Licon 1x

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlackLight_Frank
    • Feb 2004
    • 143

Originally posted by Highfield
    vandaag de licon met een frequent gebruiker bekeken, en we zijn beide tot de conclusie gekomen dat 't m niet wordt. de zoektocht zet zich voort..
    Ik ben dan wel erg benieuwd waarom je tot deze conclusie bent gekomen !
    Of is dat een te lang verhaal ?

Ik ben ook aan het rondneuzen wat eventueel een alternatief zou kunnen zijn voor onze lichtsturing, die zit nu soms ook vol, dus een tafel met meer te besturen koppen en daarin ook een par-sectie als de Licon 1X had ook wel mijn aandacht.

Wij werken nu met MA Scancommander en MA 12-2 Lightcommander.

Frank
    Black Light
    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Highfield
      • Jun 2006
      • 144

heel eenvoudig: teveel dimmerkringen in de show.
      Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• BlackLight_Frank
        • Feb 2004
        • 143

Ja ja, Tafel is eigenllijk binnen !!
        @ Highfield : Hoe hebben jullie bij EKO de verlopen naar 3 polig gedaan ?
        Verloopkabels direct aan de tafel, of de 5 polige connectoren in de tafel zelf vervangen voor 3-polig ??
        Even er vanuit gaande dat jullie de bekabeling ook met 3 polige connectoren doen dan hè.

Frank
        Black Light

Comment

• Highfield
          • Jun 2006
          • 144

volgens mij hebben we de connectoren in de tafel vervangen. Die verloopjes raken namelijk altijd kwijt als je het niet gebruiken kan...
          Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by Highfield
            volgens mij hebben we de connectoren in de tafel vervangen. Die verloopjes raken namelijk altijd kwijt als je het niet gebruiken kan...
            Je vergeet je lichttafel toch ook niet? Kwestie van stapeltje verlopen in de:
            - Toolcase
            - Kabelkist
            - Lichttafel-flightcase, onder de lichttafel naast de desklight en de manual

Altijd zorgen voor meer van die dingen, kan zomaar gebeuren dat er een 5P-fixture in je kring terecht komt die je niet had verwacht
            Creating shows beyond Imagination

Comment

• Highfield
              • Jun 2006
              • 144

True, true.. een verloopstekkertje is natuurlijk zo geprikt. Iets met meerdere wegen naar Rome

Desalniettemin heb ik altijd 5pM>3pF en 5pF>3pM verloopjes in mn persoonlijke kluspack zitten, naast de multitool, maglite mini, assorti ty-wraps en gaffa
              Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• BlackLight_Frank
                • Feb 2004
                • 143

Losse verlopen kan natuurlijk wel, maar 99,9% van de klussen is gewoon eigen materiaal. Alles met 3 polig XLR, 5polig hebben we alleen maar in verloopjes en die zitten idd vast aan de 12-2 en de Scancommander. Maar daar zitten de verlopen vast aan een aansluitpaneeltje waar DMX-in en uit, audio-in en uit met 3-polig XLR aan te sluiten is.

De Licon zit al kant en klaar in zijn originele Flightcase met dus achterop de Licon 4 x DMX-out en 1 x DMX-in met 5 polige XLR's. Ik vind het niet zo handig om daar weer een aansluitpaneel aan te hangen.

De audio-in is ook hier een Jack (net als bij de scancommander), maar om hier nou weer een groter gat in de achterplaat te boren en een XLR in te zetten gaat mij nu ook te ver. Maar de DMX-XLR'r zijn volgens mij v.w.b. inbouwgrootte hetzelfde en zitten vastgeschroefd, dus zo heel veel ombouwen is dit niet echt.

Frank

Comment

• BlackLight_Frank
                  • Feb 2004
                  • 143

Iemand al de nieuwste software 0.58 (19-05-2009) op de Licon1X gezet ?
                  Ik ben benieuwd of er nog problemen te verwachten zijn hiermee.

Ik heb ook niet veel zin om 1 week voor pinksteren alles nog weer opnieuw te moeten programmeren.

Frank

Comment

• BlackLight_Frank
                    • Feb 2004
                    • 143

Ik heb het gisteren toch maar geprobeerd, eigenwijs hè.
                    Met mijn eigen laptop geen reactie van de tafel, USB drivers werden niet vanzelf gevonden / geinstalleerd, Vista......
                    Daarna maar onze muziek laptop gepakt, deze draait nog gewoon op XP. Driver direct gevonden, updaten en klaar.
                    Nog wel even de net voor de tijd gemaakte backup van de USB stick terugzetten, want de tafel begint natuurlijk weer helemaal leeg !!

Frank

Comment

• LJKEVIN
                      • Dec 2005
                      • 426

Originally posted by BlackLight_Frank
                      Ik heb het gisteren toch maar geprobeerd, eigenwijs hè.
                      Met mijn eigen laptop geen reactie van de tafel, USB drivers werden niet vanzelf gevonden / geinstalleerd, Vista......
                      Daarna maar onze muziek laptop gepakt, deze draait nog gewoon op XP. Driver direct gevonden, updaten en klaar.
                      Nog wel even de net voor de tijd gemaakte backup van de USB stick terugzetten, want de tafel begint natuurlijk weer helemaal leeg !!

Frank
                      Aha oke, nieuwsgierig..Wat houd de update in
                      (wat hebben ze aan de software verbeterd)?
                      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• LJKEVIN
                        • Dec 2005
                        • 426

Originally posted by LJKEVIN
                        Aha oke, nieuwsgierig..Wat houd de update in
                        (wat hebben ze aan de software verbeterd)?
                        inmiddels zelf even opgezocht:

citaat site JB Lighting.
                        The most important improvements are: the Licon FX can also be used as an extension for the Licon CX.

Further improvements are that the effects engine is now available for almost every feature. Additionally more lib-files have been included and some bugs have been fixed.
                        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...