Lichtsturing Daslight

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wielrenner
    • Nov 2007
    • 15

Hoi Iedereen,

Nou ik heb dus ook de software van daslight alleen heb ik heel mooi wat trusse gehangen podiumpje erin en dat soort dingen dus nu wilde ik het afdrukken maar het enige wat ik kan in de 3d simulator kan is mijn instellingen veranderen maar dan kan ik niet verder want hij wil niet printen.

Wie o wie weet wat ik moet doen zodat ik wel mooi kan printen.
    In de 3d Simulator.

MVG Wielrennner

Comment

• Hillaars
      • Oct 2006
      • 18

Op het eerste zicht kan je vanuit de 3D module niet gaan printen. Ik zou zeggen: printscreen nemen, en zo gaan afdrukken...

Comment

• DJ nn
        • Jun 2006
        • 489

Rechtstreeks afdrukken kan hij dacht ik niet nee...
        Eigenlijk gek nu je het zegt.

Je kan wel "foto's" en "filmpjes" maken, die foto's kan je dan afdrukken hé...

grtzz DJ nn
        ... the sound of silence...

Comment

• wielrenner
          • Nov 2007
          • 15

Ja inderdaad dat lukte wel vanuit zijn 3d simulator een printscreentje maken en dan in paint of photoshop plakken en dan kan je wel printen maar ja eigenlijk moet je gewoon kunnen printen in de 3d simulator want waarom zou het er anders tussen staan he .
          Dus wie weet er dan wel hoe het moet

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Nee, dat is niet gek en nee, dat kan niet.

Het is een visualisatie programma, het laat zien wat je geprogd hebt.

Wil je software om je productie voor te bereiden, je ideen te verkopen aan je klant, dan is daar uiteraard ook een oplossing voor. Martin showdesigner, Wysiwyg van Castlighting, capture.

Kost wel een veelvoud van een eenvoudige visualizer die voor noppes bij een dongle wordt geleverd, maar denk dat het prijsverschil door de mogelijkgheden en de resultaten voldoende duidelijk zal worden

Comment

• partydrivein
              • Jul 2008
              • 389

Ik zie hier al een hoop onderstaan aangezien ik iemand ben met geen leven behalve licht engeluid ken ik daslight heel goed.
              de bugs die je tegen komt zitten vooral in de armaturen zelf.

als je die armaturen erin hebt zitten(en het zijn er veel) dan loopt hij vast bij het saven ik sla elk kwartier op en na elke loop die ik heb gemaakt.

voor de rest geen problemen.

je zet (als je niet gewoon een visualisatie maakt) je visalizer niet aan en dan zijn er al heel veel bugs weg.

tip: als je wilt saven of afsluiten ga weg van je editor scherm en zet alle lampen uit en op basis positie.
              hij loopt hierdoor ook al minder last.

tot dan is het wachten op een versie zonder bugs *zucht*
              deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• partydrivein
                • Jul 2008
                • 389

o ja printen als je een screenshot neemt slaat hij hem gewoon op bij mij gewoon ff zoeken waar je hem hebt geinstaleerd dan naar viritual controller en dan moet hij ergens in die map staan

Comment

• PeterZwart
                  • Jan 2008
                  • 402

daslight is over t algemeen niet stabiel vind ik.

Ben van mening dat sunlite toch iets beter loopt.

Uiteraard is een normale lichttafel met faders toch het makkelijkste..
                  Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

Wat bedoel je juist met niet stabiel?
                    exit night into LIGHT

Comment

• partydrivein
                      • Jul 2008
                      • 389

dat hij nog wel is vast wil lopen alleen de meeste bugs Zitten in die viritualizer als je die niet gebruikt is het al een stuk beter progamma.
                      er is ook nog een combinatie van daslight en andere progamma's freestyler kost niks en kan op haast elke dmx interface worden aangesloten

Comment

• DMiXed
                        • Jan 2008
                        • 370

terug van weggeweest toch weer even een korte reactie!

DASlight vind ik persoonlijk ook minder... Het vastlopen is al een
                        minder handige kant van het programma, maar de bugs zijn
                        voor mij helemaal de afknapper. Opzoek naar een betrouwbare
                        sturing vanaf de PC zijn we (collega en ik) uitgekomen op
                        SunLite en Martin Lightjockey 2.

Om even terug in de tijd te gaan (met mijn vorige naam):
                        Originally posted by SMC_lightcrew
                        Wat voor een visualizer gebruikt DAS light dan?
                        Ik heb Magic 3D Easy View van Sunlite en die werkt op
                        die slome oude computer van mijn vader foutloos, zelfs in de
                        grootste podia die ik heb gemaakt!
                        Is het verschil dan zo erg??

JVG
                        waarop de reactie:
                        Originally posted by PeterZwart
                        SMC , het is dezelfde als jij gebruikt!

alleen zal dit mogelijk een nieuwere update zijn kwa easyview?

weet niet welke versie's jij draait?
                        Ik gebruik nu de versie van 2007,
                        die heb ik gekregen bij DASlight en Sunlight bij lenen/aankoop.

