Laserworld RS800RGY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seppe30
    • Dec 2007
    • 248

    #46
    hallo

    even een vraag ben van plan een nieuwe laser te kopen

    ik weet dat laserworld geen top merk is

    maar wie heeft er gebruik ervaring met de pro 3000RGB

    of van medialas attaxx 2.5 RGB kost wel de helft meer


    heb nu een rs500rgb van laserworld en kan daar niet van klagen

    of een ander voorstel?

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #47
      Heb met beide lasers geen ervaring maar het is wat je portemonee kan missen en wat je er voor over hebbt.

      Medialas heeft wel degelijke lasers maar persoonlijk heb ik alleen ervaring met de Spokky destijds en dat was zijn geld echt niet waard.

      De PRO versie van LW ken ik niet persoonlijk dus kan ik ook niet over oordelen.

      Heb zelf de RS serie en daar ben ik erg content mee zeker qua prij kwaliteitsverhouding.

      Als ik de Specs bekijk van de Medialas :

      [LEFT]>2.5W RGB[/LEFT]

      [LEFT]Blau: ~ 500mW 447nm, Grün ~ 1.1W 532nm, Rot: ~ 700mW 652nm[/LEFT]

      [LEFT]ca. 3.5mm / 1mrad[/LEFT]

      [LEFT]30,000 pps ILDA[/LEFT]

      [LEFT]Bis 60° optisch[/LEFT]

      [LEFT]455 x 260 x 210mm[/LEFT]

      [LEFT]ca. 24kg[/LEFT]

      [LEFT]90-250VAC / 250VA[/LEFT]

      vind ik de verhouding met rood en groen eigenlijk nergens op slaan :

      1,1W groen en maar 700mw rood ( normaal geloof ik moet rood 3 tot 5x sterker zijn dan groen om een mooie kleur geel te krijgen )

      Bij de LW projector is de verhouding beter :

      ruim 500mw groen tegen 1,5W rood.

      Weet de prijs niet van Medialas maar de Laserworld PRO3000 RGB kost 4729 ex btw dus zou in therie de Medialas laser rond de 9500 kosten ???

      Ik vind het beide veel geld maar mijn keus zou financieel gezien op de laserworld vallen !
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • seppe30
        • Dec 2007
        • 248

        #48
        maar zo de lasers eerst eens aan het werk willen zien
        iemand een idee waardat kan

        Comment

        • Svartrose
          • Apr 2008
          • 229

          #49
          Ben ook eens aan het rond kijken naar lasers. Ik kwam op deze site. Heb wat mail-wisselingen gehad. Dat was een positieve ervaring. Maar hoe zijn hun lasers?

          Welcome to Proliso.com!

          Twee maal een G200 lijkt me interessant. (zaal is ca 30 x 10m)

          RGB lasers zijn natuurlijk hardstikke mooi, maar ik denk zelf dat ik beter af ben met twee relatief sterke groene lasers dan een dure RGB laser met een matige sterkte.

          De G200:

          Prijs: 799,- incl btw.
          Diode: 532nm Groen (diode pumped solid state laser: DPSS)
          laser Power: 200mw.
          Standaard scan set: 30 Kpps.
          Scan hoek: +/- 30 graden.
          Control: DMX512 / ILDA / Auto / Sound.
          DMX kanalen: 15.
          Standaard gobo's: 256.
          Maten: 400×300×150mm
          Gewicht: 8kg

          Heb een handleiding opgevraagt, vooral de uitgebreide manipulatie mogelijkheden via DMX van de gobo's/beams spreekt mij aan.

          Comment

          • Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

            #50
            Zijn dezelfde chinese lasers waaer de LW lasers vandaan komen.

            Hier kwam ik achter omndat de afbeelding bij jouw groene laser niet de laser in spe is !

            staat ook vermeld bij de laser

            De unit die bij de groene laser hoort staat afgebeeld bij de rgy laser en dit in een soort gelijke laser unit als laserworld.

            Alhoewel ik deze niet laser niet ken schat ik de kwaliteit hetzelfde als Laserworld maar dan voor een te dure prijs !

            bij laserworld kost de Clubserie CD250G 329 ex BTW ex verzendkosten vanuit Laserworld ( geloof 15,00 ) dus in totaal 344 ex btw ( 409,36 in BTW ) en dus een heel stuk voordeliger dan de 799 bij dat bedrijf.

