Namaak Pearl...???,

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Originally posted by tomv
    Wanneer zouden ze met de expert klaar zijn?
    Altijd handig als tweede tafel
    Check eerder genoemde site nog maar eens, de Expert en zelfs de Tiger worden nu ook gekloond.

Comment

• s142918
      • Apr 2006
      • 111

Originally posted by NiTRO
      Komen niet uit dezelfde fabriek en nee niet iedereen kan zomaar van de bovenstaande merken een import doen, een deel van de bovenstaande merken zijn exclusief voor bepaalde importeurs. Zo gemakkelijk gaat het dus helaas niet. Ow en een mooie bijkomstigheid is dat de levering 9 van de 19 keer op vooraf betaling gaat. Best een groot risico dat je een verkeerde leverancier kiest en hij je een container bakstenen stuurt. Is toch vooraf betaald!!
      Laat staan dat je container onderweg ergens 'in zee valt' of gewoonweg 'kwijt raakt'. Denk maar niet dat je dan ooit nog wat van je centen ziet. Vraag maar aan Highlite Als alle containers aan zouden komen was die troep nog veel goedkoper

Comment

• marciano
        • Feb 2006
        • 164

Eigenlijk zouden we hier geen aandacht aan moeten besteden. Als we het hebben over marktverziekers dan zijn hun het wel. Over de rug van een ander proberen geld te verdienen door "exacte" kopieen te maken.

Comment

• Shark
          • Aug 2007
          • 208

het grote nadeel is dat de "echte" fabrikanten hieraan veel verlies gaan leiden, maar zelfs het "voordeel" voor de verhuurfirma's is dat ze zelfs zo een tafel kunnen aankopen voor een zeeeer verlaagde prijs en deze nog steeds kunnen verhuren als een "originele" tafel.

de enige die hier voordeel aan hebben zijn dan de verhuurfirma's en de chinezen. Maar het grote nadeel, wat ik veel erger zou vinden, is dat de winst die de originele verdelers maken, meestal gebruikt word voor verder onderzoek naar nieuwe toestellen. Dit onderzoek zal jammer genoeg vertragen en snelle vooruitgang kan misschien in gedrang komen.

Comment

• MC Party
            • Sep 2003
            • 481

Ik denk niet dat je het zo extreem moet zien.
            De huidige top merken worden op deze manier geprikkeld te innoveren en de betere bedrijven blijven gewoon een aantal stappen/kwaliteiten voor op de chinezen.

En zeg nu zelf.. gaan we de namaak pearl tegenkomen op de grote serieuse jobs? Tuurlijk zal er een deel van de markt overgaan op de copy variant maar datI don't think so..
            En wat betreft het kleiner worden van deafzet, wanneer er een nieuw merk op de markt komt heb je dezelfde probleem (lees: uitdaging)
            Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

Daarnaast hoop ik dat de mensen in dit beroep serieus genoeg zijn om zich niet met zulke praktijken bezig te houde.
              Hoewel ik hier vrij bang voor ben omdat er toch gevallen bekend zijn waar de regeltjes enkel een blad papier is dat niemand kent...
              Maarja overal heb je mensen die leven op andermans rug
              Hold on a second, relax and listen...

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Originally posted by MC Party
                En zeg nu zelf.. gaan we de namaak pearl tegenkomen op de grote serieuse jobs? Tuurlijk zal er een deel van de markt overgaan op de copy variant
                I think so. Ben 'm al tegengekomen op vrij serieuze klussen...
                Creating shows beyond Imagination

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Als ik even op de website van de 'kloon'-fabrikant kijk: Ze hebben inmiddels ook al een aantal SGM desks (o.a. de Pilot 2000) gekloond.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• cowbeast
                    • Jul 2004
                    • 109

Ik zou nog zo'n tafel durven kopen.
                    Gewoon om op fuifen te plaatsen, daar ziet mijn tafel het meest van af. Bier dat in het rond vliegt enzo. Het is niet altijd mogelijk om op een degelijke biervrije plaats te staan.
                    Zo kan ik mijn echte pearl in takt houden voor theater voorstellen of echte deftige live shows.
                    Maar met 5 tafels kan ik niks doen

Comment

• J.S. Coolen
                      • May 2008
                      • 254

Originally posted by cowbeast
                      Gewoon om op fuifen te plaatsen, daar ziet mijn tafel het meest van af. Bier dat in het rond vliegt enzo. Het is niet altijd mogelijk om op een degelijke biervrije plaats te staan.
                      Zo kan ik mijn echte pearl in takt houden voor theater voorstellen of echte deftige live shows.
                      Dan vind ik het nog zonde van het geld, apparatuur die naar de knoppen gaat.
                      Account niet meer actief.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Originally posted by cowbeast
                        Dan zou ik zeggen: zorgen voor een deftige werkplek!
                        Bij ons gaat het zo: apparatuur defect door rondvliegend bier? -> rekening opdrachtgever...
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

TMC in bodegraven biedt op marktplaats weer een sloot pearl-kopieën aan. Volgens het verhaal zouden het in licensie gemaakte pearls zijn voor de indonesische markt, die niet als imitatie gezien worden. Gezien de foto's zijn het nog steeds de chinese klonen.

heb avolites gemaild, en hopelijk ondernemen ze actie tegen zulke verkopers. op zijn hyves zegt de eigenaar dat hij investeerders nodig heeft..hopelijk vinden investeerders ook dat je het verst komt met eerlijke handel.

Comment

• Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

heb hier zelf ook 2 van deze "nep" pearls staan...

