Robe StageQube 324 besturen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SvB
    • Jan 2008
    • 16

Robe StageQube 324 besturen

Dit weekend ga ik een Robe StageQube 324 ledwall besturen. Geen volledige wall, wel 4 afzonderlijke stukken elk bestaande uit 3 segmenten. 3 van de 4 hangen verticaal achter de DJ, 1 ligt horizontaal voor de DJ.

We gaan het addresseren als één groot (virtueel) scherm, zodat we dus geen gaten in het beeld creëeren, maar gewoon stukken weglaten die niet op het reëele scherm kunnen. Met een beperkt aantal elementen knippen we als het ware dus repen uit het totaalbeeld.

So far, so good. Nu de aansturing. Ik vermoed dat je gewoon het besturingselement als een extern scherm op je laptop aansluit. Ook nog in orde. Waarom ik dit topic nu post is over de aansturing. Je kan wel gewoon filmpjes op het scherm laten zien, maar naar mijn gevoel gaat het daar wat klein voor zijn. Ik zou het liever gebruiken voor visuele efecten. Misschien gewoon een kleurenchase erin steken of was bewegende lijnen en dergelijke. Weet iemand hiervoor een goed programma?

Wat ik dus eigenlijk zoek is gewoon een programma om je scherm groen-geel en dan weer geel-groen of blauw-rood en rood-blauw enzovoorts te kleuren en de snelheid daarvan ook manueel te kunnen regelen vanop mijn laptopscherm. Ik weet niet of het bestaat en zoniet kan ik terugvallen op mijn alternatief maar dat is veel beperkter.

Stijn
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Wat ik niet begrijp is waarom je een videowall neerzet als je er lichteffecten mee wilt maken... Maak dan wat walls/matrixjes van pixellines/pixeltracks/ELP Powersticks en hang er een leuke matrix-server die je met je lichttafel kunt triggeren aan.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• dh-showtechnic
      • Jun 2005
      • 139

persoonlijk zou ik dit paneel niet voor video gebruiken.het heeft een pixelpitch van 4,44 cm
      Nieuwe mega drive in show

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Ik zou er niet te veel "kleurenchases" instoppen. Gewoon wat 'doelloze' visuele effecten (je weet wel, dingen zoals de achtergrond van Windows mediaplayer). Hiervoor is de pixelpitch van 4.44cm geen ramp.
        Hiervoor zijn alle mediaservers bruikbaar (dan heb je uiteraard geen laptop meer nodig), zoals Maxedia, Catalyst, Axon, Greenhippo, MA video, Pandoras box,... .
        VJ software bestaat er natuurlijk ook zoals Resolume en Arkaos (hiervoor is ook een DMX interface verkrijgbaar zodat je de software mbv DMX kan triggeren, zoals bij een mediaserver het geval is).
        exit night into LIGHT

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by dh-showtechnic
          persoonlijk zou ik dit paneel niet voor video gebruiken.het heeft een pixelpitch van 4,44 cm
          Dat hangt er maar net vanaf wat voor klus je doet en wat voor grootte...

Ik heb afgelopen weekend de licht & video-operating van zaal 3 op Awakenings Eindhoven gedaan, waar o.a. een Martin LC videowall als plafond hing (40mm pitch). Ziet er hartstikke strak uit (ook bij gebruik van video-beelden). Maar, aangezien het de minimal-area was, heb ik tijdens de show vooral simpelere, "weirde" effecten, bewegende gekleurde bollen, roterende monochrome figuren, etc. gebruikt.

Comment

• SvB
            • Jan 2008
            • 16

Ik sta niet in voor het uittekenen van de show en persoonlijk had ik ook graag een volledige videowall gehad, maar de grootte is eigenlijk nog goed voor video. Het is een tent van 80x35. (Beerchallenge: Team Beerchallenge | Do Not Underestimate The Power Of BeerChallenge! | Budiablo Dancenight > Beerchallenge Tent Lichtaart) Dat is echter niet de bedoeling, het is puur een effect.

Comment

• Shark
              • Aug 2007
              • 208

ben er vorig jaar geweest en vond het toen al enorm!

net zoals vorig jaar met de enorme letters van de namen, kun je eventueel de naam van de dj op het voorste paneel laten verschijnen? Of als er al een andere manier is voorzien..

De lazershow was vorig jaar ook zeker niet min, was echt veel werk ingestoken. Dit jaar ben ik op het moment van beerchallenge, garcon van dienst.. dus misschien tot volgend jaar!

