Movingheads aan een muur of scans, dat is de discussie meen ik toch...
Moving head langs een muur??
Collapse
X
-
Comment
-
heads langs een muurtje hebben dus toch ook
weer zn voordelen omdat je recht omlaag kunt richten.
maar er zijn toch ook scans die (als je ze goed hangt) recht
omlaag kunnen schijnen en ook het plafond weten te halen?
het enige nadeel is dat je je achtergrond (muur, doek whatever...)
niet kunt belichten, maar dat kun je in princiepe ook
doen met een paar MHtjes van de zijkant??
Jeroen van Geffen.Jeroen van GeffenComment
-
Een movinghead kun je niet met een scan vergelijken.
Scan is sneller en directer. Voordeel van langs een muur hangen is idd dat je de achterkant eventueel kunt uitlichten.
Dus zeker een oplossing maar als je ze dan alleen gebruikt om naar voren te projecteren zou ik een scan gaan hangen ( voordeliger en heeft meer waarde op deze manier )
Persoonlijk ben ik voor scanners ( ieder zijn smaak ) Heads zijn mooi maar meer een eyecatcher dan effectief, ligt er wel aan voor welke doeleinden je de lamp gebruikt.
Wil je snel dan is patend light een uitkomst.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Ik heb nog niet met een scan gewerkt die sneller zijn dan een V*L 2000 Spot of Wash (niet meer in het Vari*Lite pakket, maar nog wel op de markt). Geldt voor beweging, gobo wisseling en kleur wisseling.
Ook nog geen scan gezien die zo mooi een "smooth" pan kan maken met die snelheid (supersnel en heeeeel langzaam).
Maar nu zal de discussie wel weer over geld gaan.
Zoals al vaker op dit forum gezegd, wat vraagt je productie en wat laat je budget toe.
Een goede ontwerper/programmeur kan met scans een mooiere productie maken dan een minder goede ontwerper/programmeur met de aller nieuwste, mooiste, duurste moving heads.
Mocht ik de keus en het budget hebben dan hing ik alles vol met moving heads, kan ik meer doen dan met scans, hebben vaak meer "attributes", heb ik geen verschillen met programmeren en lijkt het beeld meer "samenhang" te hebben.
Kiezen voor juist de verschillen is iets anders, dat is een bewuste keuze, heeft niets met plaats (tegen muur) of budget te maken.
Terug naar de beginvraag;
Een movinghead langs/tegen een muren werkt als een scanner.
is voor mij net zoiets als 575 waxine-lichtjes zijn het zelfde als 1 Source Four, kun je niets inhangen, zet je waxine-lichtjes neer, moet je iets ophangen, neem je een Source Four.Last edited by Martijn de Groot; 11-03-08, 22:12.wat beweegt mensen die licht bewegen?Comment
-
even tegen iedereen er zijn scans met RGB kleur mixing. dus met rood geel en blauw. en van clay packy ik heb al vaker superscans gebruikt die deze functie hadden. als ik er informatie over vind zal ik ze hier even posten...
on topic een Mh of een scan is een heel ander type effect zoals hier al eerder aangegeven.
Voor martijn: een scan is kwa beweging sneller dan elke varilite dus wil je je beams zien vlieggen door de lucht maak dan gebruik van het spiegeltje van scans.
een movinghead tegen een muur is geen scanner!!! met en scan kun je nooit dicht bij de muur komen en tegelijk ook horizontaal de zaal in schijnen. voor fuiven is dit niet altijd een probleem maar bijvoorbeeld bij een optreden hang je scans in je backtruss of Mh dan is je bereik met scans veel kleiner....hehe wat een gedoeComment
-
Vandaag in Enschede nog een klein stukje discussie over dit onderwerp gehad.
Conclusie is nog steeds dat je eerst moet weten wat je wil doen en dat je er daarna een armatuur bij kiest.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
Comment