Laserworld RS800RGY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    #16
    Ik geef alleen mijn ervaring met apparatuur van dit merk in dit topic (en ik ben dan nog niet eens begonnen over de gestorven laser-module uit een andere Laserworld-projector van een andere collega). Ik heb jouw projector nooit grondig kunnen testen dus houd ik daarover wijselijk mijn mond.

    Laserworld is hard aan de weg aan 't timmeren, en da's alleen maar mooi. Echter hebben ze gewoonweg ook HEEL veel troep verkocht.

    Was overigens niet mijn laser, dan was hij inderdaad linea recta retour gegaan.

    Overigens, CT6215 haalt een openingshoek van 60 graden, met een bijbehorende scansnelheid van 30K. Da's ideaal voor juist de wat kleinere zalen, omdat je dan van muur tot muur kunt projecteren.

    En natuurlijk hangt hier een ander prijskaartje aan. Maar mag ik niet zeuren over de traag draaiende kleur/gobowielen en de enorme herrie die uit de gemiddelde Showtec movinghead komt, omdat ze zo goedkoop zijn? Mag ik geen commentaar hebben op een product dat beduidend minder functioneert dan ik gewend ben?

    Iedereen kan tegenwoordig een laser kopen en gebruiken, van 30mW tot 5W en hoger. Da's af en toe best nadelig voor de laserbedrijven die al wat langer aan de weg timmeren - concurrentie is gezond, maar het "imago" van lasershows wordt verpest door veel te kleine lasertjes met trage scanners en een beroerde operator achter de knoppen. De klant kijkt wel uit met de volgende keer nog een lasershow boeken - want lasers zijn tenslotte troep, heeft hij ervaren..
    Last edited by JeroenVDV; 06-03-08, 09:16.
    Creating shows beyond Imagination

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #17
      je hebt helemaal gelijk.

      Er zijn genoeg drive in shows die met een " lasershow " werken en met een JB of Showtec laser aankomen zetten die stand alone wordt ingezet.

      DAT is slechte reclame voor laser.

      Die dingen zijn en blijven gewoon laser effecten en geen lasershows.

      Wil je shows geven werk je minimaal met ILDA en niet op DMX of stand alone.

      Mijn ervaringen zijn gewoon weg goed en word ook in mijn kringen goed ervaren.

      Ik vind gewoon als er iemand gewoon pech heeft met een laser van een budget merk dit merk gewoon weg afzeikt als rommel maar dat is het niet.

      De produktie van deze lasers is 100X hoger dan de PRO lasers dus er zijn ook 100X meer klachten maar in verhouding loopt dat wel gelijk vindt ik.

      Heb in het verleden gewerkt met Coherent en Spectra Physics gaslasers en dat was ook een grote RAMP het enoge wat goed werkte in de jaren waren mijn CTYscans en Neos ( kost ook een berg ) lasers zelf waren gewoon K*T.

      ook op de meeste lokatie's zijn deze lasers niet erg in trek zeker niet met stroom en koeling. Vaak is dat er niet genoeg en worden de kosten voor zo een avond te duur om het eenmalig te gebruiken.

      Deze diode lasers zijn een enorme vooruitgang in de wereld zeker voor de wat gangbare feesten ( die je wekelijks hebt ) dan dat je grote feesten hebt ( komen zelden voor )

      Ook ik heb grote feesten gedaan met meerdere Laserworld projectors met goed resultaat. Klant is tevreden prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed.

      Je kunt deze projectors zeker niet vergelijken met de PROlasers maar kunnen aardig meelopen.

      Ook kun je de laserworld projectors tegen meerprijs met een CTscan laten maken. ( wordt overigens alleen gedaan bij de duurdere klassesen vermogens ) anders is je scanset duurder als de hele projector.

      Hierdoor krijg je een betere projectie.

      Standaard zit er gewoon Chinese meuk in wat oed werkt.

      Over jouw probleem kan ik niet oordelen maar kan aan verschillende faktoren liggen of de laser is niet goed of de instellingen van de software zijn niet goed.

      Ik gebruik al jaren Laserworld lasers zonder problemen dus heb er geen slechte ervaringen mee.

      er zijn zoveel chinese lasers te verkrijgen de laatste tijd maar laserworld is gewoon een van de betere merken die in Europa worden geassembleerd.

      Laserworld en Medialas werken op dit nivo en hebben in het verleden al een goede naam weten op te bouwen.

      Cirrect is ook een goed merk ( heb ik ook in het verleden gebruikt ) maar is helaas duurder als Laserworld plus is het moeilijk te verkijgen ( lange levertijden ) service is redelijk goed maar vaak duurt het te lang
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • laserman
        • Oct 2008
        • 1

        #18
        Laserworld Laser

        Hoi laser-mensen.


