Is het tijdperk van de grote scans echt voorbij?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Is het tijdperk van de grote scans echt voorbij?

Niet als spam zien..maar op een concurrerende site worden Cyber's in case aangeboden voor de prijs van een 3e hands movitec (100 stuks voor de prijs van een citroen C3). En waar ik 2 jaar geleden mijn spaarrekening had geplunderd om er een stel in mijn schuur te schuiven heb ik nu zoiets van, goh, als ik wat overhad voor een speeltje...

Is de markt voor de monsters uit de jaren '90 (cyber, GS3, Coemar NAT, PAL1200) nu echt verzadigd en gaan we liever voor de kleine headjes, of ben ik gewoon verwend geraakt?
  • jorre
    • May 2007
    • 44

ik lust anders nog wel pap als het over grote scans gaat!
    een stuk of 16 GS3 of HPE en ik ben niet meer te houden.
    Als je me dan ook nog een masterpiece zou geven wordt het helemaal leuk
    pure nostalgie, maar om even te reageren op jou vraag:
    volgens mij willen ze gewoon niet meer "sleuren" met die zware dingen, ok een grote MH weegt ook wel wat, maar toch
    ik denk ook dat de algemene keuze van MH's mede wordt bepaald door een bredere inzetbaarheid van de toestellen.
    op een podium, kist, speakertoren en natuurlijk op onder of naast een truss.
    vroeger moest je voor je scanner dan al iets gaan construeren om dat te kunnen doen.
    maar voor de rest: geef mij maar scanners, spiegeltje blijft nu eenmaal het snelste!!

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

weet niet of de clay paky stagescan onder deze "grote scans" valt, maar deze zie ik toch nog elk weekend aan een truss omhoog gaan hoor
      Last edited by DJ_matthias; 09-09-07, 12:47.
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• DJ GooS
        • Dec 2006
        • 38

heb deze de laatste 3jaar bij mij in de buurt niet meer omhoog zien gaan
        maar er hangt wel nog steeds een astroscan bij ons in de discotheec
        Last edited by DJ GooS; 09-09-07, 13:51.
        I'm DJ GooS not DJ goosE

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Ik denk ook dat het een modeverschijnsel is.
          mensen die materiaal komen huren vragen al snel om headjes ipv.scans.

het is gewoon wat meer ingeburgerd onder de moderne huurders. een scan wordt toch al snel een oud iets gevonden.

ik heb hier ook nog gewoon naast de MH's scans staan, ze zijn sneller, minder storingsgevoelig en uitstekend bruikbaar. wanneer je ze ophangt aan een truss waar backdrop aan bevestigd is kan ja net zo goed een scan pekken als een MH. je hebt dan geen 360gr bereik nodig, daarbij komt de snelheid van de spiegel en je hebt een ideale locatie voor een scan.

maar het blijft toch iets persoonlijks
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• TristanAV
            • Aug 2007
            • 32

Het zal inderdaad het modeverschijnsel zijn. Scans vooral grote heb ik al heel erg lang niet meer gezien. En toch waren dat gave apparaten.
            Het zal ook zo zijn dat veel bedrijven movingheads kopen, niet omdat ze makelijker inzetbaar zijn maar ook om een beetje de dikke... uit te hangen.

En als klant wil je natuurlijk ook showen dus tja... de scan zal wel een uit stervend ras zijn lijkt het wel.

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

Allemaal eens met het bovenstaande hoor..hang naast onze MH's ook graag een aantal 518's weg, maar het gaat me meer om de 1200 hmi/msd bakken.

niet alleen in de verhuur, maar ook in discotheken zie je steeds vaker dat die grote bakken verdwijnen om plaats te maken voor een MH, en als dat bijv een mac400/700 of studiospot is, maar vaak zie je een GS3 verdwijnen en er een robe of krypton voor terugkomen..op het bereik na toch een stapje terug..

Comment

• mollight
                • Mar 2007
                • 5

In studio 1 in Aalsmeer hangen nog steeds zo'n 20 cyber's en die gaan voorlopig nog niet weg :-)

Comment

• DJ GooS
                  • Dec 2006
                  • 38

bij ons hangen 6 MH's en bijna een 60-tal scans(uitstervend???)
                  I'm DJ GooS not DJ goosE

Comment

• Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

scans uitsterven, denk het nog niet op korte termijn, de snelheid van een mirror heeft een head nog niet.

paar weken terug een klusje met 26 koppen(wash en 4x spot) en 4 cybers, en komende vrijdag een klusje met 16 cybers, en 12 of 24 koppen (wash)

ook een scanwall zijn scans..... en zoals geopperd met backdrops etc heb je niks aan die andere 180 graden.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Er is geen scan zo goed in het laten omkrullen van een balletvloertje dan een cyber
                      Mag ze nog graag gebruiken! Zeker in combinatie met nette litho's
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...