Ervaring met LED-verlichting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rolanddeg
    • Nov 2004
    • 337

Ik weet niet in welk deel van het land je zit, maar ik weet een LED-leverancier in Barendrecht (bij Rotterdam) die een complete showroom met LED hebben ingericht. Ze zijn dealer van oa. CLS en hebben materialen in het assortiment waarvan ik niet wist dat het bestond. Zij kunnen je vrijwel zeker wel verder helpen...

Ikzelf heb trouwens 16 LED-par lampen in 'mijn' tentje hangen, een tijdje geleden bij wijze van test gekocht. En ze bevallen me prima!!! Ze geven niet genoeg licht om een podium mee uit te lichten, maar voor dansvloeren vind ik ze ideaal! Binnenkort komt de Par64-led uit, en naar alle waarschijnlijkheid hebben die wél genoeg lichtopbrengst om een podium mee uit te belichten. Ook die ga ik testen, en mochten ze bevallen komt er meteen een mitrackje vol van, voor de verhuur
    Last edited by moderator; 27-01-08, 01:08.

Comment

• JustME125
      • Jun 2006
      • 297

Originally posted by rolanddeg
      Binnenkort komt de Par64-led uit, en naar alle waarschijnlijkheid hebben die wél genoeg lichtopbrengst om een podium mee uit te belichten. Ook die ga ik testen, en mochten ze bevallen komt er meteen een mitrackje vol van, voor de verhuur
      De goedkope merken (Showtec e.d.) LED par56 en LED par64 bevatten als ik me niet vergis hetzelfde aantal LED's (ik kan het op de zaak ff natellen want we hebben ook wat van die meuk in de verhuur). Werkt allemaal best leuk. Vorig jaar nog een kroeg/vergaderzalencomplex/eetcafé met alleen maar LED parren en 4 koppen ingericht. Werkt prima maar die kerel heeft er dan ook wel ongeveer 50 aan het dak hangen terwijl hij het ook met 20 Par64 1000W MFL had kunnen doen. Tis maar net wat je wil. Ik hou niet van die kleurenkermis als ik omhoog kijk.

Mzzls
      Correct me if I'm wrong

Comment

• Roger Keulen
        • Jan 2008
        • 4

Led.... Nee, dank je

Led is leuk...heeeeel leuk, voor op je fiets, boot, huis, etc.
        Handig als 'alert' lampje want gaat niet zo snel stuk en zo...

Maar om een zaaltje mee uit te gaan lichten?

Kunnen ze 'fatsoenlijk' dimmen?
        Hoe ziet de beam er uit?
        Heb je zo iets van 'Ohhhh, wat mooi!' als je er na kijkt?

Er is maar 1 lamp en das met een draadje..... (sorry, helaas...)

(Swodoba's zijn wel cool. Als je schoon maakt en recht buigt... whahaha)

Comment

• lucken
          • Sep 2002
          • 342

Originally posted by Roger Keulen
          Kunnen ze 'fatsoenlijk' dimmen?
          Hoe ziet de beam er uit?
          Heb je zo iets van 'Ohhhh, wat mooi!' als je er na kijkt?
          Dit bovenstaande geldt inderdaad voor de Chinese parren. Het merk Colours heeft LEDparren en andere LED produkten die:
          - dimmen van 0-100%
          - dimming is volledig traploos
          - als je er naar kijkt ziet u slechts 1 kleur, en dat is de kleur die u gemengd hebt ! Zie foto's hieronder, dit is met één en dezelfde RGB led par !
          - lichtbundel is standaard 14 graden!
          - en ja er komt heel veel licht uit !

Natuurlijk spreken wij dan wel over een ander prijskaartje !

Comment

• lampjewortel
            • Nov 2007
            • 36

Ik heb nu eindelijk de ideale led's voor theater gevonden,

dat is de CLS Facade

die is als werklicht blauw toch wel erg handig namelijks. ipv een 1 kw pc-tje met 119 dit ding trekt 36 watt, en is ook in blauw te verkrijgen, ideaal voor het zijtoneel zeg ik.

qua sledparren, ben ik nog geen fan, in mijn theater hebben we 12 CLS par56 ledparren, je kunt daar leuk pootjes mee aanlichten, maar als je wat strooilicht hebt van een 2kw-er zie je er niks meer van, ik ben daar en tegen wel benieuwd naar de onderstaande ledparren. kijken of er al een mooi bundeltje uitkomt, (vrees van niet) een aircraft setje kun je er waarschijnlijk niet mee vervangen.
            Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

Comment

Working...