Laserworld RS800RGY

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by Las3rM1k3
    er kunnen natuurlijk altijd wel "fouten" worden gemaakt.

ze geven wel goede garanties hoor. mail sturen met gemeten waarde en dan krijg je volgens mij wel goed garantie.
    Ja, en Nederland is een dictatuur. Uhhuh... Geloof jij het?

Ervaringen van flink wat mensen zijn helaas vrijwel tegengesteld aan wat je noemt. Tot aan het blijven ontkennen van verkeerde vermogens als mensen aan de deur staan met niet goed functionerende lasers...
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by Rolandino
      Service is goed bij Laserworld.

Het verhaal van minder vermogen als gegeven vindt ik vreemd.

Er zijn verschillende waarden opgegeven door laserworld.

Fabriekswaarde en gegarandeerd vermogen.

heb in de wandelgangen gehoord dat er bij een aantal lasers de spanning niet goed is waardoor de laser een stuk minder power levert.

Persoonlijk heb ik er geen last van ( de RGY die ik heb is GEMETEN NA ONTVANGST IETS OVER DE 700MW ) terwijl ze gegarandeeert 700 opgeven.
      De oorzaak is mij ook nog niet duidelijk, maar er zijn genoeg verhalen van mensen die minder uitgangsvermogen meten dan dat er gegarandeerd is. Ik weet niet of iemand de modules van Laserworld in een testbank gezet heeft (dus zonder het driverboard van de Laserworld unit), als daar het opgegeven vermogen wel gehaald wordt is het goed mogelijk dat er iets met de drivercircuits aan de hand is. Misschien dat die bij assemblage verkeerd ingesteld zijn of een slechte batch weerstanden. Zo niet, dan leveren ze dus defecte modules.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Wat een naieve boel hier. Ze leveren notabene zelfs projectoren uit onder het labeltje "nieuw" met RMA-geservicede modules erin van een nogal beroerd hang-ching-tang-pang merk in plaats van de beloofde betere EN NIEUWE CNI modules!

Wie met ze in zee gaat moet het zelf weten, de hoeveelheden negatieve ervaringen en zelfs oplichtings-praktijken zeggen dunkt mij genoeg.. Snap niet dat er zelfs mensen zijn die ze willen vertegenwoordigen in een land..

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by JeroenVDV
          Wie met ze in zee gaat moet het zelf weten, de hoeveelheden negatieve ervaringen en zelfs oplichtings-praktijken zeggen dunkt mij genoeg.. Snap niet dat er zelfs mensen zijn die ze willen vertegenwoordigen in een land..
          Ik probeer alleen maar te zeggen dat wat voorlopig voorbij gekomen is allemaal persoonlijke incidenten zijn en voor de rest allemaal hear-say. Er is nog nooit goed onderzoek gedaan naar de kwaliteit van de projectoren (ongeacht of ze bagger zijn of niet) en ik denk dat als het blijkt dat er structureel wanproductie geleverd wordt dat er genoeg reden en bewijs is om daarmee naar de rechter te stappen. Maar dan is er natuurlijk wel eerst sluitend onderzoek voor nodig.

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by Stoney3K
            Ik probeer alleen maar te zeggen dat wat voorlopig voorbij gekomen is allemaal persoonlijke incidenten zijn en voor de rest allemaal hear-say.
            Iemand die voor klanten totaal zo'n 8 projectoren bij Laserworld besteld en geen van allen voldoet een de specs (of komt ook maar in de BUURT van de HELFTvan het opgegeven vermogen?!?!?!?!?!?!?!)? Iemand die naar Laserworld is gereden om verhaal te halen, die niet bij metingen mag zijn en voor "gek" wordt verklaard dat hij minder vermogen meet?

"Technici" die beweren dat direct voor de laser ZONDER OPTIEK meten niet direct genoeg is?!?!?!?

Beams die niet op m'kaar liggen en ook niet op m'kaar KUNNEN liggen aangezien je van een conservenblikje notabene betere kwaliteit mirrormounts kunt maken dan die troep in hun projectoren?

Wil nog wel even doorgaan, maar snap niet hoe je dit "persoonlijke incidenten en voor de rest allemaal hear-say" kunt noemen. Heb het uit de 1e hand namelijk.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by JeroenVDV
              Wil nog wel even doorgaan, maar snap niet hoe je dit "persoonlijke incidenten en voor de rest allemaal hear-say" kunt noemen. Heb het uit de 1e hand namelijk.
              In dat geval, en als het aantal gedupeerden dan zo groot is, waarom is er dan nog niet naar de media, consumenten/branche-organisatie of rechter gestapt? Ik kan me niet voorstellen dat mensen 'bang' zijn om de naam Laserworld te gaan schaden.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Dit forum is een plaats waar je je mening kan en mag geven.
                Wel graag binnen het redelijke en onderbouwd met argumenten.

Op het feitenrelaas van Jeroen valt niets af te dingen, ook de diverse Youtube filmpjes waarin metingen worden uitgevoerd spreken boekdelen.

