En het schrijven van mijn post duurde zo lang dat er ondertussen al allemaal andere posts tussen stonden. Ik sluit mij van harte aan bij wat daarin gezegd is.
Canvix matrix Software
Collapse
X
-
Blijkbaar via een DMX->USB converter genereer je een DMX-in voor je Canvix software, en via een USB->DMX converter genereer je een DMX-out voor je Canvix.
Dit is dus extra hardware die je nergens vermelde.
In ieder geval, uit jouw posting maakte ik op dat je een rechtstreekse USB verbinding tussen je desk (pearl), canvix en de octostrips maakte, wat dus absoluut niet klopt en (voorlopig) zeker niet mogelijk is met een pearl.Ik vermeldde dus in mijn post wel degelijk de 2 benodigde hardware-kastjes.
Overigens, USB heeft geen "inputs" of "outputs", USB is twee-richtings-verkeer. Als ik een directe USB verbinding tussen Pearl & Canvix-PC danwel Canvix-PC en Octostrips had bedoeld, had ik vermeld dat het gaat om een "USB-verbinding" en geen "USB Outputje" of "USB Inputje".
Hopelijk is alles opgehelderd zo!Creating shows beyond ImaginationComment
-
ff concreet, wat heb ik nu specifiek nodig om dit op het eerste zicht wel leuke programma live te kunnen gebruiken?
usb = plat computerkabeltje
dmx = xlr 3 of 5 pin
laat ons duidelijk zijn...
ik heb hier beschikking over avo sapphire en hog 1000, zijn deze ook nodig of kan dit programma ook standalone dmx uitsturen via een dongle en zoja, een eigen dongle of zo'n standaard opendmx ding?
alvast bedanktsex, drums & rock \'n\' rollComment
-
Canvix werkt alleen met de Visual Productions DMX hardware;
- DMX Output USB
- DMX Output Elite
- Fronteer
Het programma kan, mits 1 of meerdere DMX outputs verbonden zijn, stand-alone DMX uitsturen.
De mogelijkheid er een DMX input bij te nemen om zo een lichttafel aan de software te koppelen is dus optioneel (maar zeker niet nodig!). De software werkt prima stand-alone, en helemaal makkelijk wanneer gebruikt op een PC met touchscreen (de gehele gebruikersinterface is ontworpen voor touchscreen-gebruik, alle functies zijn dus bij een touchscreen-PC zonder muis en toetsenbord te gebruiken. Bij het intypen van namen verschijnt een on-screen toetsenbord).
Art-net zit er aan te komen (geactiveerd doormiddel van USB-beveiligings-dongles).Creating shows beyond ImaginationComment
-
Hi Jeroen,
Dank voor de opheldering.
Maar je ziet dat er heel wat verwarring ontstond, in de eerste plaats door het gebruik van verkeerde terminlogie en dat verder in combinatie met gekende beperkingen van bepaalde apparatuur.
Zeker iets om rekening mee te houden met het schrijven van je manual.
Succes!If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment
-
ik werk sinds maandje of 2 ook met canvix
heb het al vaker op led dansvloeren gebruikt.
heb hem op dance valley bij HQ stage aangesloten op de actieve sunstrips voor in dj booth. had er 22 sunstrips naast elkaar gehangen zodat we teksten konden laten lopen er over. en paar programma's die standaar in canvix staan. zag er top uit.
moet zeggen iedereen bij ons is erg tevrede over canvix en ook de klanten zijn er erg tevrede over de mogelijkheden.
hebben het ook al los mee verhuurt met dansvloer, binnen paar minuten weet de klant zelf hoe die het kan aansturen. had ik alles al voor ze ingesteld van tevoren. ( wat dus trouwens niet zo heel veel werk is, paar minuten moet je toch echt klaar zijn bij normale opstellingen)
hebben de elite dmxout en de dmxin gekocht werkt echt perfect. makkelijke en niet te dure oplossing als je een matrix wil gaan maken.
moet alleen nog eens gaan proberen wat er gebeurd als ik de movingheads erop zou hangen. maar programma is topComment
Comment