Martin Lightjockey usb-dongle
Collapse
X
-
-
Comment
-
-
Martin Usb Dongle
He mensen,
Ik zit met een probleempje en waarschijnlijk is hier een snelle fix voor of is het al een keer eerder gepost maar ik kan het zo snel niet vinden.
Ik ben bezig in een nieuwe club om de Martin Lightjockey aan de praat te krijgen. alleen de bij geleverde martin dmx dongel word niet herkent door LJ. Het liefst zouw ik een stappen plan willen zine om te zien wat ik fout doe..
Het werkt op een XP systeem dus geen vista onzin. Kan iemand mij hier zo snel mee helpen? alvast bedankt! Groeten![CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]
[CENTER]CBADB[/CENTER]Comment
-
He jakobjan,
De laatste dus 2.73 zo uit me hoofd.. ik kan zo niet op die pc kijken.
Op de bijgeleverde cd van martin staan wel drivers van de usb drivers maar als ik die heb geinstaleerd herkent hij die nog steeds niet (hardware setup/detect dmx hardware dan vind hij nopes.. Graag een stap voor stap plan hoe ik dit wel goed moet doen.. Groeten en alvast bedankt![CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]
-
Waarschijnlijk ten overvloede maar op het martin LJ forum is erg veel informatie voorhanden.
Martin Bulletin Board - Martin LightJockeyComment
-
Effe vraagje extra, vind hij ook een unknown device? in apparaatbeheer het bekende gele vraagteken>?
Zo ja, dan moet je daar maar eens de driver aan koppelen.
En inderdaad martin Forum ook heeeel handigJakob-Jan
Lightjockey Beta tester
Freelance Licht tekkieComment
-
Kun je, ter bevrediging van de nieuwgierigheid van de meesten hier, eens kort zeggen wat het was en hoe het is opgelost. Dit maakt dit forum ook weer een beetje rijker.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Nou het lag hem nie zo zeer in de dongel als in de drivers en de pc hem zelve.. ( is dat correct zo?) affein.. Da Pc was pas een week oud en had dus nog geen usb 2.0 geinstaleerd terwijl ik de de dongel wel met een usb 2.0 had geinstaleerd.. veel vloeken en schelden later en wat hulp van het martin forum heb ik het voor elkaar gekregen om alles te laten werken. helaas nog niet helemaal tot behoren.. Zo zoek ik nog steeds een fixture profile voor een Cls RGB led par en een Cls 3 kannaals led dimmer (kan zo snel niet op de juiste naam komen sorry) Ook heb ik hevige strijd tussen Lightjocky en All (!) het licht.. als in: 4 martin scanners werken niet onder Modes 2, 2 Jb Imoves 5s werken niet geheel naar behoren en de bovengenoemde ledparren en led dimmer werken ook nog niet helemaal zo als het hoort.. ik had hier zo lang de fixture profile van een eurolite led par en een lsc citylight (voor de 3 kanaals dimmer).. Allemaal onder het motto het moet zo maar even..
iemand die eens een keer een middag tijd heeft om dat allemaal te maken voor een hele lieve LJ?alle andere nuttig info sugesties en tips zijn natuurlijk ook van harte welkom! alvasten alle bedankt!
[CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]
-
Mooi dat dat werkt.
Kun je wat specifieker zijn in het probleem?/
Heb je de laatste versie van LJ er op 2.7.8 als ik mij niet vergis..
Probeer eens met 1 lamp er aan.. en ga eens testen.. zit er op de laatste lamp in een kring ook een afsluit weerstand.??
DMX instellingen goed?? als een fixture in een andere modus gezet wordt betekend dat vaak ook dat er meer of minder dmx kanalen gebruikt worden, kan het zijn dat er 2 fixtures zijn die elkaar overlappen? (geeft ook leuke effecten)Jakob-Jan
Lightjockey Beta tester
-
He JakobJan,
Ik heb in de afgelopen 15 minuten geprobeerd om op te schrijven wat er allemaal aan de hand is.. Maar het is teveel om op te noemen besef ik me nu.. Ik kan het alleen laten zien ben ik bang voor. TIJD VOOR PROFESIONELEN HULP! en niet van de instalateur van het licht en geluid rek..een speelautomaten leverancier
onder het motto.. safeties? waar heb jij het nu over? begrijp je wat ik bedoel?
[CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]
-
Ik begrijp wat je bedoelt,
maaaaar.... als je nu eerst eens 1 lampke er aan hangt, die correct insteld en dan eens gaat kijken of die het doet, dan weet je in ieder geval dat de dmx dongle niet je eerste probleem is, maar dat het waarschijnlijk addressering of termination is..
Je zit wat je ver weg, ander kwam ik eens even kijken.. maar van noord naar zuid is al snel een uurtje of 3 en zo vaak zit ik niet meer in braboland.Jakob-Jan
Lightjockey Beta tester
-
schokkende scans met Light Jockey
Hallo allemaal,
ik heb een probleem met betrekking tot Light Jockey, het is namelijk zo dat als ik een lichtshow afspeel (ook zonder show) de dmx waarde van alles om de zoveel tijd een fractie van een seconden naar nul gaat. Het licht niet aan de scaners want met de scanmaster werken ze prima. Volgens mij vertonen de movingheads dit probleem niet.
Het zou ook aan mij manier van programeren kunnen liggen. Ik programeer de movement seq. door een snapshot te maken van de DMX-uitput en op te slaan als movment seq. (doe ik dat dan goed, heb nooit les gehad ofso)
bij voorbaat dank,
Jeffrey van Mastrigtlicht is sneller dan geluid....... daarom ben ik de Light Jockey
BlueStarParty, at your service!Comment
Comment