Washlights

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenS
    • Aug 2007
    • 7

Washlights

Beste mensen,

Wij willen nieuwe washes gaan kopen en zijn aan het twijfelen tussen de mac 250 wash en de Robe colorwash 250AT.
    Zijn er mensen die beide spotjes al uitvoerig hebben getest/gebruikt?
    Zal zelf ook nog even wat demo's aanvragen maar ben ook erg benieuwd naar de meningen van aderen.

Alvast bedankt

Groeten,

Jeroen
  • TristanAV
    • Aug 2007
    • 32

Zelf vind ik de mac 250 w mooiere kleuren hebben vooral rood. Maar dat is mijn mening. Verder lijkt het me dat de mac makelijker bij te huren is, want ik weet maar weining bedrijven met robe.

Succes!

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

In "het grote mac entour vs robe"-topic zit er een serieus verschil op de lichtopbrengst. En bij mijn weten zijn de lampen van een spot en wash hetzelfde (niet ?)

Daar bleek dat de mac een (veel) betere lichtoutput heeft. (bij de spots dus)

Een echte vergelijking kan ik helaas niet geven.

grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

DJ nn....je doet een heleboel aannames die je niet onderbouwt, kunt onderbouwen.

Het grote verschil tussen een wash en een spot is de optiek!
        verder geldt, meten is weten....

Zoals je zelf al aangeeft, een inhoudelijke reactie kan je niet geven, vriendelijk verzoek om dan ook niet te reageren maar mee te lezen in dit onderwerp.

Ik heb beide washes een paar keer bediend vanaf dezelfde tafel ( pearl) de maccen waren goed betrouwbaar qua positie, een robe wash niet, geen idee of dit kenmerkend voor de serie of een pechgevalletje was, was alleen jammer in het showtje.
        Verder geen significante oordelen maar ook geen nadelen gevonden in die klusjes met beide types.

Voor de goede orde: waren twee verschillende producties, dus niet de twee soorten naast elkaar eghad, dat lijkt mij nog steeds het mooiste/eerlijkste vergelijk.
        Last edited by ralph; 27-08-07, 16:38.

Comment

• snoei
          • Apr 2003
          • 168

Wij hebben beide types in de verhuur zitten.

Het grootste verschil waar we nogal wat problemen mee hebben gehad is dat de mac 250 wash bij een klein spanningsdipje op NIE sprong en niet meer verder ging. Na een software update is dat redelijk verholpen (niet 100%). De robe wash 250AT gaat veel langer door zonder te klagen / stilvallen bij spanningsdipjes.

Verder kwam afgelopen weekend het volgende probleem bij de mac250 wash naar boven. Ze wilden ineens allemaal niet meer starten maar bleven hangen met de melding "UPL". Ze hadden ineens weer een software update nodig.

Dus in het opzicht kwa onderhoud (sofware updates enz.) heeft robe het toch gewonnen als ik onze washes bekijk.

Comment

• Harmen
            • Sep 2003
            • 379

dat ze zo gevoelig zijn voor onderspanning is een bekend probleem, dit hadden de eerste software versie's van de entour ook, en dit is inderdaad simpel te verhelpen dus om dit nu echt als probleem aan te merken..

wat zijn jou ervaringen kwa output, kleurkwaliteit, snelheid ed?

Comment

• JeroenS
              • Aug 2007
              • 7

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik zal snel van beiden een demo aanvragen en ze eens goed naast elkaar zetten. Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier dan ook plaatsen.

Groeten,

Jeroen

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Zo ik ga je even precies geven wat je wilt... In Time-Out heb ik de Robe 250AT's en zit nu op klus in Berlijn met de Mac versies...

De Robe's:
                - snel
                - betrouwbaar
                - CMY op onvoorstelbare snelheid EN nauwkeurigheid
                - Posities en bewegingen zijn perfect

De Mac's:
                - ontzettend storingsgevoelig
                - CMY is qua kleur redelijk (zeker niet mooi)
                - Overgangen CMY zijn LELIJK! !!! zeer schokkerig, uitermate onnauwkeurig
                - Pak 10 mac's tegelijk en zet ze op strobe: compleet verschil
                - Posities zijn Okay
                - De beamfrost is wel goed, mooi egaal

veel succes, ik had het wel geweten: neem de Robe. En bijhuren zal ECHT geen probleem meer zijn in Nederland...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• davehouben
                  • Dec 2003
                  • 92

Wij gebruiken ook al jaren Robe. Op het moment nog steeds de 250 XT wash en die dingen zijn echt super!! Nooit serieuze problemen mee gehad en er komt echt een bak licht uit. Kleurenmening is heel mooi en lekker snel. Nou gebruiken we bij de spots wel al tijdje de AT serie en ook deze bevalt super en is zeker weer een stuk verbeterd ten opzichte van de XT spot. Dus kan me zo voorstellen dat de 250 AT wash dan ook alleen maar beter kan zijn en zeker net zo betrouwbaar.

