schowtec lightdesk pro / glp messenger II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Espel11
    • Dec 2007
    • 20

    schowtec lightdesk pro / glp messenger II

    Hallo,

    Ik overweeg een GLP messenger 1 te kopen deze zit rond de 1600 euro.
    Er is ook en GLP messenger 2 is die beter? Wat is het verschil?
    Zijn er in deze prijsklasse(1000-2000 euro) ook nog betere lichttafels?
    Ik wil er een hazer, rookmachiene, scan's, movingheads, gewone parren en evt led parren op aan kunnen sluiten.

    Laat julie reacties maar horen!
    Last edited by moderator; 17-12-07, 19:02. Reason: punten, hoofdletters etc.
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

    #2
    Als ik op merk af zou gaan zou ik niet gauw voor OEM-fabrikanten zoals GLP in die prijsklasse kiezen. Ik kan dan ook niks zeggen over bv. de support van GLP.

    Zelf zou ik dan de 2000 euro houden en gaan voor een SGM Studio 12 Scan. De 12 Scan heeft zich al veel bewezen in het verhuursegment en heeft behoorlijk veel functies. Gezien het feit dat de Messenger al bijna aan die prijs zit, zou ik zelf meer naar de SGM neigen en duurzaamheid kiezen boven fancy functies. Eventueel kun je nog naar de SGM Studio 24 Scan kijken als je veel parren hebt of met 144 memories niet uit de voeten kunt.

    De Pilot serie van SGM kan ook nog, maar die zitten al gauw in een wat duurder segment. Al is het wel zo dat je met de Pilot 3000 een aardig eind in de toekomst vooruit kan.

    Ik weet niet wat andere fabrikanten (o.a. MA, Avolites) in deze prijsklasse bieden, misschien dat iemand anders je dat beter kan vertellen.
    Last edited by Stoney3K; 17-12-07, 19:09.
    First make it work, then make it look pretty!

    Comment

    • Controller
      • Apr 2002
      • 745

      #3
      ik heb onlangs de glp messenger op een proef gekregen, hij mist een hoop dingen, kan maar 512dmx channels aan, geen shape engine.

      Kwa programmeren lijkt het op een SGM Studio.

      Comment

      • floris
        • Mar 2008
        • 1

        #4
        schowtec lightdesk pro / glp messenger II

        ik was gevraagd iemand in zijn kroeg te helpen om zijn licht werkend te krijgen

        MAAR
        ik ken alleen maar avolite tafels en dus niet de messenger II
        en kom er dus NIET uit
        (geen data bij de lampen als ik dmx aansluit , kan de lampen maar niet in de tafel krijgen enz enz enz) word er gek van

        Er hangen 2 stairville mh150 mhtjes, 1 wizard extreme, paar led parretjes, 1 martin ego x5, wat strobe tubes en wil in de toekomst meer aanschaffen

        Nou als er dus iemand is die hem goed kent hoor ik het wel.
        Last edited by moderator; 30-03-08, 22:01. Reason: aangepast conform forum-spelregels

        Comment

        • soundcheckfrits
          • Jan 2005
          • 455

          #5
          avolites tafels heb je ook geleerd d.m.v een handleiding.
          dan kun je ZELF deze tafel ookwel uitvogelen d.m.v een handleiding.!!


          enne volgens mij is dit weer zo'n vraag en aanbod geval..
          de groeten SCF

          Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

          Comment

          • axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

            #6
            Bestaat reeds een topic over de Messenger II.
            Gelieve vragen in dit topic te stellen.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

            Comment

            Working...