Showtec LightJockey en audio-signaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jdeboeck
    • Sep 2007
    • 19

Showtec LightJockey en audio-signaal

Is er iemand die al ervaring heeft met de LightJockey (16) van Showtec, en de automatische 'chase' op basis van een audiosignaal?
    Ik heb het al enkele keren geprobeerd en het resultaat is precies relatief matig. Ik bedoel ermee dat het afstellen van het geluidsniveau waarop de het programma moet verder gaan zeer gevoelig is, wat maakt dat je constant aan de knop zit de draaien. Voor zachte nummers gaat het programma niet vooruit en voor harde nummers staan de lampen als gek te flikkeren.
    Ik had ervaring met de standaard dimmerkast van JB systems (zonder DMX) en die was op dat gebied heel wat netter.

Weet er iemand een oplossing voor dit probleem? Het geluid door een zware compressor sturen? of bestaat er zoiets als een beatcounter die het ritme van de muziek vindt en dan op de 'pedaal-poort' van de light-mixer een puls geeft?

Joan
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

De Lightjockey heeft ook een tap knop als ik mij niet vergis.
    Hoe je niet constant aan de draaiknoppen te zittem. Is dit geen optie?

Comment

• jdeboeck
      • Sep 2007
      • 19

Ja, die tap-knop die doet het goed, maar het probleem is dat ik eigenlijk feitelijk PA doe en dat licht wel wil opzetten, af en toe eens iets wil doen, maar vooral er niet te veel aandacht aan wil geven.
      Als ik de tap-knop gebruik moet ik nog elk nummer liggen 'tappen'

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

ja, heb hier op kleine parrensetjes die dingen lopen. heb er 4 en ben er erg tevreden over in de verhuur

wanneer je shift+chase indrukt kom je op de audiomode.
        wanneer je vervolgens een chase selecteerd welke loopt op de kanalen die jij hebt geselecteerd. (er zitten er al 30 ingeprogrammeerd) kan je doormiddel van de audio draaiknop rechtsboven en de level-knop beide parameters instellen..

werken hier nu een jaar of 3 probleemloos.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jdeboeck
          • Sep 2007
          • 19

Ja, maar dat is het 'm net... werken doet dat wel, maar met die knop stel je het geluidsniveau in waarmee dat jou programma verder loopt. Als je dat één keer hebt ingesteld, en het volgende nummer is een stuk zachter, dan herkent die weer geen geluid en moet je weer aan die knop liggen draaien.
          Het gekke is dat ik met mijn oude JBsystems sturing daar precies geen probleem mee had. Die had trouwens zelfs niet eens een knop om de gevoeligheid mee te regelen.

BTW: hoe transporteer jij je T-bars? Ik heb ook nog een probleem met het transport, maar zie daarvoor een andere thread.

Comment

Working...