problemen bij kleuren presets

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stofffel
    • Apr 2008
    • 9

problemen bij kleuren presets

hey

zelf heb ik redelijk veel als operator gewerkt maar daar is de laatste jaren wat slijtage op gekomen.......

bij het programmeren van de presets heb ik een klein probleempje met de kleuren...
    De normale kleuren zijn geen enkel probleem maar vanaf ik de cmy kleuren programmeer en ik gebruik deze lijkt het wel alsof de tafel al de vorige presets door elkaar haalt, heeft dit iets te maken met wel of niet over wit te gaan bij het programmeren???

Dit op een AVO Pearl 2004 of D4

Alvast bedankt

Greets christophe
  • stofffel
    • Apr 2008
    • 9

het is dringend......

Comment

• DVSL
      • Feb 2007
      • 23

Zorg ervoor dat je preset zeker volledig leeg is voordat je er iets over of bij wil schrijven.

Als je een cmy kleur hebt gemaakt; draai dan ook nog even je andere kleurenwiel(en) op nul of 'open wit'; zodat deze worden meegeprogrameerd als open wit.

Grtz

Comment

• Kilian
        • Dec 2005
        • 179

Originally posted by DVSL
        Zorg ervoor dat je preset zeker volledig leeg is voordat je er iets over of bij wil schrijven.

Als je een cmy kleur hebt gemaakt; draai dan ook nog even je andere kleurenwiel(en) op nul of 'open wit'; zodat deze worden meegeprogrameerd als open wit.

Grtz
        Precies. Let op de basis dingen. Zorg dat de programmer leeg is en tik even alle (kleur)functies aan en maak je kleur.

Succes.

Comment

• stofffel
          • Apr 2008
          • 9

reply

alvast allen bedankt, ik wist dat het daar ergens aan lag, heb vantweekend redelijk grote job en wou toch zeker zijn.

thanx

Comment

• stofffel
            • Apr 2008
            • 9

Originally posted by Kilian
            Precies. Let op de basis dingen. Zorg dat de programmer leeg is en tik even alle (kleur)functies aan en maak je kleur.

Succes.
            als je bepaalde memories wilt aanmaken wat is dan de gulden regel voor "by chanel of by fixture"?????

nogmaals bedankt

Comment

• Kilian
              • Dec 2005
              • 179

Ligt eraan wat je er mee wil doen. Vertel daar anders eens wat meer over?

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je jezelf een _beetje_ verdiept. In het andere onderwerp dat je heb geopend heb ik je een hyperdepyperlink gegeven naar de handleiding van de pearl. Hier staat de uitleg die je zoekt.

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Channel of Fixture op een Pearl is voornamelijk belangrijk als je bijv. een dimmer lijntje voor je bewegende spotjes wilt maken. Op het moment dat er een P/T actief is in de programmer en je memory staat op "fixture" zal alle info meegeschreven worden. Dan is Channel de oplossing: enkel de dimmerinfo zal dan weggeschreven worden.

Verder werkt een Pearl eigenlijk zeer simpel maar daarmee ook van nature "dom": als je het niet verteld snapt 'ie het niet. Mac600 CMY weet dus niets over het kleurenwiel, TENZIJ meegeschreven onder je pallet. Weet wel dat je bij het programmeren van een "focus" enkel de info wegschrijft die op die parameter selectie actief is. Voorbeeld: je draait aan je gobowiel en typt "store focus" en een grijze knop. In de GOBO-bank is nu keurig een focus positie aangemaakt. Mocht je nou ook een kleurenwiel positie weg willen schrijven, doe je dat in je "kleurenwiel" bank. Pas als je live in "DIMMER" staat (meest rechter rij knoppies) heb je beschikking over alle lagen focus.

Hoop dat dit duidelijk genoeg was
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...