Grtz Jeroen van Geffen
                        Jeroen van Geffen

Comment

• Lighting
                          • Sep 2004
                          • 209

de oudste regel uit ons wereldje..........

VOOR EEN SERIEUSE PRODUKTIE NEEMT MEN EEN SERIEUSE LICHTTAFEL/MATERIAAL PUNT!!!!!!!

alle download lichtsturingen zijn leuk ,maar ze hebben allemaal een serieus probleem als het een grotere set word ,dan gaat het fout. Ik ben nog geen on pc sturing tegen gekomen die, voluit ,(lees: met alle functies actief) een grootte set kan sturen zonder problemen. Kijk naar de opmerkingen als je de 3d uitlaat, een schone start maakt ,etc etc...... te jammer
                          Last edited by Lighting; 31-07-08, 14:32.
                          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• stekelvarke
                            • Dec 2004
                            • 1062

Originally posted by Lighting
                            de oudste regel uit ons wereldje..........

VOOR EEN SERIEUSE PRODUKTIE NEEMT MEN EEN SERIEUSE LICHTTAFEL/MATERIAAL PUNT!!!!!!!
                            Er zijn zeker PC sturingen die op een serieuze(nuja serieus is relatief) productie kunnen ingezet worden. Je moet dan wel gebruik maken van een goede dedicated PC die juist 'getuned' is, en daar gaat het toch dikwijls mis.

alle download lichtsturingen zijn leuk ,maar ze hebben allemaal een serieus probleem als het een grotere set word ,dan gaat het fout.
                            Ik heb geen idee wat je met groot bedoeld, maar tot een 20-tal wappers met wat parren en hier en daar wat LED(je moet natuurlijk geen gigantische matrix LED parren proberen) gaat goed met de meeste PC sturingen.
                            Wordt je set groter, ga je ook naar de echt grote tafels moeten gaan kijken.
                            Net zoals je met een Prearl ook niet teveel LED wilt sturen of je tafel helemaal vol movingheads wilt staan hebben.

Ik ben nog geen on pc sturing tegen gekomen die, voluit ,(lees: met alle functies actief) een grootte set kan sturen zonder problemen. Kijk naar de opmerkingen als je de 3d uitlaat, een schone start maakt ,etc etc...... te jammer
                            Waarom zou je de 3D view willen hebben aanstaan als je effectief aan het operaten bent. Dat ding is bedoeld om op voorhand al wat te kunnen programmeren. Daarom dat een bepaald merk dit ook offline visualiser noemt.
                            exit night into LIGHT

Comment

• Lighting
                              • Sep 2004
                              • 209

Originally posted by stekelvarke
                              Er zijn zeker PC sturingen die op een serieuze(nuja serieus is relatief) productie kunnen ingezet worden. Je moet dan wel gebruik maken van een goede dedicated PC die juist 'getuned' is, en daar gaat het toch dikwijls mis.

Dus als ik het goed begrijp heb jij voor je computersturing een pc waar je niks anders op doet???

Ik heb geen idee wat je met groot bedoeld, maar tot een 20-tal wappers met wat parren en hier en daar wat LED(je moet natuurlijk geen gigantische matrix LED parren proberen) gaat goed met de meeste PC sturingen.
                              Wordt je set groter, ga je ook naar de echt grote tafels moeten gaan kijken.
                              Net zoals je met een Prearl ook niet teveel LED wilt sturen of je tafel helemaal vol movingheads wilt staan hebben.

Wat je dus zelf al aangeeft je zoekt de sturing bij de klus.

Waarom zou je de 3D view willen hebben aanstaan als je effectief aan het operaten bent. Dat ding is bedoeld om op voorhand al wat te kunnen programmeren. Daarom dat een bepaald merk dit ook offline visualiser noemt.
                              Je hebt geen zicht op het podium bijvoorbeeld.

Maar in grote lijnen ben ik het met je eens .
                              Wat ik wil zeggen dat mensen niet moeten verwachten dat ze met een sturing van een dubbeltje op de eerst rang kunnen zitten.

Dus:

voor een serieuze productie gebruiken we een serieuze lichttafel/materiaal PUNT!!!!
                              Last edited by Lighting; 31-07-08, 16:13.
                              LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• stekelvarke
                                • Dec 2004
                                • 1062

Inderdaad, een PC die enkel bestemd voor de lichtsoftware, en dus niet je laptop met het hele office pakket, 4 games en nog wat andere programma's.
                                Maar in grote lijnen ben ik het met je eens .
                                Wat ik wil zeggen dat mensen niet moeten verwachten dat ze met een sturing van een dubbeltje op de eerst rang kunnen zitten.
                                Hier ben ik het ook mee eens, dit geld zowel voor PC/software als voor een echte 'tafel'.
                                exit night into LIGHT

Comment

Working...