            Dus voor de Prijs van Laserworld heb je er 2 ipv 1 bij dit bedrijf.

            Kwaliteit is echt niet beter of slechter hoor komt allemaal uit dezelfde fabriek !
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

            Comment

            • Svartrose
              • Apr 2008
              • 229

              #51
              Niet alles wat uit China komt is bagger. En de specs komen helemaal niet overeen.

              Iemand anders een echte ervaring?

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                #52
                Na aanleiding van mij topic over lasers van Chauvet met hun vermogens op de units ben ik gaan zoeken en idd er zijn vele merken die 'goedkope' afgekeurde units inkopen die niet meer voldoen aan de eerste specs, maar toch nog een vermogen van 5,10,50mW uit knijpen.

                Niet alles uit China is crap! Dat bepaald uiteindelijk nog de fabrikant.
                In China maken ze alles, goedkoop maar ook kwaliteit.

                Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

                  #53
                  Ik weet niet waar hier wordt gezegd dat China rommel levert.

                  Zelfs jij kan bij die fabriek een serie laserunits laten maken met je naam erop en knopjes naar keuze bla bla als je maar geld op tafel legt.

                  Als je het vanuit mijn schrijven zegt begrijp je me verkeerd.

                  Ik beweer niet dat China slecht is !

                  Ik zeg alleen dat ik van mening bent dat de PROLISO alweer een van de zovelen merken is vanuit china.

                  Bijna alles wat er op de markt is uit China komt van dezelfde fabriek !

                  Als ik de prijs zie van PROLISO ( 799 ) voor een 200mw laser vindt ik hem duur to Laserworld ( 410 )

                  De specs liggen niet gelijk maar je zult geen verschil zien van de lasers.

                  echter de prijs ligt ver van elkaar daarom vindt ik de PROLISO erg duur wat echt niet HEEL VEEL BETER is voor die meerprijs dan de Laserworld

                  KZou liever 2x laserworld kopen dan 1x PROLISO maar dat is mijn mening.

                  ik heb een goede ervaring met Laserworld en ken het PROLISO merk niet maar voor de prijs niet interessant omdat het alweer de zoveelste CHINESE laserunit is wat voor bijna 100% uit dezelfde fabriek rolt.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #54
                    Grappig dat jij je zo aangesproken voelt....

                    Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #55
                      Mijn reactie was op Svartrose bedoelt.

                      Voel me niet aangesproken hoor maar het komt mij over dat de LW lasers afkraakt en de PROLISO beter zou moeten zijn zeker omdat hij duurder is.

                      Bedoel er niets mee hoor wil alleen duidelijk maken dat PROLISO de ZOVEELSTE is vanuit de Chinese wereld.

                      Zeg ook niet dat het slecht is maar LW is een stuk voordeliger en dezelfde kwaliteit.

                      Het komt ook over dat LW voor zijn lage prijs niet veel is dan is de PROliso veel beter omdat deze duurder is.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

                        #56
                        Laten we even het een en ander duidelijk stellen:

                        - Laserworld is hoe dan ook troep, onafhankelijk van de prijs en serie (zowel producten zelf als support/garantie achteraf)
                        - Prijzen van Laserworld kun je goed noemen, kun je goedkoop noemen, maar daar is NIETS over te zeggen aangezien het een factor 3 kan schelen welke prijslijst je pakt en welke ze toepassen bij verkoop. Diverse eBay-accounts die ze onderhielden in het verleden gaven veschillende prijzen aan, weer anders dan hun website-prijzen en hun "dealers" (wat kun je nou in ***snaam een dealer noemen..) riepen weer andere dingen. Oja, hun webshop was destijds een andere prijslijst dan de prijslijst op hun site zelf.. (?!).
                        Creating shows beyond Imagination

                        Comment

                        • Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

                          #57
                          Kijk dat is nou wat jij vindt !

                          IK heb goede ervaringen met LW zeker voor de prijs kwaliteitsverhouding !

                          Maar goed,

                          Ieder zijn menig maar DAP is ook geen goed merk hoewel ze GOEDE spullen hebben in hun pakket zeker qua prijs kwaliteit verhouding.