Een waarschuwing aan potentiële gebruikers lijkt dan ook op z'n plaats.

Nu is dit forum geen tweede consumentenbond, ook het veroordelen van een fabrikant behoort niet tot de competenties.

In de reacties mogen deelnemers daar wat mij betreft meer dan voorheen rekening mee houden!
                Een forum is geen schiettent.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by moderator
                  Nu is dit forum geen tweede consumentenbond, ook het veroordelen van een fabrikant behoort niet tot de competenties.

In de reacties mogen deelnemers daar wat mij betreft meer dan voorheen rekening mee houden!
                  Een forum is geen schiettent.
                  Het is nu inmiddels wel duidelijk dat er een structureel probleem is met de levering van Laserworld en er een aantal gedupeerden zijn. Dan staat het ons toch in het goed recht om verhaal te gaan halen bij de fabrikant? Er is immers een koopovereenkomst gesloten en de beloofde producten/diensten zijn niet of gebrekkig geleverd. Of het proces van verhaal halen nu op dit forum gebeurt waar het misschien onoverzichtelijk wordt, laat ik even in het midden (dit kan immers beter buiten het forum om).

Overigens heb ik zelf geen unit van Laserworld en ik ben (mede om deze discussie) niet van plan om nog bij Laserworld te gaan winkelen. De vraag is wel of er alternatieven zijn die ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen.

Comment

• seppe30
                    • Dec 2007
                    • 248

en wie heeft er ervaring met lasers van L-spot

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Originally posted by seppe30
                      Op het gebied van daadwerkelijke output-power geen ervaringen hier, qua optiek gezien (en qua scanners) een ramp. Rechtstreekse China-import van niet-al-te-goede-fabrikant(en). Totaal niet gesealde optiek, snel veel stof, beroerde spiegels/dichro's (veel verlies), rampzalige mounts (hopen dat de stralen een beetje op elkaar liggen maar aanpassen is vrijwel onmogelijk).

Garantie/support geen ervaring met L-spot. Maar echt experts op het gebied van lasers zullen het niet zijn..

Comment

• seppe30
                        • Dec 2007
                        • 248

waar moet je dan wel zijn
                        om het vermogen te kunnen vertouwen en toch betaalbaar te zijn voor starter

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

waar moet je dan wel zijn
                          om het vermogen te kunnen vertouwen en toch betaalbaar te zijn voor starter
                          Da's toch een moeilijke issue. Met lasers kun je niet zomaar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, wil je goed spul, dan moet je er in investeren. Dat mag ook wel, als je je show voor zo'n ~1000 euro of meer per avond weg wil zetten.

Ik begin wel de indruk te krijgen dat zelf een unit bouwen goedkoper, betrouwbaarder en rendabeler gedaan kan worden dan winkelen bij een of andere Budgetchinees als het op lasers aankomt.

Comment

• seppe30
                            • Dec 2007
                            • 248

ik heb nu een laserworld rs RGB 500 maar zou toch wat meer vermogen mogen hebben zit meestal in zalen zo rond een 30m diep

Comment

• ddejong
                              • May 2009
                              • 1

Ja, ik heb er ervaringen mee:

Een RGY laser gekocht bij L-spot en ontvangen. Deze had wat beschadigingen (krassen en een deuk) aan de kast. De schuld van de transporteur, alsdus de verkoper. Jammer dan, daar doet L-spot niets aan!

Opgehangen op een vaste lokatie, aangesloten en getest.
                              Alles werkt, mooi!

...maar bij het eerste feestje was het al bal:
                              Zodra de laser van spanning werd voorzien ging deze steeds heel snel aan/uit, wat te zien was aan de laserunit zelf en de led-aanduidingen.

Dus de laser opgestuurd; krijg ik het verwijt dat ik de unit aan de onderkant zou hebben opengeschroeft, omdat daar geen verzegeling zat. Laat ie nou zelf zijn vergeten daar een stikkertje te plakken; bovendien wat moet ik met de onderkant?!?
                              Binnen 2 weken de laser retour ontvangen met een nieuwe voeding ('dat is mij nog nooit overkomen dat die stuk gaat' aldus de leverancier)

...maar bij het eerst volgende feestje was het weer (geen) feest; de laser deed helemaal niets meer! Weer opgestuurd en retour ontvangen 'er zat een draadje los, sorry!'.

...en vervolgens maakt nu de ventilator erg veel herrie, maar werkt tot op heden nog wel.

Zelf openschroeven is geen optie; alles is verzegeld met 'L-spot' stikkers. Overal van afblijven, anders vervalt je garantie...

Kortom: slechte ervaringen met het apparaat en een erg matige service van l-spot.

Comment

• BlackLight_Frank
                                • Feb 2004
                                • 143

Iemand al iets gezien / gehoord van de nieuwe lasers die in Bemmel verkocht worden ? CLF lasers.
                                Kan er nog weinig van vinden op het internet.

Frank
                                Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

Working...