Nadelen:
                            -faders zijn het net niet
                            -rol moet bijna elke maand wel n keer vast gezet worden
                            -updaten is zo goed als onmogelijk!!
                            -tafel kapot is meestal gewoon pech!
                            -als je er 2 besteld, kan het zijn dat je 2 verschillende krijgt (uiterlijk verschilt bij die 2 van mij ook....)

Voordelen:
                            -beginnende/kleinere bedrijfjes kunnen hun mensen toch op n pearl leren werken
                            -een erg mooi tafeltje voor niet teveel geld (in verhouding dan)

Ik wou ze zelf ook gaan verkopen, maar zie er toch vanaf, rede: niet betrouwbaar genoeg voor verkoop. Echter voor verhuur zou ik ze zelf wel kopen, gezien we zelf kunnen servicen, echter om dat voor elke tafel te gaan doen die ik dan verkoop... NEE.

ff offtopic:
                            heb hier uit china ook 20 martin mac 250kloons staan, waarvan we er 16zelf werkend hebben moeten maken! daartegenover staat dat we ook en aantal mac550 kloons hebben, die al n halfjaar zonder enig probleem draaien, wat ook geld voor ledstrips en 4000watt cmy skytracers. het is gewoon n gok die je moet durven nemen, rede bij mij was dat ik n discotheek overgenomen heb, waar ik nog licht in kwijt moest, goedkoper kon niet, en tja, wat hobbyen vinden we allemaal leuk!

Verhuurklussen doe ik overigens nog gewoon met mn oude vertrouwde moviteccen
                            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Boriss
                              • Jan 2004
                              • 19

Pearl

De tafel is me afgelopen week al aan geboden door een nederlands bedrijf volgens mij vroeg hij er 3500,00 eurie voor. Het bedrijf dat ze in china maakt is naar mijn ervaring een betrouwbaar bedrijf. Ben er twee jaar geleden eens op bezoek geweest om ze te toetsen voor het CE keur.
                              Tja mag het een beetje zachter ik hoor de monitors boven het zaalgeluid uit (ooit eens aan een coverband met capsones gevraagd)

Comment

• J.S. Coolen
                                • May 2008
                                • 254

Hoeveel ervaring heb je met dat bedrijfin China dan? Vaker dit soort tafels gekocht?

Want 1 keer op bezoek gaan zegt niet over betrouwbaarheid.

CE keur is dat hetzelfde als een CE-markering? Want van een CE keur heb iknog nooit gehoord.

Je zegt dat je langs bent geweest om ze CE te keuren. En? Hebben ze het gehaald? En waar kunnen we dit opvragen?

De Europese Unie heeft diverse richtlijnen uitgevaardigd, ook voor consumentenproducten. Deze richtlijnen moeten door de lidstaten worden opgenomen in de nationale wetgeving. Producten die aan een EU richtlijn voldoen zijn voorzien van de CE-markering. Dit teken wordt ten onrechte ook wel aangeduid als CE-merk, CE merk, CE-keurmerk, CE keurmerk, CE-teken of CE teken. De betekenis van de CE-markering is: "dit product voldoet aan de wet". Het Handboek ontwerpen van veilige producten (Van Aken et al., Uitgeverij Lemma, 1996, ISBN 90-5189-566-6) vat de kern van de regeling als volgt samen.[LIST]Voor producten waarvoor een EU richtlijn volgens de "nieuwe aanpak" bestaat, geldt de verplichting van de CE-markering. Met de CE-markering geeft de producent aan dat het product voldoet aan de eisen van veiligheid, gezondheid, milieu en consumentenbescherming, zoals gesteld in de van toepassing zijnde EU richtlijnen. Producten zonder CE-markering mogen niet worden verhandeld op de Europese markt, ook al voldoen ze aan de eisen. Ook producten die buiten de EU zijn gemaakt, moeten voorzien zijn van een CE-markering alvorens ze worden toegelaten tot de Europese markt. Eigenlijk is de CE-markering een soort paspoort om toegelaten te worden tot de markt. [....] De CE-markering geeft alleen aan dat het product aan de gestelde minimumeisen voldoet en is daarom geen kwaliteitskeurmerk. Een speelgoedvlieger die voldoet aan de CE-markering voldoet aan de basisveiligheidseisen, maar hoeft niet per se goed te werken en is ook niet uitzonderlijk veilig. De CE-markering mag niet worden aangebracht op producten waarvoor dit niet wettelijk verplicht is gesteld. Afhankelijk van de veiligheidsrisico's gelden verschillende procedures. [....] In principe komt het erop neer dat, als de veiligheidsrisico's gering zijn, de producent zelf een verklaring mag afgeven dat het product voldoet aan de gestelde (EU-)eisen en via die weg de CE-markering mag aanbrengen op het product. [....] Voor producten met zware risico's is een officieel keuringsrapport nodig van een door de nationale overheid aangewezen instantie.[/LIST]
                                De CE-markering is dus geen kwaliteitskeurmerk, maar een verklaring van overeenstemming met de wet. In veel gevallen brengt de producent het teken aan zonder voorafgaand onafhankelijk onderzoek. De Consumentenbond (Consumentengids juli 2001, p. 51) zegt het volgende over de CE-markering:[LIST]Dit is een keurmerk dat op veel niet-eetbare producten staat. Het zegt alleen dat het product aan de minimale veiligheids- en kwaliteitseisen van de EU voldoet. U kunt dit eigenlijk naast u neerleggen, want elk product moet daaraan voldoen.
                                [/LIST]
                                Account niet meer actief.

Comment

Working...