Martin smart mac

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJDave
    • Oct 2007
    • 19

Martin smart mac

hallo,

zijn er al mensen die deze nieuwe movinghead van matrin al hebben gezien?

Product - smartMACâ„¢

hij is geheel pasief gekoeld, heeft dus geen ventilatoren.

deze word dus niet vies aan de binnenkan waardoor de optiek altijd optimaal blijft.

en ondankt zijn 150W lamp heeft hij vaak een hogere output dan 250w concurenten door de zeer hoogwaardige optiek.

voor zover ik weet zijn ze nog niet leverbaar. misschien heeft iemand ze al gezien??

Gr Dave
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

vertel er eens wat meer over.
    Ik neem aan dat je het ding al gebruikt of minimaal gezien hebt gezien de constateringen die je doet.
    Of lees je nu de reclamefolder voor?
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• SvB
      • Jan 2008
      • 16

Ik ken een van de ontwikkelaars van die lamp, werkt bij Philips. Hij is eigenlijk altijd een anti-Martin mens (en pro Robe) geweest, en dat is hij nog altijd. MAAR over deze movinghead is hij nog het meeste te spreken van het hele Martin-gamma. Ik heb zelf ook nog geen ervaring ermee, maar zou hem erg graag binnekort eens testen.

Comment

• kristofb
        • Sep 2006
        • 91

ik had em al op plasa gezien en in november op acf. vond het gemakkelijk toestel voor in een kleine horecazaak of winkel om logoprojectie te doen. Was ook zeer handig voor onderhoud. kzou er geen show mee willen gaan doen.

Comment

• Jupilears
          • Dec 2007
          • 35

oooeeeewww die mini mac is toch wel heeeeel erg leuk/mooi/spanned..
          Nieuw soort gobo en kleuren wielen. exterene invoer van gobo's (dus niet meer heel de fixture open schroeven om een gobo te vervangen.) Wall mounting plates verkrijgbaar, minder onderhoud, gebruiksvriendelijker, kleiner maar toch zelfde out put.. en ga zo nog maar ff door...
          Het zal aleen nog wel ff duren voor dat hij uit komt.. hij is afgelopen december op de site van martin tevoorschijn gekomen samen met de nieuwe magnum rookmachines en de mac 575. mania EF4 en SCX 800 barrel drum scanner en ga zo maar door. Martin is goed bezig de afgelopen tijd! zie link voor laatste producten van martin. Ik weet alleen nog geen datum's van af waneer je alles kunt krijgen..

[CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]

[CENTER]CBADB[/CENTER]

Comment

• LJDave
            • Oct 2007
            • 19

Originally posted by Upgrading your system
            vertel er eens wat meer over.
            Ik neem aan dat je het ding al gebruikt of minimaal gezien hebt gezien de constateringen die je doet.
            Of lees je nu de reclamefolder voor?
            het meeste heb ik inderdaad kost vertaald uit de folder, maar heb hem al zien staan bij fairlight, hij stond wel aan maar stond gewoon stil en projecteerde een gobo op de muur, dit was niet in de demoruimte dus een kleine presentatie was helaas niet mogelijk. die gobo was iniedergeval erg mooi en strak en was behoorlijk fel.

Gr Dave

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Toch leverd Fairlight hem al, rond de 1700 euro. Voor dat prijskaartje, kan ik toch aardig wat ander 'speelgoed' kopen.
              Kortom, ik vind het een stap terug bij de ontwikkeling van de MAC range. Martin probeerd door een klein stapje iets te doen wat het enkele jaren eigenlijk ook niet is gelukt, namelijk de MiniMac op de markt te brengen. Deze is ook niet geheel doorgedrongen!

Extern gobo's vervangen vind ik een extra rommeldingetje, als ik gobo's vervang gaat direct het hele gobowheel dr uit, en een compleet ander (custom) gobowheel verdwijnt in de fixture!
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• LJDave
                • Oct 2007
                • 19

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                Toch leverd Fairlight hem al, rond de 1700 euro. Voor dat prijskaartje, kan ik toch aardig wat ander 'speelgoed' kopen.
                Kortom, ik vind het een stap terug bij de ontwikkeling van de MAC range. Martin probeerd door een klein stapje iets te doen wat het enkele jaren eigenlijk ook niet is gelukt, namelijk de MiniMac op de markt te brengen. Deze is ook niet geheel doorgedrongen!