Comment

• SvB
                • Jan 2008
                • 16

Ja het wordt zeker en vast nog een pakje uitgebreider. Met dus ledwall maar ook met een uitgebreide lasershow en de lichtshow boven de dancearea vind ik echt super.

O ja: en ik dacht dat ze de letters weg gingen laten om alles op het voorste ledpaneel te laten komen: DJ-namen en "Beerchallenge" dus.

Comment

• kristofb
                  • Sep 2006
                  • 91

ah den beerchallenge. Das hier vlak bij men deur. Ik kom wel eens ff kijken in de namiddag dan met welke tafel ge je het boeltje aansturen?

Comment

• SvB
                    • Jan 2008
                    • 16

Ledwall gaat gewoon als tweede scherm op de laptop bestuurd worden met software. Sturing van de rest van het licht is Avolites Expert (podium) en Avolites Pearl (dance-area). Laser(s) is een extern bedrijf.

Comment

• Shark
                      • Aug 2007
                      • 208

ziet er wel netjes uit zo te horen

voor die ene keer dat er is iets dichtbij is.. ben zelf van olen.. 2 km van bobbejaanland, maar jah, de verplichtingen als garcon roepen mij, anders was ik zeker van de partij!

dat regi dit jaar ook maar eve goed gaat draaien als vorig jaar

ontopic:
                      ik ken resolume een beetje, hier kun je ook snelheden instellen. Het is misschien mogelijk om een filmpje te maken van misschien 2 seconden, waarbij de eerste seconden het hele plaatje blauw is en de andere seconde een andere kleur of dergelijke? Dit dan invoegen als een filmpje?

Dit is niet direct het professioneelste, maar het effect dat je zoekt heb je toch.
                      Last edited by Shark; 30-01-08, 14:33.

Comment

• SvB
                        • Jan 2008
                        • 16

Ik heb Resolume eens bekeken en het ziet er zeer interessant uit, maar het is zo jammer dat je daar in dat programma zo weinig met tekst kan spelen. Je kan wel een tekst laten zien maar voor zover ik het kon uitvissen enkel in het midden van het scherm, je kan het niet laten scrollen of shaken.

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by SvB
                          Ik heb Resolume eens bekeken en het ziet er zeer interessant uit, maar het is zo jammer dat je daar in dat programma zo weinig met tekst kan spelen. Je kan wel een tekst laten zien maar voor zover ik het kon uitvissen enkel in het midden van het scherm, je kan het niet laten scrollen of shaken.
                          Hm, dus je hebt geen ervaring met het maken van video-content en het gebruik van Resolume? Wordt een zware klus dan..

Resolume kan o.a. SWF-content (Flash dus) gebruiken.. Pak Adobe Flash of een andere Flash-tool, ga ermee aan de gang om content te maken en you're finished.

Voordeel hiervan is dat je geen uren videofiles staat te renderen.

Comment

• SvB
                            • Jan 2008
                            • 16

Het is de eerste keer dat we met een videowall werken, meestal gebruiken we voor videoprojectie een Numark videotafeltje.

Content hebben we genoeg, dansende lijnen, bewegende blokjes en dat soort animaties. Met Resolume kan je echter niet on-the-fly tekst intypen en over je beeld laten scrollen enzo. Moet allemaal vooraf gemaakt zijn. Ik zoek eigenlijk ook iets waarmee je tekst in kan geven en hem meteen samen met enkele animaties over het scherm kunt laten schuiven.

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

Originally posted by SvB
                              Het is de eerste keer dat we met een videowall werken, meestal gebruiken we voor videoprojectie een Numark videotafeltje.
                              Videowall doet precies hetzelfde als een beamerprojectie danwel een plasmascherm danwel een 30CM-TV'tje. Enkel de resolutie verschilt. Maar projecteren met een Numark videotafeltje?

Content hebben we genoeg, dansende lijnen, bewegende blokjes en dat soort animaties. Met Resolume kan je echter niet on-the-fly tekst intypen en over je beeld laten scrollen enzo. Moet allemaal vooraf gemaakt zijn. Ik zoek eigenlijk ook iets waarmee je tekst in kan geven en hem meteen samen met enkele animaties over het scherm kunt laten schuiven.
                              Kan prima. Flash-movie maken met een text-vak hoe jij 'm wil hebben, gekoppeld aan de variable "text". Als je 'm in een channel van Resolume hebt geladen, rechts klikken voor de channel properties, en tabblad "TEXT" kun je realtime de text invoeren die wordt doorgestuurd naar de Flash-variable "text".

Comment

Working...