Sturing licht via computer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coolguy_sjors
    • Sep 2001
    • 1

Sturing licht via computer

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een programma of een kaart om de sturing van Martin scans en evt. parren en wat mushrooms en moontjes via de computer te regelen is dit mogelijk en tegen wat voor een kosten plaatje ga ik dan aan kijken? Zijn ze eventueel ook tweede hands verkrijgbaar en wat ben ik dan ongeveer kwijt?

Ik hoop dat iemand mij deze informatie kan geven en bijvoorbaad dank voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Sjors
    Met vriendelijke groet,

Sjors

Vanquish Sound & Light Ent.
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Kijk ook ff naar VisualDMX, van Visual Productions..

华体买球⭐️(甄姬日进斗金推送)⭐️是服务于构建和改善建筑的工程公司,主要研究从事整体系统工程运行系统的建设。华体买球公司距武汉50公里,离武汉天河机场仅35公里,京珠、汉十高速公路、京广铁路、107国道均可直达,地理位置优越。

Dit is zeer uitgebreide software voor een vriendelijke prijs, met een gigantische library voor intelligent licht, en uitgebreide mogelijkheden. Made in Holland!
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• lichtpuntje
      • Sep 2003
      • 79

Om een duidelijk overzicht te krijgen op je bediening stel ik voor om 1 tafel/pc te gebruiken. Omdat je het low-budget wilt hebben, kun je misschien overwegen om een Scene-Setter van Botex te kopen. dit tafeltje is 24 kanaals en eenvoudig te proggen. Als je een iets duurdere (maar toch betere) besturing wilt hebben, raad ik LJ toch wel aan! Je kunt met Lightjockey eenvoudig shortcuts maken op je toetsenbord. Zo kun je eenvoudig programma's activeren veranderen, etc... Ook kun je via DMX-in je programma's oproepen en variabele waarden instellen, zoals intensity, pan-tilt bereik en diverse snelheden. Voor een drive-inn ideanaal!!!
      Je kunt iig beter geen losse tafeltjes bij elkaar zetten, want dat werkt gewoon klote.
      dus...

Comment

• timescape
        • Oct 2002
        • 328

En als ik jullie was (jeroenvdv & lichtpuntje) zou ik even naar de datum van de posts kijken....Dit topic is van 3 jaar geleden. Aangezien er al zo lang niet meer naar gevraagd is, kunnen we er denk ik wel van uit gaan dat het allemaal geregeld is he.....

Jeroenvdv : welkom op het forum....en let even op datums...

Comment

• splash
          • Aug 2002
          • 342

e:cue
          http://www.ecue.tv/ Is mijns inziens wel wat lastiger voor live werk, maar wel geschikt voor theater

Comment

• Lex
            • Jan 2004
            • 16

Sunlite is een heel goed product wat al jaren bewijst dat het werkt het lijkt alleen in de verste verte niet op martin light jockey wat mijn inziens voor de gevorderde lichtjockey is en sunlite wat meer voor de kroeg baas die vlug wat lampen wil laten wapperen.
            Sunlite is niet goedkoop maar zo snel als je deze software kan patchen en met welke snelheid je bijv. een complete verhuur set kan inpogrammeren denk dat er geen conventionele tafel tegenop kan, het enige nadeel is het programmeren van de parren hiervoor moet je zelf nog switches en scenes aanmaken maar met de ingebouwde chacer is dit een fluitje van een cent.
            Helaas is er na de nieuwe versie 2004 alleen nog een FC(first class) uitvoering te koop de EC(economy class) wordt niet meer verkocht.
            echter een goedkopere variant van het zelfde programma Das light is ook interessant kost ipv ls 1500 euro zoals maar 400 euro en als het gaat om snel even wat te laten wapperen voldoet dit zeker.