Extern gobo's vervangen vind ik een extra rommeldingetje, als ik gobo's vervang gaat direct het hele gobowheel dr uit, en een compleet ander (custom) gobowheel verdwijnt in de fixture!
                Toch vind ik dit niet echt een waardige vergelijking, het juist om het feit dat deze mac passief gekoeld is, omdat er geen stof in head komt zal de optiek optimaal blijven, en vanweg de zoizo al zeer goed optiek heeft hij een output die niet veel onder doet voor zijn 250W rivalen.

dus wat dat betreft lijkt het mij geen klein stap maar een hele vooruitgang. je hebt dus een movinghead die minder stroom verbruikt en tegelijkertijd de functionaliteit van de gemiddelde 250W movinghead. plus het feit dat er veel minder onderhoudskosten/uren aanvast zitten.

en waarschijnlijk verwisseld niet iedereen meteen het complete gobowheel dus is dit juist een erg handige feature. misschien verwissel je bij de smartmac alle gobo's appart wel sneller dan dat je en head los moet halen om het gobowheel eruit te halen.

ik denk dat martin hier juist wel een erg sterk fixture op de markt zet.

Gr Dave

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Ik denk dat Martin eens met wat nieuws aan moet komen, in plaats van het telkens op der markt brengen van een ander "wiel" (het blijft een "wiel").

Ooit waren ze vooruitstrevend en vernieuwend en liepen alle merken ver op ze achter, inmiddels loopt Martin nog in een sporthal terwijl sommige andere merken op de Olympische banen rondrennen - voor 't idee

Ennuh, is er iemand die daadwerkelijk dit waxinelichtje naast een 250W MSD kop heeft gezien ter vergelijking?
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                    Het is misschien een rommeldingetje, maar volgens mij ben jij een van de weinigen die het hele gobowiel vervangt. Is toch een compleet nutteloze actie om een wiel op de plank te hebben liggen? Een voorraadje glas is al duur genoeg! Ga je ook nog eens extra tijd stoppen in het eruit halen van het hele wiel, het terugzetten van het andere wiel inclusief afstellen en dan hou je een nutteloos onderdeel over???

Hoeveel gobowielen zou Flashlight denk je op de plank hebben liggen als ze jou methode zouden hanteren?
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

Ik denk niet dat je deze spot moet zien als een vervanger van de gemiddelde MH. Heb fairlight gemaild over de inzet en voordelen op locaties waar bijv. biergooien het probleem is.

Antwoord is dat deze spot geen rental-georienteerde spot is, maar juist bedoeld waar service moeilijk en onwenselijk is, hotels, hoge showrooms, cafe's waar ze gewoon plug en play moeten draaien, zulke dingen. dus geen stof in de fixture en long-life lamp zijn dan wel degelijk interessante argumenten; denk dat de gemiddelde hotelmanager niet zit te wachten op 3-maandelijks een ranzige genie over zijn hoogpolig tapijt..

Comment

• hokkie
                        • Oct 2005
                        • 15

Smartmac

Morgen komen er 2 binnen. Ben ook benieuwd zodra ze uitvoerig getest zijn laat ik jullie wel mijn mening horen.
                        Zou degene met die fiep de zaal wille verlaten

Comment

• Frenklin
                          • Feb 2007
                          • 11

en hoe was hij hokkie?

Ik wil hem mischien ook hebben..

mvg,

Frank

Comment

• DMiXed
                            • Jan 2008
                            • 370

n vriend/collega van mij heeft r ook 4, en daar heb ik ook eventjes mee
                            gespeeld. Ik werd spontaan verliefd Wat n heerlijk spotje, maar heeft iem ook ervaring met die washlens??

grtz Jeroen van Geffen
                            Jeroen van Geffen

Comment

• chippie
                              • Jul 2006
                              • 528

Smartmac Martin

Ja ik heb hier al het een en ander kunnen lezen over deze MH maar dat was tot juli. Nog erg pril en weinig over te vertellen precies maar misschien al iemand die er meer ervaring mee heeft, goede of slechte? We zijn al een paar maanden verder.
                              IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

Working...