Showtec Showbar Modificatie

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

Showtec Showbar Modificatie

Voor iedereen die nog opstart problemen heeft met de Sliding Showbars van Showtec, is hier de oplossing:

groet en suc6
    Erc
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Wat is dan de functie van die condensator die je er dan uit moet knippen? Als dit weer andere problemen oplevert schiet het niet veel op natuurlijk...

Comment

• NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

Originally posted by 4uss
      Wat is dan de functie van die condensator die je er dan uit moet knippen? Als dit weer andere problemen oplevert schiet het niet veel op natuurlijk...
      Condensator was eigenlijk bedoelt om de inschakelpiek op de vangen, maar de condensator is niet goed berekend en kan blijven "hangen" als hij op het verkeerde moment word ingeschakeld.

Het verwijderen van deze condensator levert verder geen problemen op, werkt bij mij nl al zeker een half jaar zonder problemen.

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Hoort er dan niet gewoon een andere condensator in met de juiste waarde om zo nog wel de inschakelpiek op te vangen? Ik kan me zo voorstellen dat je anders een keer al je andere electronica molt als je daadwerkelijk een piek aan het maken bent.

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Zo te zien is deze condensator niet bedoeld voor spanningspieken (eigenlijk een kromme benaming want het zou dan een buffer condensator zijn) want daar is hij veel te klein voor. Voor dat soort toepassingen worden normaal gesproken elco's gebruikt omdat deze een grotere capaciteit hebben met een kleinere opppervlakte. Ik denk dat dit een condensatortje is wat tussen de + en de massa verbonden is en puur werkt om hoog-frequente storing van de gelijkspanningsvoeding te filteren. Als iemand mij een schema kan leveren van de bar en een foto van de print erbij dan wil ik wel eens kijken of ik er zo achter kan komen waar het ding voor dient.

Mzzls
          Correct me if I'm wrong

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

het was een ter info topic, geen "hoe modificeer ik het apparaat" topic. Er word geen schema gestuurd, het eruit halen van de condensator lost de opstart problemen van de showbar op, that's it.

Comment

Working...