MJS condor (laser) Vraag aan iemand die er 1 heeft

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

MJS condor (laser) Vraag aan iemand die er 1 heeft

Hoi, ik heb een MJS condor waarvan de lamp 575 HMI niet op wil starten:
    ik heb nu 3 nieuwe lampen geprobeert en ze starten allemaal niet op. (575 HMI)

weet iemand wat de opstartspanning moet zijn? zodat ik kan kijken of het aan de condensator licht? of weet iemand waar dit aan kan liggen?

en weet iemand of er ergens onderdelen te bestellen zijn, aangezien mjs er niet meer is???

en ook of iemand technische gegevens van de condor heeft??

alvast bedankt!
    Last edited by BAJ productions; 24-04-07, 12:06. Reason: Wat is de opstartspanning voor 575 HMI lamp?
    groetjes,
    Bas
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

eko geluid uit terborg even mailen... deze beste meneer heeft toendertijd heel veel van mjs overgehouden, overgenomen.

Heeft vast wel onderdelen liggen!
    MJS blijft een merk welke reparatie gevoelig is.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

Originally posted by BAJ productions
      Hoi, ik heb een MJS condor waarvan de lamp 575 HMI niet op wil starten:
      ik heb nu 3 nieuwe lampen geprobeert en ze starten allemaal niet op. (575 HMI)

weet iemand wat de opstartspanning moet zijn? zodat ik kan kijken of het aan de condensator licht? of weet iemand waar dit aan kan liggen?

en weet iemand of er ergens onderdelen te bestellen zijn, aangezien mjs er niet meer is???

en ook of iemand technische gegevens van de condor heeft??

alvast bedankt!

Ignitor waarschijnlijk kapot, oa ook verkrijgbaar bij Highlite.

Comment

• BAJ productions
        • Jul 2003
        • 587

is besteld!, ik heb net highlite gebeld, die had ze nog, maar, ik heb ook nog een 2e probleem: de dmx werkt niet meer.

Weet iemand of dat aan de IC kan liggen? of heeft iemand t zelde probleem??
        groetjes,
        Bas

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

is besteld!, ik heb net highlite gebeld, die had ze nog, maar, ik heb ook nog een 2e probleem: de dmx werkt niet meer.

Weet iemand of dat aan de IC kan liggen? of heeft iemand t zelde probleem??
          FF meteen bij Highlite het SN75176 IC meebestellen, dit kan heel goed het probleem zijn.

Comment

• BAJ productions
            • Jul 2003
            • 587

gelijk ook maar besteld. verwacht morgen binnen te krijgen.

bedankt al vast

groetjes Bas
            groetjes,
            Bas

Comment

• BAJ productions
              • Jul 2003
              • 587

ik heb net een nieuwe Ignitor er in gezet. deze liet gelijk de stop er uit vliegen en heeft nu weer het zelfde probleem.

moet ik een ander onderdeel ook vervangen. en is deze nu ook Ignitor nu ook kapot?

groetjes Bas
              groetjes,
              Bas

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Niet om vervelend te doen, maar denk je niet dat het zinvoller is dit apparaat bij iemand aan te bieden die er wel verstand van heeft?
                Gezien de uitleg die je in dit onderwer geeft heb je geen idee waaraan je aan het knutselen bent, al helemaal niet hoe het weer een werkend apparaat wordt.

Ik begin de grip met (semi) professioneel licht aardig kwijt te raken...
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• BAJ productions
                  • Jul 2003
                  • 587

het probleem is dat ik geen (weinig) verstand heb van HMI lampen.

verder is het altijd goedkoper om het zo op te lossen. en als ik het nu zelf doe weet ik de volgende keer wat ik doe.

twee vliegen in 1 klap. wat wil je nog meer.
                  groetjes,
                  Bas

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

EEN VEILIGE MANIER VAN WERKEN, LEVENDE FORUMLEDEN!!

is toch wel een serieuse spanning waarmee je daar werkt, dus een beetje verstand van zaken zou zeer prettig zijn!

en vanaf de pc hier kun je niet altijd zeggen wat het probleem zo is. Kan nog veel meer wezen.

zoals ik al schreef, MJS blijft een apart merk, heeft veel dergelijke gevallen, veel reparaties enz
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• DvE
                      • Jul 2004
                      • 61

ik heb net een nieuwe Ignitor er in gezet. deze liet gelijk de stop er uit vliegen en heeft nu weer het zelfde probleem.

moet ik een ander onderdeel ook vervangen. en is deze nu ook Ignitor nu ook kapot?

groetjes Bas
                      Het is dan waarschijnlijk je voeding van de lamp. De ballast dus.

Als het hier gaat om een electronische ben je flink duur uit. Als het echter gaat om een conventionele dan is het waarschijnlijk nog wel te doen.

Is de lamp aan en uit te zetten via dmx? Zo ja. kan je deze los halen? En de lamp proberen te testen zonder de print ertussen?

Je kan ook proberen om de lamp(voeding) rechtstreeks op het lichtnet te zetten. Lees echter wel eerst even wat de ingansspanning van de voeding (ballast) is.
                      Als dit een andere waarde dan 220 - 250V is, moet je hem vanzelf sperekend niet in het stopcontact steken.

Meet eventueel de waarde van de printplaat naar de voeding even (het kan zijn dat er iets voor de lamp(voeding) niet in orde is)

Zoals al aangegeven werd, werken met zulke stromen (de starter geeft spanningen van 45Kv (ja 45Kilo volt)) KAN zeer gevaarlijk zijn.
                      Als je toch gaat knutsselen. Probeer je dan wel goed te beschermen.
                      (handschoenen, aarden, enz)

Comment

• BAJ productions
                        • Jul 2003
                        • 587

heel erg bedankt ik ga het even proberen.

tevens ben ik altijd voorzichtig. dat leer je in de loop van de jaren wel..
                        groetjes,
                        Bas

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

de starter geeft spanningen van 45Kv (ja 45Kilo volt)) KAN zeer gevaarlijk zijn.
                          ff de ","-toets op je toetsenbord laten nazien... starter geeft 4,5 kV
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• BAJ productions
                            • Jul 2003
                            • 587

beste allemaal,

de Temp.zekering is kapot. nu heb ik het volgende probleem. ik kan niet meer lezen op de zekering welke waarde hij had.

weet iemand wat voor waardes ik nodig heb.
                            groetjes,
                            Bas

Comment

• BAJ productions
                              • Jul 2003
                              • 587

heb het al gevonden. zijn 141 graden en 10 ampere.
                              groetjes,
                              Bas

Comment

Working...