                          Zo ook bij laserworld.

                          De lasers van deze andere fabrikant is echt geen haar beter omdat het duurder is !

                          IDD Laserworld heeft zijn eigen ruiten ingegooid door met de prijzen te spelen maar dat is de laatste tijd erg verandert.

                          en over de vermogens valt ook wel mee hoor. van de lasers die ik heb gehad is er nog geen een ver onder het maximaal vermogen geweest.

                          Ze geven immers een fabrieksvermogen op en een minimaal vermogen.

                          zit je daartussen MAG je zeker voor het geld NIET klagen.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                          Comment

                          • JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

                            #58
                            Originally posted by Rolandino
                            Kijk dat is nou wat jij vindt !
                            Met mij vele anderen (inclusief de slachtoffers...)

                            IK heb goede ervaringen met LW zeker voor de prijs kwaliteitsverhouding !
                            Heb je hem al eens nagemeten met een gecalibreerde meter?
                            Heb je wel eens een ILDA test-patroon op je scanners getest?
                            Heb je al eens gebruik van hun "garantie" ('och, op lasers geven we natuurlijk geen garantie > ik kan wel een "speciale prijs" op een nieuwe projector geven' (korting van 2%)).

                            Ieder zijn menig maar DAP is ook geen goed merk hoewel ze GOEDE spullen hebben in hun pakket zeker qua prijs kwaliteit verhouding.
                            Pardon? DAP (Highlite) met Laserworld vergelijken? Man, je hebt echt geen idee waar je het over hebt.

                            De lasers van deze andere fabrikant is echt geen haar beter omdat het duurder is !
                            Beweer ik niet

                            IDD Laserworld heeft zijn eigen ruiten ingegooid door met de prijzen te spelen maar dat is de laatste tijd erg verandert.
                            Yeah right. Andere eBay namen, meer zogenaamde "echte dealers" die zelf het verschil tussen een DPSS en een diode laser niet weten en zogenaamde garantie bieden noem jij een positieve verandering?

                            en over de vermogens valt ook wel mee hoor. van de lasers die ik heb gehad is er nog geen een ver onder het maximaal vermogen geweest.
                            Heb jij ze al een jaar gebruikt en daarna gemeten?

                            Ze geven immers een fabrieksvermogen op en een minimaal vermogen.
                            Dat doen ze inderdaad sinds de serieuze claims en dreigementen en kwade bedrogen kopers naar het "hoofdkwartier" kwamen.

                            zit je daartussen MAG je zeker voor het geld NIET klagen.
                            Och, als je naar het daadwerkelijke!!!!! output vermogen kijkt van de meeste uitgeleverde exemplaren is de prijs/power ratio niet bepaald gunstig....


                            Ik snap niet hoe je dode insecten in zogenaamd gesealde projectors goed kunt praten. Ik snap niet hoe je garantie op lasers weigeren ("we geven toch zeker geen garantie op lampen/lichtbronnen en daar vallen de lasers onder") kunt goedpraten. Ik snap niet hoe je "officiele dealers aanstellen" terwijl je onder hun inkoopprijs zelf verkoopt via eBay EN geen garantie kunt en wil verlenen kunt goedpraten. Ik snap niet hoe je liegen over outputvermogen en weigeren na te meten met de klant ernaast door een technicus kunt goedpraten.

                            Wil je dat ik nog even doorga of is het schaamrood al richting de 642nm??
                            Creating shows beyond Imagination

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              #59
                              Wil je dat ik nog even doorga of is het schaamrood al richting de 642nm??
                              Ik vond 635 nm al helder genoeg ;-)

                              Overigens moet ik bekennen dat ik ook af en toe iets met LW doe.
                              Mijn ervaring is: meestal zijn er problemen. De keren dat er iets van de eerste keer perfect was, komt niet veel voor. Maar dan gaat de meter erop en worden er foto's en bewijzen gemaakt. Dit wordt altijd aanvaard en als het toestel dan terugkeert van zijn garantie-uitstapje dan is het wel in orde. Je moet ze controleren en kort op de bal spelen. Hun verkoopstructuur (voor zover die er is), getuigt inderdaad niet van fair-play.
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              • Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

                                #60
                                Met mij vele anderen (inclusief de slachtoffers...)