Comment

• Studio Moved
              • Dec 2004
              • 75

hallo

www.daslight.com kan je ook een leuk programmatje downen. Hanidg in combinatie met een laptop of als je de zaal van vooraf goed kent

grtz
              Studio Moved

Comment

• johan L.
                • May 2001
                • 384

wat misschien een optie is is een chamsys magicQ pc wing, dit is een faderbordje op usb met 2 ingbouwde dmx uitgangen. dit setje kost ongeveer 1500 euro exclusief btw.

meer info www.chamsys.co.uk
                Net deed ie het nog.

Comment

• lighthouse
                  • Feb 2004
                  • 25

Zoals uit voorgaande reacties is op te maken zijn er veel mogelijkheden en vaak is er niet een beste oplossing voor alles Beperkingen zijn bijv. financien maar ook bijv. de mogelijkheid of juist onmogelijkheid om slim en dom licht te kombineren Om dan nog maar te zwijgen van de kaarten die alleen chases kunnen programeren omdat een stand (stap) maximaal 30 seconden kan duren Probeer daar dus maar een theater showtje mee te draaien zonder dat je allemaal truckjes uit moet halen om een stap pak hem beet vijf minuten te laten duren.

Comment

• Swoj
                    • Jan 2005
                    • 4

citaat:Geplaatst door Lex

Helaas is er na de nieuwe versie 2004 alleen nog een FC(first class) uitvoering te koop de EC(economy class) wordt niet meer verkocht.
                    echter een goedkopere variant van het zelfde programma Das light is ook interessant kost ipv ls 1500 euro zoals maar 400 euro en als het gaat om snel even wat te laten wapperen voldoet dit zeker.
                    Toch even een reactie;
                    De Economy Class (EC) is nog steeds te koop hoor. Zijn zelfs meer functies in dan vroeger. En komt op €750.
                    mvg

Comment

• msl
                      • Feb 2005
                      • 3

Ik heb alle berichten doorgelezen vanaf 2001. Nergens kom ik de zeer goedkope usb-dmx interface van DMX4ALL tegen. Zij leveren zelfs een gratis te downloaden software. De interface kost incl. verzendkosten en btw 67,5 euro. Ik heb dus zo'n ding aangeschaft en ben van plan om die volgende maand te gebruiken bij een 2 of meer keren op te voeren musical waar ik het licht en geluid ga verzorgen. Ik heb de interface met gratis software even snel gebrobeerd op onze lichtset en het werkt! Ik gebruik een laptop van Dell, PIV 1,7 GHz met XP prof. Iemand anders ook ervaringen met DMX4ALL? Kijk op www.thewillows.nl

Comment

• Peter Vanhove
                        • Jun 2002
                        • 347

De interface van Enttec kost ook maar 70 euro btw en verzendkosten inbegrepen. Er bestaan 10-talle software paketten voor die bijna allemaal gratis zijn. Het beste gratis pakket zoals al meermaals aangegeven komt van Chamsys zie http://www.chamsys.co.uk
                        Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                        Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Kunnen jullie dan ook wel gebruikers ervaringen erbij vermelden?

Gewoon een namenopnoemtopic is ook wat onaf. [:X]
                          lekker belangrijk!

Comment

• msl
                            • Feb 2005
                            • 3

Gebruikers ervaring gaat komen. 20 maart weet ik meer want 18 en 19 maart moet de show draaien. Momenteel gebruiken we een stuurtafel van American dj maar ik weet niet hoe ik die moet programmeren. Aangezien mijn lichtmaat dan niet kan wil ik alles volledig geautomatiseerd hebben om ook tegelijk het geluid te kunnen doen.

Benny.

Comment

• dre329
                              • Feb 2005
                              • 1

e:cue

...Tja licht via je pc

Ik werk al een tijdje met e:cue waaronder de nano-usb en faderunit en natuurlijk mijn laptop. Ik kan jullie zeggen ik sleep mijn laptoptasje overal heen helemaal top!!! En nou komt het, het werkt ook altijd nog nooit problemen mee gehad en dat is met andere (licht)tafels wel eens anders geweest.

voor live toepassingen is de faderunit zeker een aanrader

zeker een aanrader, wil je meer weten en heb je vragen over e:cue mail naar info@belichtingstechniek.nl

groet Marc

Comment

Working...