Washlights
Collapse
X
-
-
Uit dit Topic komt de Robe Color Wash 250 AT dus duidelijk als winnaar uit de bus. Neem daarbij dat ik ze ook nog eens een stukje goedkoper aangeboden krijg dan de Martins......
Ik zal snel van beiden een demo in huis hebben en dan zal ik ook eens met eigen ogen kijken.
Zoals het nu lijkt hebben wij binnenkort dus ook Robes 250 Wash AT in de verhuur
Groeten en nogmaals dank voor alle reacties,
Jeroen Smith
EvelementsComment
-
robe 250wash vs martin mac 250
Zoals beloofd nog even een berichtje betreffende dit onderwerp;
Ik heb nu de mac 250wash en de robecolorwash250AT even naast elkaar gehad en daar kwam het volgende uit:
Robe:
- Lichtoutput viel eerst nogal tegen maar na wat draaien aan schroefjes had ik de lamp op de goede plaats zitten en gaf het spotje 2 x zoveel lichtComment
-
Martin Mac 250 vs robe colorwash 250 AT
Vervolg op het vorige bericht (ik drukte op een verkeerd knopje en toen werd deze al geplaatst)
Onze bevindingen waren:
Robe:
-Eerst stond de lamp niet goed en kwam er amper licht uit het spotje na aan wat schroefjes gedraaid te hebben was de lichtoutput al verdubbeld.
- Snelle en ook stille pan -tilt bewegingen
- Goede kleuren cmy en 1 kleur meer (CTB) op het kleurenwiel dan de martin. Kleuren zijn verder redelijk gelijk met de Martin.
- Stil tijdens gebruik
- Goede frost (Robe noemt dit zoom) hiermee kan de bundel variƫren tussen 8 en 32 graden en kan de Robe kleiner dan de martin
- Heeft in tegenstelling tot de Martin wel een beamshape
Martin:
- Goede lichtoutput (naar mijn idee ietsje meer dan de Robe)
- trager en vooral rumoeriger in de pan en tilt
- Goede kleuren kan iets roder dan de Robe
- Alleen in de studiomodus stil tijdens gebruik
- Goede frost, minder verschil in grootte dan de Robe maar is wel iets egaler (op zijn grootst)
- Mooier design (maar dat is persoonlijk)
Aangezien wij de Robes een stuk goedkoper kunnen krijgen dan de Martins en gezien de bovengenoemde bevindingen zullen wij overgaan op de aanschaf van de Robes.
Enige nadeel tijdens het testen was dat de robe nog niet in de Grand MA stond (software 5.822) dus zal dit nog even nazoeken op sharenet of het spotje zelf aanmaken.
Groeten
Jeroen Smith
EvelementsComment
-
Of mij een mailtje sturen dan krijg je elke fixture file die je wilt. Tevens tip: MA-share.net Lijkt me sterk dat hij daar niet op staat.
Van harte met de aanschaf van je Robe's: daar ga je zeker geen spijt van krijgenIf your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
Comment