Custom Gobo?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • t-design
    • Nov 2007
    • 2

Custom Gobo?

Hallo,

Ben op zoek naar een adres waar je (liefst online) een GLOBO kunt bestellen. Ik hoop tenminste dat zo'n ding een globo heet, maar voor het gaval ik het mis heb probeer ik nog even uit te leggen waar het om gaat: ik wil een logo (bandnaam) in een kleurenfilter frame gezet hebben, zodat je het logo (bandnaam0 op de horizon kunt projecteren. Mij is in een theater verteld dat zo'n ding een globo heet. Anyway een goed alternatief voor de backdrop of de beamer.

Kan iemand me helpen. Of als ik onzin praat, me vertellen hoe zo'n ding wel heet, en vooral waar ik het kan bestellen?!

t-design
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Tik bij Google even 'gobo' in en je hebt er al gelijk 1 te pakken!

Weet je ook al in wat voor lamp je 'm wil gebruiken? Is niet geheel onbelangrijk...

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Bijna goed..een L teveel..maar een kniesoor die daar op let!

Maar simpelweg een gobo voor je par frommelen gaat niet werken, deze moet je in een profieltje stoppen, anders krijg je je logo nooit scherp.
      Kijk voor meer informatie maar eens op Gobo Image :: Gobo Image home page

Comment

• rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

Zo'n ding heet een 'gobo' (dus zonder L) en als je in google een term zoals 'custom gobo' intypt kom je al heeeeel ver... Ik geloof alleen niet dat het de bedoeling is om op dit forum bedrijfsnamen te noemen, maar met dat steekwoord kom je wel het een en ander tegen

//edit: Geweldig, 3 mensen die tegelijk reageren!

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Soms zijn we zo goed en behulpzaam......

Comment

• t-design
            • Nov 2007
            • 2

Thanx

Thanx all, dat 'elletje' maakt het verschil das duidelijk. ik ga meteen opzoek. Kunnen kan iemand misschien nog aangeven wat het meest gebruikt of best geschikt is qua lamp. naast shows in het theater wil ik m ook gebruiken met eenvoedige lichtsetjes die bij een PA worden geleverd (4 parretjes op een balkje ofzoiets)

thomas

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Originally posted by t-design
              Kunnen kan iemand misschien nog aangeven wat het meest gebruikt of best geschikt is qua lamp.
              Dit antwoord had R. den Ridder al gegeven.
              Originally posted by R. den Ridder
              Maar simpelweg een gobo voor je par frommelen gaat niet werken, deze moet je in een profieltje stoppen
              Een profielspot dus, deze zijn er in alle maten en prijzen.
              exit night into LIGHT

Comment

Working...