DMX adres hangt tussen 400-512

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RCF
    • Jun 2003
    • 91

DMX adres hangt tussen 400-512

Hallo,

Heb een vreemd verschijnsel op mijn 4 kanaals light-brick. Een van de kanalen kan enkel maar op een dmx-adres ingesteld worden ergens tussen de 400 en 512. D.w.z. zogauw je het laatste dmx adres voorbij bent (511 of 512 dat ben ik even kwijt), springt hij ergens naar een adres rond de 400.

De andere drie kanalen kunnen wel vanaf dmx adres 1 ingesteld worden. Aangezien we nog met een simpel Botex DJ Mingle 16 werken kunnen we zo'n hoog dmx-adres natuurlijk niet aansturen. D.w.z. een kanaal minder te gebruiken dus...

Leverancier was ook niet bekend met een dergelijke klacht. Zou het navragen bij producent zogauw we hem terugbrengen voor reparatie... Moet er binnenkort toch langs, dus navraag wordt dan gedaan. Maar ik was benieuwd of hier iemand ervaring had met deze vreemde klacht?

PS. Reeds gezocht met zoekfunctie, maar niets gevonden over een dergelijke klacht.

Groeten,

Edgar
    Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

Lijkt mij een software matig probleem, al een reset geprobeerd? Volgens mij F knop, + en - knop tegelijk in drukken.

Comment

• tijn
      • Oct 2003
      • 184

Ik heb het ook wel eens gehad. Gewoon een keer resetten en dan moet het weer werken.

Comment

• RCF
        • Jun 2003
        • 91

Eerlijk gezegd heeft die lightbrick dat al langer en weet ik niet meer of we ooit een reset geprobeerd hebben. We gebruiken hem namelijk heel af en toe maar eens om een effectje ofzo extra aan te sturen...

Diegene die ik er nu over gesproken heb, zijn ook niet met het idee van een reset gekomen. Tsja, zou het zo simpel zijn? Zal het vanavond gelijk eens ff testen...

Groeten Edgar

Comment

• RCF
          • Jun 2003
          • 91

Sorry voor de late reactie.

Kwam gisteren de lightbrick weer 'tegen'. Natuurlijk de reset geprobeerd en wat denk je? Probleem opgelost.

Wat zijn sommige dingen toch af en toe lekker simpel he...!

Slotje?

Comment

• Wouter Verlinden
            • Dec 2000
            • 263

Ik had zonet één van mijn lightbricks die totaal niets meer op de 4 uitgangen gaf... De leds op de brick werkten nog wel mee, maar de 230V uitgangen gaven niets meer...

En ook hier werktte de "F + Up + Down" reset...

Simpele oplossing dus....

Thanx,

W
            Wouter Verlinden
            Creative Sound & Light Development

Comment

• Joost van Ens
              • Jan 2001
              • 628

En volgens mij kun je perfect op een mingle een hoger kanaal dan 16 instellen. Tot 196 gaat het zeker goed, maar uit mijn hoofd heb ik ook wel al eens ergens in de 200 gezeten. Er zit gewoon softpatch op dat ding.

Joost

Comment

Working...