PC/Laptop sturing vervoeren?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

PC/Laptop sturing vervoeren?

Goedemiddag,

Na enkele dmx tafeltjes te hebben gehad heb ik wederom Sunlite aangeschaft aangezien dit prima bevalt.

Nu had ik de volgende vraag:

Er zullen vast wel meerdere show's zijn die met een PC sturing werken.
    Gebruiken jullie hiervoor een desktop PC of een laptop? Ik zelf neig sterk om een laptop aan te schaffen, aangezien dit erg compact is, een desktop PC is naar mijn inziens redelijk log (Tenzei je bijv. een Acer Aspire hebt, maar dan moet je weer met een los scherm zeulen).

Maar een laptop heeft als nadeel wel dat het breekbaarder, gevoeliger is, vandaar dat ik ook de volgende vraag had:

Gebruiken jullie voor het vervoeren van een laptop een laptoptas of een flightcase? Ik zag dat ProDJuser een standaard Laptop flightcase had, maar deze heeft een deksel die niet afneembaar is, wat me meteen weer een nadeel lijkt.

Alvast bedankt.
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

beide

Hallo,
    Wij hebben beide en een laptop en een vaste pc beiden in een flightcase.
    Voordeel van een vaste pc is als er eens een glaasje bier verdwijnt in t toetsenbord is ie zo vervangen.
    Ook loopt smaart over de laptop en beetje achtergrond muziek als de band niet speelt.
    Heb er wel fotos van maar geen idee hoe te plaatsen, als je ze wil mail ik ze je wel.
    gr theo

Comment

• Pimm87
      • Mar 2006
      • 35

Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
      Ik verkies (vaak) een PC sturing boven een tafeltje, het grote nadeel is inderdaad de kwetsbaarheid van de laptop. Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een mooie (liefst standaard case) waar de laptop en dmx interface inkunnen.

(offtopic: max, gebruik je hier ook nog externe (midi)controllers bij?)

Comment

• Max
        • Feb 2003
        • 680

Originally posted by theo
        Heb er wel fotos van maar geen idee hoe te plaatsen, als je ze wil mail ik ze je wel.
        gr theo
        Graag, kan ze eventueel ook online zetten voor je.

Comment

• Max
          • Feb 2003
          • 680

Originally posted by pimsaint
          Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
          Ik verkies (vaak) een PC sturing boven een tafeltje, het grote nadeel is inderdaad de kwetsbaarheid van de laptop. Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een mooie (liefst standaard case) waar de laptop en dmx interface inkunnen.

(offtopic: max, gebruik je hier ook nog externe (midi)controllers bij?)
          Op dit moment gebruik ik zelf nog geen externe controller. Discotheek waar ik af en toe werk , gebruikt ook Sunlite en daar hangt een Masterpiece 108 aan.

ProDJuser heeft een standaard Laptop kist (€ 110)

Eurolight heeft een standaard Foam kistje met dezelfde formaten. (€ 50)

Comment

Working...