Silent/Stille movingheads

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

Silent/Stille movingheads

Goedendag waarde collega's

Ik ben bezig met een "tourtje"( 7 shows) van de provincie Groningen
    ( POP up -> praat mee, denk mee )
    ze willen hier een beetje show ( denk aan weekend miljonairs) bij
    Nu is dit prima maar loop ik tegen het probleem dat de movingheads te veel herrie maken naar mijn smaak ( het gaat om 8 * Movitec 575 washes)

* ze maken vooral een irritant piepend geluid als ze erg langzaam bewegen,
    heeft elke movinghead hier last van? ( veel verschillende merken gebruikt afgelopen jaren maar zelden zo traag bewegend in een stille omgeving, dus nooit op gelet)

* En natuurlijk hoor je de fans blazen ( nu weet ik dat Martin een Silence/Theatre mode heeft -> iemand enig idee wat dit inhoud?)
    Maar ff nieuwe movingheads kopen = geen optie
    Dus is er een manier om die fans stiller te krijgen? ( doppen? demping?)
    of kan ik hier gewoon Papst Silent Pc fans van 80 mm in schroeven? ( k heb ze nog niet open gehad)

Verder krijgen de movingheads wel netjes het onderhoud wat ze verdienen ( 2 maanden geleden voor t laatst)

Het zou fijn zijn als iemand me hier wat info over kan geven gezien er bar weinig ( lees: zo goed als niets) over te vinden is via google ed.
    Last edited by Leks; 09-11-07, 10:26. Reason: typfout
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Via je dealer (onderhoud) zou je kunnen informeren naar die fans.
    De motoren, bij ons doet een beetje olie al wonderen

Even offtopic: waar gaan de showtjes plaatsvinden, misschien kom ik nog wel even langs
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Het lijkt me niet dat olie in dit geval helpt. Sommige servo's hebben inderdaad last van piepen. Dit hangt echter met de aansturing samen.
      Het is per merk/type verschillend of de motoren extreem geluid produceren of juist niet.

Greetz, Rob.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• mustang1
        • Sep 2006
        • 94

Inderdaad hebben de Martins een stille modus. Zet je een mac 700 wash op fan speed regular, dan hoor je hem bijna niet. Een TW-1 is nog stiller te krijgen, hier kun je de fans ook uit zetten. Ook een 250 wash is erg stil in studio mode.
        Mooi spul, he?

Comment

• som
          • Nov 2002
          • 787

bij de movitec sp250 kan je de fan op 4 verschillende snelheden instellen,
          kan dat niet bij dit model?
          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Fons
            • Sep 2003
            • 67

Of huur een paar Studio Colors, daar zit helemaal geen ventilator in

Comment

• Elmo
              • Jun 2006
              • 208

tsja zo ken ik er nog wel een paar, huur een stel VL5'en....

niet om lullig te doen maar je bent perse MH's nodig? anders zou je erover na kunnen denken alles met convensioneel licht te gaan doen. Het gepiep ben je dan kwijt (mits je fatsoenlijke dimmers hebt anders kunnen die ook nog een flinke boel herrie geven)

Comment

• Leks
                • Oct 2007
                • 330

als eerste voor verdere belangstellende:
                Provinciaal OmgevingsPlan Groningen ( echt zo simpel?.. ja echt zo simpel)

Als die Movitec 250's het kunnen zal ik eens kijken of ik hier ook de fans van kan dimmen ( kan dit over dmx? of moet ik in menutje zoeken?)

En verder... tis niet storend genoeg om andere Mh's te gaan huren

En ja, ik heb movingheads nodig ( gezien je voor een mooie CMY mixende lamp van 575 watt ook veel geld betaald & hier ook een stevige fan inzit)

En vooral het kleuren mixen en het "weekend milionairs effect"( alles tegelijk naar 1 center positie) zijn er in trek bij de organisatie.

Maar toch hartelijk bedankt iedereen voor de vele reacties alvast. k zal es contact opnemen met de levenrancier/importeur/dan wel Movitec(Robe) Fabriek.

Comment

• Harmen
                  • Sep 2003
                  • 379

Originally posted by Leks
                  Als die Movitec 250's het kunnen zal ik eens kijken of ik hier ook de fans van kan dimmen ( kan dit over dmx? of moet ik in menutje zoeken?)
                  Maar toch hartelijk bedankt iedereen voor de vele reacties alvast. k zal es contact opnemen met de levenrancier/importeur/dan wel Movitec(Robe) Fabriek.
                  of je leest even de manual of bladert even door het menu'tje, om dan gelijk onze wodkadrinkende vrienden lastig te gaan vallen..

Comment

• Leks
                    • Oct 2007
                    • 330

hey harmen,
                    ik vroeg het omdat ik nu ff geen beschikking heb over de movingheads
                    en het nergens in de manual te vinden is

en gezien ik wel vaker apparaten tegen kom met "verborgen features"
                    dacht ik.. ik vraag het eens
                    en je kan prima wodka drinken en forum typen tegelijk
                    prima combinatie zelfs ( alhoewel ik dan meer op wiskey stem)

maar ik neem komende week contact op met de leverancier -> die had een verhaal over "silence doppen"
                    ik zal mijn bevindingen op het forum laten horen.

Alvast hartelijk bedankt voor alle reacties

Comment

• jakobjan
                      • Jul 2002
                      • 599

He Leks,

misschien staat hier een manual

Fixture User Manuals

Groetn ut grunn
                      Jakob-Jan
                      Lightjockey Beta tester
                      Freelance Licht tekkie

Comment