moet je misschien zelf nadenken over belichting en presenteren wat JIJ het beste vind ? Dan ben je hier eigenlijk stiekem je opdracht aan het afschuiven toch ?

Of wil je graag weten wat al die supertoffe mensen op het J&H Forum vinden van een uit te lichten zilver object ? Zou ik een vreemde interesse vinden: maar goed...

Vertel dus eerst eens waarom je van ons wilt weten hoe je dat doet
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Originally posted by martin de boer
                      ik heb 4x fresnell 2kw aan frontlicht.
                      12 par 56 tegenlicht en 6x par 56 zijlicht links en rechts
                      Het klinkt meer als een podiumsetje voor een bandje dan als een productpresentatie.

Originally posted by martin de boer
                      hallo

ik heb een lichtplan gemaakt voor een productpresentatie aleen weet ik niet goed hoe ik mijn conventioneel licht nu moet filteren kunnen jullie daarbij helpen ?
                      Maar misschien missen wij een heleboel movingheads die je al een functie hebt gegeven?

Klinkt bot, maar de info die jij geeft om je mee te helpen is niet echt voldoende. Nou ben ik het met AJB eens dat dit feitelijk huiswerk maken is, dus dat dit topic normaal gesproken op slot gaat. Toch nog een paar aanwijzingen:

- Wat moet je allemaal uitlichten?
                      Uiteraard het product, maar ook presentator? achter katheder of wandelend?
                      Misschien banners of logo's van het betreffende bedrijf?
                      Probeer er gelijk achter te komen wat de afmetingen van deze elementen zijn!
                      - Waar mag geen licht komen, moet je vanaf blijven?
                      - Waar komt het publiek/kijkrichtingen?
                      theateropstelling, wandelend over een beurs etc.
                      - Wat is de algemene lichtsituatie?
                      in theater beïnvloedbaar, op een beurs TL licht etc.
                      - Wat zijn er voor ophangmogelijkheden?

Als je dit weet begin je een plattegrond te maken en alle objecten van licht te voorzien en gelijk een beetje te kijken hoe dat uitkomt met ophangen/rigging en je budget.

Als je dat gedaan hebt, dan krijg ik het volgende lijstje:
                      4x 2kW 130
                      4x par 201
                      2x par 130
                      2x par 136
                      6x par 180
                      en dan de laatste 4 parren als ik ze geen andere functie geef 136.
                      Tekening zit in mijn hoofd, 12 armaturen hebben een speciale functie in mijn lichtplan op dit moment en ik heb een carréetje van ongeveer 6x6m erbij gefantaseerd. Ik ben uitgegaan van een blackbox en ik heb uiteraard geen idee hoe groot de magische zilveren doos is die onthuld gaat worden.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

Zoals paar mensen op het forum hier al aangaven...
                        Te weinig info en dan lijkt het nog of wij hier werk voor jou gaan verrichten.
                        Dat kan... als je bereidt bent om achteraf de factuur te betalen. Is namelijk voor enkele mensen hier een bron van inkomsten.

Belichten is nog steeds een vak apart, afhankelijk van vele factoren.
                        Kokkie en Ralph haalden reeds belangrijke puntjes naar voren:[LIST][*]wat voor object? (eerder glanzend of mat? groot of klein? Vorm?)[*]welke uitstraling wil je opdrachtgever?[*]is er een bepaalde richting dat de klant uitwil (kleur, vormgeving,...)[*]zijn er bepaalde andere objecten, logo's, sprekers, ... die moeten uitgelicht worden?[*]vormgeving en plaatsing van de stand[*]huisstijl[*]...[/LIST]Niet dat we je geen advies willen geven... maar dan hebben we wel meer en correcte informatie nodig.
                        Huisstijl gelinkt aan toch die creativiteit van de ontwerper is bv een erg belangrijke factor, het gaat hier om een object, geplaatst in een totaalomgeving.

Lijkt me verder aan de door jou aangereikte informatie, dat je geen ervaring hebt met productpresentaties.
                        Ik kan natuurlijk mis zijn en heb je echt wel al bewust gekozen voor bepaalde armaturen (door bv een link met het product) maar het lijkt me eerder dat dit hetgene is wat je ter beschikking hebt (zoals Kokkie al zei: 'klinkt meer als een podiumsetje voor een bandje...).
                        Daarmee kan je idd wel creatief wezen en een oplossing uitwerken, maar snap je ons punt?
                        Last edited by axs; 16-01-07, 09:42.
                        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...