Ook het fabeltje dat bijhuren moeilijk is lijkt me niet (meer) te kloppen!! Robe is enorm in opkomst en je komt het regelmatig tegen in Nederland en Belgie. Bijhuren moet dus geen probleem meer zijn. Sowieso zie je Robe steeds meer er begint het echt een standaard te worden. Op vele grote projecten waar je eerst nog veel Martin zag kom je nu Robe tegen. Ik noem bijv. maar eens de laatste tour van Genesis of The Police. Nah wanneer je bij deze grote jongens mee op tour mag denk ik dat je toch wel mag spreken van een kwaliteitsproduct.

Comment

• DJ_Compact
                    • Jan 2004
                    • 234

Originally posted by davehouben
                    Op vele grote projecten waar je eerst nog veel Martin zag kom je nu Robe tegen. Ik noem bijv. maar eens de laatste tour van Genesis of The Police. Nah wanneer je bij deze grote jongens mee op tour mag denk ik dat je toch wel mag spreken van een kwaliteitsproduct.
                    Sponsoring? Eurovision songfestival hangt ook vol met Robe, en wie is sponsor? Juist, Robe...

Ik heb de washes van Dave zien hangen toen ik ben gaan kijken in een tent bij een bandje. Nette lichtopbrengst, dat mag zeker gezegd worden. De rest kan ik niet over oordelen, ik heb er zelf niet mee gestoeid...
                    Mjaaaa....

Comment

• Tjeerd
                      • Nov 2002
                      • 51

Hallo,

ik blijf er bij dat er specificaties ontbreken vanaf de kant van de fabrikanten.

Voorbeeld:

Als je een auto koopt wil je weten hoeveel pk/kW moter er in zit.
                      dit zegt natuurlijk niet veel! van 0 tot 100 in hoeveel seconden? etc.

Bij moving heads praat iedereen over suppersnelle pan tilt etc. maar waarom worden de gegevens niet een beetje meer gestandariseerd zoals ik al in het Martin vs Robe toppic heb aangegeven.

wie komt met de eerste cijfers???

Ik ben benieuwd. groeten,
                      Tjeerd

Comment

• davehouben
                        • Dec 2003
                        • 92

Originally posted by DJ_Compact
                        Sponsoring? Eurovision songfestival hangt ook vol met Robe, en wie is sponsor? Juist, Robe...

Ik heb de washes van Dave zien hangen toen ik ben gaan kijken in een tent bij een bandje. Nette lichtopbrengst, dat mag zeker gezegd worden. De rest kan ik niet over oordelen, ik heb er zelf niet mee gestoeid...
                        Nahjaaa tuurlijk wat dat Songfestival betreft kun je best gelijk hebben hoor! Maar een band als Genesis en The Police die zullen heus niet op een sponsor als Robe zitten te wachten hoor. Iemand maakt een lichtontwerp en dan gaan ze gewoon kijken wat is op zit moment een goeie movinghead om deze show mee te draaien. Anders zouden ook wel alles spots/washes op deze producties van Robe zijn. Maar bij Genesis bijv. is nog altijd Varilite gewoon de winnaar wanneer ze gaan kijken naar een goeie wash. Mah goed, een goeie 1200 watt spot was Robe dus uit de bus gekomen. Nou hebben we het hier dan ook niet over een lullig 250 watt spotje. Denk dat ze met die nieuwe 2500 AT dan ook een top product hebben weten neer te zetten waar je ook gewoon weinig over te klagen kunt hebben. Tuurlijk zullen kosten altijd een rol spelen maar goed, bij zulke producties zullen ze heus niet op een Varilitje meer of minder kijken hoor.

Comment

• DJ_Compact
                          • Jan 2004
                          • 234

Originally posted by davehouben
                          Nahjaaa tuurlijk wat dat Songfestival betreft kun je best gelijk hebben hoor! Maar een band als Genesis en The Police die zullen heus niet op een sponsor als Robe zitten te wachten hoor.
                          Waarom niet? Kan toch best zo zijn dat Robe een aantal moving heads van hun aan een tour meegeven, om zo te kijken wat er verbeterd moet worden, of het hufterproof is e.d.. Zo is in Nederland een band (volgens mij The Sheer) al een aantal jaar op pad met Qmaxz. Als er iets mis is, word dat doorgegeven aan Qmaxz en gaan ze dat verbeteren.
                          Mjaaaa....

Comment

• MobileShowtechniek
                            • Aug 2007
                            • 5

Persoonlijk zou ik gaan voor Robe. Prima spotje qua prijs & kwaliteit verhouding. Over dat robe bij veel bedrijven niet te huur is, is niet helemaal waar. Zelfs grote bedrijven hebben de Robe Movingheads enz. al in het assortiment genomen. Ik zeg nog een jaar en je kunt ze haast overal wel huren als Robe zo doorgaat. Mooie achteraf is dat Robe nog niet zo heel erg lang bestaat, en zich al hoog heeft gevestigd op de AV branche.

Totaal offtopic: Het Eurovision Songfestival viel me dit jaar vies tegen.
                            Account Verwijderd

Comment

• Frank@highend
                              • Oct 2005
                              • 65

De reden dat er op dit moment robe 2500AT op een aantal grote tours zitten ligt hem volgens mij niet aan sponsering maar gewoon dat die lampen echt iets unieks hebben op dit moment.

just my 2 cents,
                              Frank Schotman
                              High End Systems

Comment

Working...