Softpatchen Botex DC1224 / Showtec Showmaster 24 / GLP Light Operator 24?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Softpatchen Botex DC1224 / Showtec Showmaster 24 / GLP Light Operator 24?

Op het cultureel centrum waar ik werk zijn we sinds kort voorzien van een aantal LED-parren. Nu draaien we daar op een klein GLP (Botex/Showtec OEM) lichttafeltje wat maximaal 24 schuiven aan kan sturen. En met LED-parren die per stuk 6 kanalen in beslag nemen gaat dat gauw vol zitten...

Normaal zou je zoiets softpatchen zodat je bijvoorbeeld de strobe- en audio-functies (die je minder vaak gebruikt) voor alle PARren onder één fader hebt zitten. Maar ik kan in de handleiding van het Botex tafeltje nergens vinden hoe dat zou moeten .... terwijl overal op de site wel aangegeven staat dat het zou moeten kunnen. Nu zit ik dus vast aan het feit dat alles per sé op kanalen 1-24 gepatcht moet worden, dat betekent dus óf alle LED-parren op één kanaal hangen (wat dus redelijk saai wordt, alles dezelfde kleur) óf de parren slim groeperen want we moeten ook nog een partij normale PAR cans aan kunnen sturen voor podium- en zaallicht.

Is het softpatchen van deze tafel gewoon niet mogelijk of is de handeiding hierin gewoon enorm gebrekkig? Mijn Behringer LC2412 kan het in ieder geval wel.
    First make it work, then make it look pretty!
  • DJ_Compact
    • Jan 2004
    • 234

Originally posted by Stoney3K
    Op het cultureel centrum waar ik werk zijn we sinds kort voorzien van een aantal LED-parren. Nu draaien we daar op een klein GLP (Botex/Showtec OEM) lichttafeltje wat maximaal 24 schuiven aan kan sturen. En met LED-parren die per stuk 6 kanalen in beslag nemen gaat dat gauw vol zitten...

Normaal zou je zoiets softpatchen zodat je bijvoorbeeld de strobe- en audio-functies (die je minder vaak gebruikt) voor alle PARren onder één fader hebt zitten. Maar ik kan in de handleiding van het Botex tafeltje nergens vinden hoe dat zou moeten .... terwijl overal op de site wel aangegeven staat dat het zou moeten kunnen. Nu zit ik dus vast aan het feit dat alles per sé op kanalen 1-24 gepatcht moet worden, dat betekent dus óf alle LED-parren op één kanaal hangen (wat dus redelijk saai wordt, alles dezelfde kleur) óf de parren slim groeperen want we moeten ook nog een partij normale PAR cans aan kunnen sturen voor podium- en zaallicht.

Is het softpatchen van deze tafel gewoon niet mogelijk of is de handeiding hierin gewoon enorm gebrekkig? Mijn Behringer LC2412 kan het in ieder geval wel.
    Voor zover ik weet is dat gewoon niet mogelijk.
    Mjaaaa....

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by DJ_Compact
      Voor zover ik weet is dat gewoon niet mogelijk.
      Dan vermelden de websites van zowel ShowTec als GLP het dus fout. Op de site van Botex zelf staat immers niks over softpatch:

DC-1224 Scene Setter

Goed, dat wordt dus waarschijnlijk vanavond een behoorlijk stukje improviseren. Ik ben bang dat het tijd wordt dat onze SGM Regia 256/36 weer gerepareerd wordt.

Comment

• mvdmeulen
        • Aug 2007
        • 137

ik heb dit tafeltje een paar jaar geleden geinstalleerd op een basis school en helemaal door gewerkt maar volgens mij kun je idd geen softpatch maken

groeten

mark
        Met vriendelijke groet,
        Mark van der Meulen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Dat is correct. De Behringer LC2412 kan het inderdaad wel, en daar ben ik ook zielsgelukkig mee

Offtopic:
          Tip: mocht je binnenkort overgaan op een nieuwe DMX tafel, let dan zeker op de mogelijkheid van SoftPatch.
          HardPatch wordt nog veel gebruikt, maar wordt steeds minder gebruikt, heb ik onlangs al gemerkt. Softpatch is daarvoor dus de oplossing. Helaas worden ColdPatch apparaten ook bijna niet meer gemaakt
          Last edited by MEEO Licht en Geluid; 14-12-07, 23:00.
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
            Dat is correct. De Behringer LC2412 kan het inderdaad wel, en daar ben ik ook zielsgelukkig mee
            Goed, dat heb ik dus ook van het weekend aan den lijve ondervonden: Het ging wel, maar volgende keer neem ik toch echt mijn eigen 'nep-MA' mee naar het optreden ... ook omdat ik die makkelijker via MIDI kan sturen dan de Botex. Sinds de 2412 namelijk compleet op Controller messages werkt is dat makkelijker sturen vanaf bv. de BCR2000 en eventueel vanaf software dan met Note messages werken zoals op de Botex gebeurt. Elke knop op de 2412 kun je met zijn eigen MIDI message aanspreken, dus op een afstandje besturen en automatiseren is dan geen probleem meer.

Goed, mijn vraag is hiermee beantwoord.

Comment

Working...