DMX-kabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

DMX-kabel

Hallo,
    Wie gebruikt er Dmx bekabeling die hufter proof is, dus niet een simpele twisted pair kabel van Tasker CS.
    Ben op zoek naar DMX kabel met een deugdelijke mantel.

Alvast bedankt,
    daantje

edit MOD: tekst aangepast, niet de bedoeling om een rijtje namen onder elkaar te krijgen van winkels.
    mocht dit wel de bedoeling zijn, dan verwijder ik het onderwerp graag.
    Last edited by moderator; 22-11-07, 11:03. Reason: Aangepast aan de spelregels
    can you feel the light [:)]
  • ikweetvannix
    • Oct 2006
    • 66

My bad,

Maaruh, is Tasker - Le famiglie dei cavi - Cavi DMX - C290 dan niets? of bedoelde je deze met standaard Tasker kabel?
    Last edited by axs; 23-11-07, 10:40.
    "Speakons in je oren..."

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

voor 3 polig of 5 polig gebruik?
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Waar ligt voor jou de grens van hufterproof?
        Wat is er mis met de gewone Belden DMX kabel? Die is toch stevig genoeg? Tegen een vandalist die met een mes doorheen je kabel gaat kerven is geen enkele DMX kabel bestand denk ik.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• esound
          • Oct 2004
          • 193

proplex zeer mooie kabel

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 806

Originally posted by laserguy
            Waar ligt voor jou de grens van hufterproof?
            Wat is er mis met de gewone Belden DMX kabel? Die is toch stevig genoeg? Tegen een vandalist die met een mes doorheen je kabel gaat kerven is geen enkele DMX kabel bestand denk ik.
            Misschien gepantserd voor in te graven? Net zoals stroomkabel voor buiten gepantserd MOET zijn (nuja, heeft zijn klasses). Ik kan me voorstellen dat voor een vaste installatie zoals een pretpark men wel zulke kabel kan gebruiken. Anders moet je telkens nieuwe kabel trekken nadat de plantsoendienst weer een ongelukje gehad heeft met de spade

Comment

• StevenGeerts
              • Nov 2005
              • 101

Ik gebruik ook Titanex van Showtec. Vrij stevige kabel (voor 3 lijns DMX). Te koop op rollen van 100m en prijselijk.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

daantje is te beroerd om te reageren

Comment

• Elmo
                  • Jun 2006
                  • 208

Originally posted by Poelmans
                  Misschien gepantserd voor in te graven? Net zoals stroomkabel voor buiten gepantserd MOET zijn (nuja, heeft zijn klasses). Ik kan me voorstellen dat voor een vaste installatie zoals een pretpark men wel zulke kabel kan gebruiken. Anders moet je telkens nieuwe kabel trekken nadat de plantsoendienst weer een ongelukje gehad heeft met de spade

als de kabel buiten in de grond moet komen (wat wij op dit moment veronderstellen), gooi je DMX kabeltje dan in een HDPE buis, probleem opgelost.

Dan moet je een goede spade hebben.... (of een graafmachine....)
                  Last edited by Elmo; 25-11-07, 23:16. Reason: beetje duidelijker gemaakt

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Beste licht'mannen'...

Ik ga voor deze vraag geen nieuwe topic openen, dus sorry..
                    Ik ben niet zo in het 'licht'
                    DMX is een data signaaltje toch?
                    Kan dit ook over UTP CAT5 gestuurd worden?
                    Het gaat om een vaste licht installatie dus het hoeft dus niet iedere keer op en afgerold te worden...
                    Ik ben op dit moment bezig een installatie te doen met een ethernet stage snake en ik heb wat kabel over....
                    Dit is het idee, dus de vraag is kan dit??

Alvast bedankt!

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Elmo
                      • Jun 2006
                      • 208

Originally posted by salsa
                      Beste licht'mannen'...

Ik ga voor deze vraag geen nieuwe topic openen, dus sorry..
                      Ik ben niet zo in het 'licht'
                      DMX is een data signaaltje toch?
                      Kan dit ook over UTP CAT5 gestuurd worden?
                      Het gaat om een vaste licht installatie dus het hoeft dus niet iedere keer op en afgerold te worden...
                      Ik ben op dit moment bezig een installatie te doen met een ethernet stage snake en ik heb wat kabel over....
                      Dit is het idee, dus de vraag is kan dit??

Alvast bedankt!

Dave

het kan.... resultaat tsja.., maar het is niet aan te bevelen

ik weet niet hoeveel meter je nodig bent, maar DMX is niet zo duur hoor...

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

STP of FTP zou moeten lukken... dan heb je immers hetzelfde als een DMX-kabel: een impedantie van 120 Ohms met een afscherming eromheen.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

Thanks Laserguy!!!!

Ik ga kijken of dit te krijgen is op Aruba!

Saludos!

Dave
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

Ook met UTP moet dit goed werken, DMX is een symetrisch signaal, de afscherming is dus "niet nodig"
                            Als je geen sterke storingsbronnen in de buurt van je DMX kabel hebt, zie ik geen probleem, maar in de praktijk zou je wellicht dimmers kunnen hebben, en die storen vrij stevig.
                            Ik zou zeggen gewoon proberen, UTP kost niks, en zal zelfs op Aruba best goed te krijgen zijn, aangenomen dat jullie ook computers hebben? (met internet & forum ;-))

Comment

• Elmo
                              • Jun 2006
                              • 208

Originally posted by Carl
                              Ook met UTP moet dit goed werken, DMX is een symetrisch signaal, de afscherming is dus "niet nodig"
                              Als je geen sterke storingsbronnen in de buurt van je DMX kabel hebt, zie ik geen probleem, maar in de praktijk zou je wellicht dimmers kunnen hebben, en die storen vrij stevig.
                              Ik zou zeggen gewoon proberen, UTP kost niks, en zal zelfs op Aruba best goed te krijgen zijn, aangenomen dat jullie ook computers hebben? (met internet & forum ;-))

maar ze hebben draadloos internet

U/UTP kost uit mijn hoofd 0,35ct p/m

Comment

Working...