Op het cultureel centrum waar ik werk zijn we sinds kort voorzien van een aantal LED-parren. Nu draaien we daar op een klein GLP (Botex/Showtec OEM) lichttafeltje wat maximaal 24 schuiven aan kan sturen. En met LED-parren die per stuk 6 kanalen in beslag nemen gaat dat gauw vol zitten...
Normaal zou je zoiets softpatchen zodat je bijvoorbeeld de strobe- en audio-functies (die je minder vaak gebruikt) voor alle PARren onder één fader hebt zitten. Maar ik kan in de handleiding van het Botex tafeltje nergens vinden hoe dat zou moeten
.... terwijl overal op de site wel aangegeven staat dat het zou moeten kunnen. Nu zit ik dus vast aan het feit dat alles per sé op kanalen 1-24 gepatcht moet worden, dat betekent dus óf alle LED-parren op één kanaal hangen (wat dus redelijk saai wordt, alles dezelfde kleur) óf de parren slim groeperen want we moeten ook nog een partij normale PAR cans aan kunnen sturen voor podium- en zaallicht.
Is het softpatchen van deze tafel gewoon niet mogelijk of is de handeiding hierin gewoon enorm gebrekkig? Mijn Behringer LC2412 kan het in ieder geval wel.
Normaal zou je zoiets softpatchen zodat je bijvoorbeeld de strobe- en audio-functies (die je minder vaak gebruikt) voor alle PARren onder één fader hebt zitten. Maar ik kan in de handleiding van het Botex tafeltje nergens vinden hoe dat zou moeten

Is het softpatchen van deze tafel gewoon niet mogelijk of is de handeiding hierin gewoon enorm gebrekkig? Mijn Behringer LC2412 kan het in ieder geval wel.
Comment