aansturen dimmers en beamer met pc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yrret
    • Jan 2007
    • 1

aansturen dimmers en beamer met pc

ik wil graag met 1 druk op de knop een lichtloopje sync hebben lopen met een dvd (of in een ander formaat video) met het DASLIGHT programma kun je dat doen maar allen met geluids bestanden. wie kent een programma waar je dat mee kan doen wat niet zo duur is inc. interface als de SUNLITE SUITE 2006.
  • johan1988
    • May 2006
    • 40

Kan dat niet via midi time code?

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Er bestaan programma's voor de laptop die via MIDI apparaten triggeren.
      De grootste vraag is: kan je DVD-speler MIDI trigger aan?

Uiteraard programmeer je van te voren perfect je chase in het belichtingsprogramma. Je kan met MIDI alleen stappen instarten en stoppen, de MIDI kan niet het ritme van het videofragment "begrijpen".

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

Je zou dit kunnen met Phoenix Showcontroller van Bocatec.

In de laatste release is het mogelijk om DMX, video, audio, laser(ilda) allemaal op verschillende tijdlijnen te zetten en af te spelen.

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Meeste professionele shows geprogrammeerd op tijd worden met SMPTE-tijdcode gesynchroniseerd. Muziek, geluid, licht, laser, video, vuurwerk krijgen allemaal SMPTE-tijdcode binnen en voeren voorgeprogrammeerde acties uit. Even zoeken op "SMPTE Sunlite" en "SMPTE DVD PLAYER" en je komt een heel eind.
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• niesten
            • Aug 2004
            • 115

Sweetlight heeft een nieuw programma (TIMELINE), waar je video, audio en light-scenes op verschillende balken in een tijdsbalk kunt combineren.
            De software kun je gratis downloaden (Interfaces moeten gekocht worden en zijn er met verschillende prijzen en mogelijkheden).
            Kijk maar eens op SWEETLIGHT Lightingcontroller of dit wat is voor jouw toepassing.

Succes.
            Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• Highfield
              • Jun 2006
              • 144

ik heb hier ook nog een vraag over: heb ik hardware nodig om een smptesignaal, wat ik in m'n pc genereer, in hog3pc op diezelfde pc te krijgen?

edit: never mind, heb het in de handleiding gevonden (LTC van cd af)
              Last edited by Highfield; 23-01-07, 18:08.
              Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

Working...