robe djscan150 xt defect

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gilly
    • Jun 2002
    • 105

robe djscan150 xt defect

Bij een generale repetitie van een musical (groep 8 basisschool)
    vielen er tijdens een onweersbui, eerst 1 en na 2 minuten de 2e van de 4 scans uit.
    Er was een duidelijk brandlucht aanwezig.
    Bij controle bleken van de 2 scans de zekering doorgebrand te zijn.
    Ik heb ook even de zekering vervangen maar meteen vloog de zekering (2,5L250v glaszekering) er wederom uit.
    Ik heb sterk het idee dat het een blikseminslag in de buurt is geweest die een stroompiek op het net heeft gezet en de scans heeft gemolt ,maar wil natuurlijk alle opties openhouden.
    De andere apparatuur zoals de dimmers parspots, controllers laptops ed. zijn gewoon blijven functioneren.
    Kan het zijn dat alleen de groep waar de scans op hebben gestaan de piek zich heeft voorgedaan, of is het stom toeval dat er 2 na elkaar kapot gaan, misschen dat iemand verstand heeft over de dj scan of dit vaker voorkomt, (kinderziektes, zwakke onderdelen) ,etc
    Elke input is welkom..

Het gaat hier dus om de djscan van robe voorzien van een 150hti gasontladingslamp.
    De powerdistributie werdt via een 380 volts paddenstoel geleverd waar dus ook de dimmers/pars op aangesloten waren.
    Laat maar horen., want ik vind het erg vreemd..
    mvg

Gilbert
    Last edited by gilly; 16-07-07, 22:35.
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Ik kan niet veel zeggen over jouw situatie, alleen dat ik zelf ook nog zo'n Robe DJ-Scan 150XT heb liggen die geen enkel teken van leven meer geeft. Deze is er midden in een gig mee gestopt, zonder duidelijke aanleiding. Ik heb al een keertje doorgebrande zekeringen gehad op een zo'n ding (de SMD-zekeringen op de print wel te verstaan) omdat er al vanuit de fabriek een schroef dwars door een kabel heen geschroefd was (vanaf de trafo, dus ik vermoed iets van 12V), maar dit keer is het wat raadselachtiger...

Het is natuurlijk zo dat een stroompiek er voor gezorgd kan hebben dat jouw exemplaren het niet meer doen. Niet alle apparatuur is even gevoelig voor zo'n piek, en dat kan wel verklaren waarom de scans er wel last van hadden en de rest niet. Het lijkt er op dat je gewoon ergens heel hard sluiting in je scan hebt, want een 2,5L-zekering gaat er anders niet zomaar weer uit.

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Rob of Remi van Taintronix ff bellen (tegenwooridg Controllux)
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• gilly
        • Jun 2002
        • 105

Hallo,
        Bedankt voor jullie tips
        Ik heb de tip van ajb opgevolgd, ik heb meteen even controllux gebeld, en kon direct even langskomen om een oplossing te zoeken.
        Ze gaan er sterk van uit dat er zich daadwerkelijk een stroompiek heeft voorgedaan, en zijn er van overtuigd dat de voeding van beide scans overleden zijn, helaas hadden ze deze niet op voorraad maar zijn bereid deze voor mij te vervangen.
        Hopenlijk is het met de voeding opgelost en gaan ze weer prima functioneren...
        Heb vandaag maar even 2 jb winner scans gehuurd (lokale lichtboer) om het gat op te vullen, ze zijn niet wat ik gewend ben maarja, het is in ieder geval iets en kan ik toch m'n klus afmaken...
        mvg
        Gilbert

Comment

• gilly
          • Jun 2002
          • 105

Vandaag de scans weer terug gekregen.
          helemaal werkend en wel....
          het is dus definitief een spanningspiek geweest en daardoor zijn de ac filters die in deze scans zitten geklapt.
          misschien dat de andere 2 er ook nog mee te kampen krijgen, omdat deze ook de piek hebben meegekregen maarja dat zien we dan maar weer..
          nogmaals bedankt voor jullie reacties, hier is (vind ik) toch het forum voor...
          mvg

Gilbert

ps: 2 4uss, miischien dat dit ook bij jouw het euvel is, wie weet
          type van het onderdeel : Miflex fp-250/16
          anders, als hij in de weg ligt wil ik hem wel voor onderdelen...:-)

Comment

Working...