Space cannon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dspro
    • Jan 2007
    • 5

Space cannon

Ik zoek iemand die een "space cannon black devil 2kW" kan repareren (waterschade). De lamp start niet meer op, waarschijnlijk is de ontsteekspanning te laag.
    Er zit een 2000W xenon lamp in.
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

Originally posted by dspro
    Ik zoek iemand die een "space cannon black devil 2kW" kan repareren (waterschade). De lamp start niet meer op, waarschijnlijk is de ontsteekspanning te laag.
    Er zit een 2000W xenon lamp in.
    Zie je wel nog een vonkboog in de lamp? Hoor je nog een knetterend geluid met opstarten? Zo niet dan is zowieso de Ignitor kapot.

Werkt de rest wel nog, reset etc?

Comment

• dspro
      • Jan 2007
      • 5

Er is geen lichtboog in de lamp te zien, maar je hoort wel de onsteking werken. In de kop zit een vonkenbrug (tesla trafo) daar zie je wel een vonk overslaan.
      De Pan/tilt en zoom werken gewoon. Ook de voedingspanning voor de lamp is aanwezig.

Comment

• NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

Originally posted by dspro
        Er is geen lichtboog in de lamp te zien, maar je hoort wel de onsteking werken. In de kop zit een vonkenbrug (tesla trafo) daar zie je wel een vonk overslaan.
        De Pan/tilt en zoom werken gewoon. Ook de voedingspanning voor de lamp is aanwezig.
        Al eens een andere geprobeert?
        Het kan voorkomen dat de afstand tussen de contactpunten in de lamp snel is afgesleten en daardoor de vonkbrug te groot is geworden waardoor de lamp nu niet meer kan ontsteken. Heb dit ook al een paar keer gehad.

Comment

• dspro
          • Jan 2007
          • 5

De lamp heeft pas 130 branduren en de contactpunten zien er nog goed uit, lijkt me onwaarschijnlijk dat deze al slecht is.
          Ik heb helaas geen andere lamp om dit te proberen.
          Daarom zoek ik iemand die de space cannon kan repareren.

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

Heb je de bescherming om een lamp te kunnen wisselen?

Dan is er misschien wel een mogelijkheid dat je ergens in de buurt een gebruikte lamp kan lenen om die eens uit te wisselen met jou lamp.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

Originally posted by kokkie
              Heb je de bescherming om een lamp te kunnen wisselen?

Dan is er misschien wel een mogelijkheid dat je ergens in de buurt een gebruikte lamp kan lenen om die eens uit te wisselen met jou lamp.
              Hey Kokkie, ken jij een leverancier die dat materiaal levert? Beschermkappen en dergelijke?

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Originally posted by NiTRO
                Hey Kokkie, ken jij een leverancier die dat materiaal levert? Beschermkappen en dergelijke?
                Nee, dat zou ik zo niet weten, maar denk de elektrotechnische groothandel.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• theo
                  • Nov 2001
                  • 503

ook wij

hebben een space cannon target met dezelfde 2kw xenon lamp.
                  Ook hetzelfde probleem 95v brandspanning wel aanwezig maar de lamp onstak niet meer.
                  eerst de onsteking geprobeerd te repareren maar dit is helemaal ingegoten dus een onmogelijke opgave.
                  Toen geprobeerd via via een nieuwe ontsteking te verkrijgen.
                  Nu weet ik niet meer of ie niet te betalen was of moeilijk verkrijgbaar.
                  Maar wij hebben de hele zooi eruit gegooit, en zelf een ontsteking gemaakt(zijn electronica bedrijf).
                  Space cannon werkt nu alweer 2 jaar zonder problemen.
                  Dus als we moeten helpen mail maar.
                  gr theo

Comment

Working...