beurs stand uitlichten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lup1
    • Jul 2007
    • 2

beurs stand uitlichten

Hallo allemaal,

Had de volgende vraag, Wat voor lamp (en) kan ik het best gebruiken als ik beurs stand moet uitlichten.

Probleem is de relatief lage hoogte tussen de 3 en 4 meter, en de grote oppervlakte 6 x 8 meter.

Stand moet egaal worden uitgelicht en licht mag niet echt hinderlijk zijn.

Alvast bedankt voor jullie reactie,

groetjes

martin
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Ik ging voor Par 16 en/of gewoon floodlight lampen.. niet overdrijven, maar wel genoeg licht geven.. een donkere stand valt niet in het oog..
    meestal willen onze klanten chrome parren in de truss vanwegen het bling effect.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• dj torny
      • Aug 2001
      • 67

ik zie vaak dat er uit die parren veel witter licht komt als "gewone" parren.
      Wat voor bulb gebruik je daarvoor?
      p.s. waren gewone par bulbs geen gas ontlading

Comment

• Elmo
        • Jun 2006
        • 208

ik denk direct aan HQI-TS lampjes... gaan flink breed en zijn echt wit

eventueel kan je het nog aanvullen met wat parren voor zaken die extra in het oog moeten springen

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Egaal uitlichten met par16 lampjes...
          succes!
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Elmo
            • Jun 2006
            • 208

Originally posted by axs
            Egaal uitlichten met par16 lampjes...
            succes!

persoonlijk vind ik dat niet zo Axs het wordt dan snel een rommeltje aangezien je er nogal wat benodigd bent.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Euhm.....dat iws exact wat Axs bedoeld!
              par 16...je gaat dus een hele kudde spotjes met ieniemienie bundeltje ophangen...succes!

Ik zou gaan voor de lampjes die standbouwers al jaren gebruiken, hoge kleurtemperatuur, geven weinig warmte. Te verkrijgen bij iedere standbouwer, uiteraard tegen woekerprijzen te huur voor de beursduur, zo gaan die dingen.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Elmo
                • Jun 2006
                • 208

Originally posted by moderator
                Euhm.....dat iws exact wat Axs bedoeld!
                par 16...je gaat dus een hele kudde spotjes met ieniemienie bundeltje ophangen...succes!

Ik zou gaan voor de lampjes die standbouwers al jaren gebruiken, hoge kleurtemperatuur, geven weinig warmte. Te verkrijgen bij iedere standbouwer, uiteraard tegen woekerprijzen te huur voor de beursduur, zo gaan die dingen.

goed lezen is het halve werk.... en heb me er nu zelf schuldig aangemaakt..

je kan ook tijdens de opbouwdagen van de beurs lampjes huren bij de elektro boer die daar alles regelt. dat zijn pas leuke prijzen die jongens lachen zich een ongeluk, je betaalt makkelijk de helft van de nieuw waarde

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Lieve vrienden,

Over goed lezen gesproken, ik heb het ook niet over alleen maar P16 lampen. echter is mijn ervaring dat ookal wil je de complete stand egaal uitlichten (helemaal met je eens axs) wil je altijd aandacht laten uitgaan naar bepaalde punten (displays, vitrine's en meer van dit soort herrie)

Uiteraard kan je met een p16 niet egaal uitlichten, hiervoor zijn deze lampen ook niet bedoeld.
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Onbewust heeft dj torny mij op een idee gebracht. Hij bedoelt waarschijnlijk Multiparren met dat 575 Watt lampje. Geven idd witter licht dan standaard PARren. Maar een beursstand zie ik nou net NIET graag in medisch wit licht maar eerder in gezellig warmwit licht (anders nam je toch gewoon een TL-buis van 1.8 m?). En lijkt mij een combinatie van Multiparren mét dimmer en barndoors dé oplossing: met de verschillende lenzen kun je de breedte van de bundel controleren en met de barndoors kun je hem mooi shapen.
                    Veel is natuurlijk ook afhankelijk van WAT er op die beursstand komt: als daar veel hoge voorwerpen staan krijg je daar toch telkens schaduwen van die je dan moet wegwerken.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Lekker warm...
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJBartt
                        • Sep 2006
                        • 26

Voor de gewone basisverlichting PAR16's pakken. Misschien de belangerijkste artikelen, promoties, etc. (weet niet over welke soort beursstand het gaat) dat in de kijker zetten met wat grotere parren (Multipar, PAR64 1000w, etc.)
                        Wie niet zuipt, moet niet zeiken

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

Originally posted by DJBartt
                          Voor de gewone basisverlichting PAR16's pakken. Misschien de belangerijkste artikelen, promoties, etc. (weet niet over welke soort beursstand het gaat) dat in de kijker zetten met wat grotere parren (Multipar, PAR64 1000w, etc.)
                          gaan we nu al aan basisverlichting doen met PAR16...???
                          Als het een promostand is voor een fabrikant die PAR16 behuizingen maakt... DOEN!

Heren en dames...
                          gelieve hier enkel suggesties te geven als je echt wat advies te geven hebt ipv onzin uit te kramen. Misschien eens beginnen te vragen naar de huisstijl en aard van het product...

Thx
                          Last edited by axs; 30-07-07, 11:14.
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• lightzone
                            • Oct 2006
                            • 261

ik kan echt niet lang onder een par van 500 watt staan , dus ik zou die maar al schrappen (niet dat ik kom ofzo)
                            ik zou gewoon voor kleine parren gaan (16,20...) daarmee licht je dan de belangrijkse dingen mee uit. basislicht heb je namelijk al in de zaal dus overdrijven lijkt me niet nodig.

en als het een truss-stand ik kun je misschien van die colorchangers in je truss zetten.
                            dan val je gegarandeerd op!
                            Last edited by lightzone; 30-07-07, 10:44.
                            jumping is not a crime

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

Originally posted by lightzone
                              ik kan echt niet lang onder een par van 500 watt staan , dus ik zou die maar al schrappen (niet dat ik kom ofzo)
                              ik zou gewoon voor kleine parren gaan (16,20...) daarmee licht je dan de belangrijkse dingen mee uit. basislicht heb je namelijk al in de zaal dus overdrijven lijkt me niet nodig.
                              Uhm, ik weet niet wat voor beurzen jij doet? Zalen waar ik afgelopen jaren heb gestaan was zaallicht meer uitzondering dan regel

Begin eens met de huisstijl van het bedrijf, of eventueel de huisstijl van de gepresenteerde producten/diensten. Kleuren, vormen, etcetera. Verwerk die in een lichtplan, kies kleurcombinaties die opvallen EN de sfeer/kleur van het bedrijf in kwestie uitbeelden.

Pff, als het aan sommigen hier had gelegen hadden er beter bouwlampen kunnen hangen. Gaap.
                              Creating shows beyond Imagination

Comment

Working...