                                Ik heb alleen nog maar goede resultaten bij mezelf en van klanten !


                                Heb je hem al eens nagemeten met een gecalibreerde meter?

                                JA dat heb ik ook laten doen en idd het maximaal vermogen haalt ie niet maar vermogen zit wel iets boven de minimale garantie die hun geven.

                                Heb je wel eens een ILDA test-patroon op je scanners getest?

                                DAt heb ik ook ja en IDD het is niet zo strak als een CT scan ( maar wat verwacht je voor dat geld ) CTscan kost net zo duur als de gehele projector !

                                Heb je al eens gebruik van hun "garantie" ('och, op lasers geven we natuurlijk geen garantie > ik kan wel een "speciale prijs" op een nieuwe projector geven' (korting van 2%)).

                                JA dat heb ik ook en op modules geven ze WEL garantie binnen 1 dag geleverd ( als het de transporteur meezit ) moet wel de kapotte diode retour sturen !

                                Ook het retour zenden van gehele produkten is op kosten van Laserworld ( pakket wordt bij mij thuis afgehaald iov Laserworld )

                                Heb afgelopen jaar 2 diodes moeten vervangen en 1 unit is nretour gestuurd !

                                Beweer ik niet

                                DAt is nou net waar het in dit topic NIET overgaat. Mijn verhaal doelt op dat deze 2 merken vrijwel uit dezelfde chinese fabriek komen en soortgelijke produkten leveren waarvan 1 erg duur is to de ander.
                                Plus iets niet diep in de grond stoppen als het prijs kwaliteit gewoon goed is.

                                Pardon? DAP (Highlite) met Laserworld vergelijken? Man, je hebt echt geen idee waar je het over hebt.

                                Ik vergelijk niets maar DAP is ook Chinese meuk die hele goede produkten hebben die zich al lange tijd bewezen hebben. Alleen is de service K*T bij highlite ! Dat is mijn ervaring tenminste ( bij Laserworld wordt ik veel beter geholpen en binnen 1 dag spullen binnen )


                                Dat doen ze inderdaad sinds de serieuze claims en dreigementen en kwade bedrogen kopers naar het "hoofdkwartier" kwamen.

                                Dan praten we over meer dan 5 jaar geleden ...... Ik doe al ruim 6 jaar zaken met Laserworld.

                                Och, als je naar het daadwerkelijke!!!!! output vermogen kijkt van de meeste uitgeleverde exemplaren is de prijs/power ratio niet bepaald gunstig....

                                Nogmaals heb ik met de projectoren die ik in eigen gebruik heb gehad daar geen problemen gehad. Ook diegene die verkocht zijn bijna geen problemen of ernstige verschillen met vermogens.

                                Wil je dat ik nog even doorga of is het schaamrood al richting de 642nm??

                                Je mag doorgaan hoor, ik word er niet rood van hoor mss jij wel van het drukmaken.

                                Ik praat uit mijn ervaringen met het bedrijf niet uit wat anderen hebben meegemaakt of wat anderen van anderen heeft horen zeggen.

                                Je moet deze units ook niet vergelijken met de echte projectoren in een heel andere prijsklasse

                                Je moet ook weten dat je de projectoren bij Laserworld kunt laten aanpassen met Ctscans en andere dioden waardoor de prijs ineens een heel stuk hoger is en dan niet meer in de smaak vallen van de meeste kopers ( doelgroep ) waar ze op uiteindelijk doelen.

                                Voor deze prijzen heb je ook andere leveranciers...........

                                Ook is het onzin om op een projector van 300 euro een CT in te laten zetten !

                                Ook zijn er in het verleden problemen geweest met de voedingen van de diodes waardoor er units waren die idd minder vermogen gaven dan werd opgegeven. ( ver onder de minimale output )

                                Voor mij einde discussie omdat MIJN ERVARING GEWOON GOED IS ! wat een ander heeft meegemaakt of van een ander heeft horen zeggen geeft mij niet het gevoel om mijn goede ervaringen aan de kant te zetten.

                                ik kom er altijd tot op heden uit met Laserworld en binnen een dag zijn de reserve onderdelen binnen. zonder problemen !
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                                Comment

                                Working...