LightJockey en LEDtubes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

LightJockey en LEDtubes

Beste forumers,

wij sturen al ons intelligent licht aan via Martin LJ, alsook onze Beglec LEDtubes.
    Bij een blackout, via de 'blackout-toets', zijn deze tubes de enige effecten die niet uitgaan.

Iemand dit probleem ook al gehad, of doen we iets verkeerd?

Laar maar weten wat jullie ervan denken...

Groeten,
    GNmixing
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Als je bij lightjockey op DMX output klikt (view => DMX output) en je LED tubes staan aan (dus je ziet bij de kanalen van je LED tubes getallen verschillend van 0 staan), wanneer je dan op Black out klikt en de getallen veranderen niet, dan zit er een fout in het fixture profiel.
    exit night into LIGHT

Comment

• gnmixing
      • Feb 2004
      • 214

Bij deze test gaan alle waardes van de effecten (speed, time, strobo) naar 0, maar niet de van de kleur of chase...
      Wat is hier aan te doen?

Comment

• BlueConfig
        • Aug 2005
        • 138

Voor zover ik weet hebben ledtubes geen intensitie kanaal.

En een blackout werkt dacht ik toch alleen maar op de intensitie in, dus zullen de ledtubes ook niet uitgaan ...

correct me if I'm wrong...
        Greets,
        BLue CoNFiG

Comment

• tijn
          • Oct 2003
          • 184

Ik heb het voor mijn showtec led tubes gemaakt door voor blackout een hoge waarde (255 of rond die koers) in te stellen; werkt prima. Ik gebruik ze zelf echter meestal in mijn background cue's

Groeten,

Martijn

Comment

• gnmixing
            • Feb 2004
            • 214

Tijn,

kan je mij even uitleggen hoe je dat kan instellen dan?

Groeten,
            GNmixing

Comment

• aliblabla
              • Oct 2006
              • 8

waarschijnlijk bedoelt tijn dat je niet de black out knop gebruikt, maar een black out scene programmeert

Comment

• Dave
                • Jan 2001
                • 757

Naar mijn idee is dit mogelijk, ik gebruik een soortgelijke functie voor mijn winner scans, die hebben geen intensity kanaal laat staan een shutter.
                Rechts klikken op icoontje van je tube, "define fixture profile". Onder tabblad "intensity & lamp" staat een vak met "blackout values". Geef hier voor de kanalen de waardes in waarbij het ding uit is. Vink ook "Blackout when GM at 0" aan.
                Dat zou het moeten zijn.
                U x I = Boem.

Comment

• gnmixing
                  • Feb 2004
                  • 214

Ik ga het testen, bedankt!

Comment

• lichtpuntje
                    • Sep 2003
                    • 79

Maar ook als je 'define fixture profile' aanklikt en in het eerste schermpje waar je dan in komt je b/o values instelt per kanaal, moet ie als het goed is doen...
                    Verder nog een (misschien overbodige) toevoeging: LJ gaat uit van DMX-offset. dat betekent dat dmx-kanaal 1 in LJ 'DMX-offset = 0' is. DMX-kanaal 2 is dan DMX-offset 1, 3=2, 4=3, enz......

Succes!!!

Groet,
                    Thomas
                    Last edited by axs; 01-10-07, 09:38.
                    dus...

Comment

• Marik
                      • Jan 2006
                      • 52

Ik heb bij een show een tijdje geleden hier een workaround voor gemaakt. Ik weet niet meer precies hoe, maar volgens mij had ik een extra dimmer gemaakt die ik op dezelfde kanalen zetten als de ledtubes. Als je dan een blackout/fade out doet doen je ledtubes wel gewoon mee. Probeer het maar eens, als je er niet uitkomt zal ik nog eens nakijken hoe ik dat toen precies opgelost heb.

Comment

Working...