        Ik heb ook een 300 mWatt groen kapot gehad, teruggestuurd en er kwam een nieuwe diode in.
        Last edited by moderator; 20-10-08, 18:58. Reason: forum spelregels

        Comment

        • JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

          #19

          Ik heb ook een 300 mWatt groen kapot gehad, teruggestuurd en er kwam een nieuwe diode in.
          Dan ben je geloof ik de eerste (en laatste?) die service van Laserworld heeft gehad. Want waar ze op het moment mee bezig zijn.. Joost mag het weten. Doorgekraste vermogens op de laserdiodes, na meten blijkt er minder dan de helft uit te komen, geen verklaring door Laserworld en uiteraard gaan ze er niets aan doen, de meest VREEMDE antwoorden van de beste heren op normale garantievragen, en dit alles niet bij 1 persoon maar inmiddels hoor ik het op veel verschillende plekken opduiken!
          Last edited by moderator; 20-10-08, 18:58. Reason: gelijk maar even aangepast!
          Creating shows beyond Imagination

          Comment

          • seppe30
            • Dec 2007
            • 248

            #20
            en hoe zit het nu met de service van laserworld ?

            Comment

            • JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

              #21
              Originally posted by seppe30
              en hoe zit het nu met de service van laserworld ?
              De drama-verhalen stapelen zich op (vermogens op stickers op lasermodules zijn doorgekrast, blijken in veel gevallen niet het beloofde vermogen te geven, fabrikant beweert de ene keer dat de koper gewoonweg staat te liegen en de andere keer schijn je niet te mogen verwachten dat je voor dat geld iets koopt dat klopt met de opgegeven specificaties).
              Creating shows beyond Imagination

              Comment

              • seppe30
                • Dec 2007
                • 248

                #22
                en op al hun type's of enkel de goedkope modellen ?

                Comment

                • seppe30
                  • Dec 2007
                  • 248

                  #23
                  hij is gekocht laserworld RS500RGB

                  met welke software zou ik hem best besturen ?

                  iemand ervaring met dit type

                  Comment

                  • tmp
                    • Aug 2003
                    • 79

                    #24
                    Laserworld oplichting

                    Toevallig via google hier terecht gekomen omdat ik iemand ken die ook laserworlds lasers heeft.

                    Ik kreeg net van iemand deze youtube video doorgestuurd.
                    De laser zou 1,5 W groen zijn en geeft maar 516 mW

                    YouTube - LASERWORLD 1500G

                    Comment

                    • chippie
                      • Jul 2006
                      • 528

                      #25
                      Er zijn een pak meer van die films over deze leverancier.....maar wat er van waar is weet ik niet....
                      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                      Comment

                      • Las3rM1k3
                        • Feb 2009
                        • 14

                        #26
                        er kunnen natuurlijk altijd wel "fouten" worden gemaakt.

                        ze geven wel goede garanties hoor. mail sturen met gemeten waarde en dan krijg je volgens mij wel goed garantie.
                        Yes? Speaking to me? I'm he, he is me. And others, as well. Or, they were. Weren't they?

                        Comment

                        • seppe30
                          • Dec 2007
                          • 248

                          #27
                          je moet ook eens naar het type kijken is niet hun standaard type maar een goedkope versie er van

                          Comment

                          • seppe30
                            • Dec 2007
                            • 248

                            #28
                            als ik nu een show wil maken met een hoofdprojector en twee satellieten
                            hoe moet ik die dan aan sluiten kan dat langs de zelfde kabel
                            of moet ik dan een tweede en derde omvormer kopen ?

                            mvg seppe

                            Comment

                            • Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

                              #29
                              Service is goed bij Laserworld.

                              Het verhaal van minder vermogen als gegeven vindt ik vreemd.

                              Er zijn verschillende waarden opgegeven door laserworld.

                              Fabriekswaarde en gegarandeerd vermogen.

                              heb in de wandelgangen gehoord dat er bij een aantal lasers de spanning niet goed is waardoor de laser een stuk minder power levert.

                              Persoonlijk heb ik er geen last van ( de RGY die ik heb is GEMETEN NA ONTVANGST IETS OVER DE 700MW ) terwijl ze gegarandeeert 700 opgeven.
                              Last edited by moderator; 07-04-09, 18:28. Reason: wat denk je zelf?
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                              Comment

                              • seppe30
                                • Dec 2007
                                • 248

                                #30
                                ja maar er zijn ook mensen die de show serie met de RS serie vergelijken


                                maar om even op mijn voorgaande vraag terug te komen wil de satellieten ook spiegelen

                                Comment

                                Working...