ik wil licht- & geluidstechnicus worden maar...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djdis
    • Jan 2008
    • 12

ik wil licht- & geluidstechnicus worden maar...

hoi alle toekomstige colega's

ik ben mischa en ik ben 13 jaar, ik wil echt supergraag licht en geluidstechnicus worden maar hoe moet ik daar mee beginnen?

ik ben een moving head gehad met 'n besturingspaneeltje maar dat is helaas door ouderdom kapot gegaan en nu zou ik er heel graag weer een willen hebben... wie kan mij helpen om wat spullen voor mijn bijeen te krijgen zodat ik nu al kan oefenen en kan uitgroeien tot een echte licht & geluidstechnicus?

ik ben je zeer dankbaar als je mij wilt helpen,

met vriendelijke groetjes,
    mischa
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

De Sint, de kerstman, je ouders, je toekomstige baas,...
    Best veel mensen die je kunnen helpen!

Of waar wil je heen met de vraag ?

grtzz DJ nn
    (PS: al heb je 100 MH's en 7 Hogs, dan ben je nog geel geluidstech :-S)
    ... the sound of silence...

Comment

• djdis
      • Jan 2008
      • 12

hoi,

nee ik wil er niet mee zeggen dat als ik apparatuur heb dat ik technicus ben maar dat ik er mee kan oefenen en omdat ik 13 ben nog niet bij een berdrijfje kan,

een drive in wil ook niet werken want daar gaat het om... het is allemaal zo duur en daarom vraag ik voor mensen die nog wat hebben staan het aan mij willen verkopen snapt u?

om dat aan de sint en al die lulo's te vragen word n beetje duur

groetjes

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Voor niets gaat de zon op...

Sparen is het sleutelwoord denk ik... ik kan me nog herinneren dat ik wel lol heb gehad met peertjes en TL-starters... dat knipperde ook, en kost geen moer... je moet toch ergens beginnen hè.
        Maar wat wil je nou worden... lichttechnicus of geluidstechnicus?! Maak een keuze, en ga dan sparen voor iets. En blijf tweehandssites in de gaten houden voor de leuke deals.

Comment

• Ahmed Al Dayri
          • Oct 2005
          • 354

kun je niet aankloppen bij een lokaal jeugdhok? Vaak hebben ze daar ook wel wat licht & geluid en leren ze je het maar al te graag

Comment

• djdis
            • Jan 2008
            • 12

hey,

het is meer voor allebei, licht en geluid
            maar ik wil ook podiums en dergelijke opbouwen en de head afstellen en zo,

mijn pa werkt in een theater en daar hebben ze 2 scanners scorpions en daar werk ik vaak mee + super veel parren en zo maar daardoor ben ik meer gaan denken dat ik technucus wil worden maar sparen duurt heel lang maar tweedehands is altijd zo ver weg...

wat zei u over TL?
            ik snap het niet echt helemaal

Comment

• djdis
              • Jan 2008
              • 12

ik kan wel al met al die apparatuur werken ik werk bij m'n pa met PA en scanners en ik heb bij SENSATION vaak geholpen met de headjes en opbouw en afbreken

laatst nog bij X-PLODE hulst dat was geregeld door mijn pa en sensation deed alles op en af bouwen

maar ik ben al best vaak bij jeugdcentrums en daar doe ik ook wel dingen maar het gaat er meer om dat ik headje of 2 op mijn kamer wil om mee te oefenen

Comment

• Ahmed Al Dayri
                • Oct 2005
                • 354

Originally posted by DJ nn
                (PS: al heb je 100 MH's en 7 Hogs, dan ben je nog geel geluidstech :-S)
                haha, toch niet? Wanneer ben je dan wel een geluidstech met 100 mh's en 7 hogs? (buiten de fans en pan/tilt motoren die het nodige aantal db's produceren)

Comment

• djdis
                  • Jan 2008
                  • 12

whahaha, goeie

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Hallo Mischa,

Van harte welkom als collega techneut.

Op het forum lopen reeds enkele onderwerpen met als titel: " opleidingen in licht en geluid"

Linkjes zal ik zo even hieronder plaatsen.

Dit onderwerp afgesloten, simpelweg om wildgroei van onderwerpen met dezelfde inhoud te voorkomen.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...