Midi Timecode op een avolites pearl

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

    Midi Timecode op een avolites pearl

    Beste mensen,

    tijdje geen posts meer gedaan maar ik heb weer een vraag,
    ik heb binnenkort een show waarbij wij een tv opname gaan doen, dit wordt live opgenomen en men wil tijdens een bumpertje dat het licht steeds hetzelfde chase'je of sequence afspeelt, ook nog strak op tijd natuurlijk. video kan ons midi tijdcode leveren(video start ook de bumpers en daar worden ook de que's gegeven!)
    ik weet dat de pearl tijdcode aankan maar,
    Is dit goed te doen of is dit iets wat je niet moet willen?
    en het mooist zou zijn wanneer we gewoon aan het licht schuiven zijn en dat de tijdcode het voor die paar seconden overneemt (en gelijk daarna wij weer de regie hebben over het licht)... is dit mogenlijk??

    Alvast bedankt!
    Met vriendelijke groet,

    Frans Jansen
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    #2
    Bij veel TV-shows worden dit soort "korte" showtjes die telkens het zelfde zijn gewoon live ingeschoven.. Alleen de grotere shows met echt veel licht - waar het live (bijna) niet te doen is - gaat het op timecode.
    Creating shows beyond Imagination

    Comment

    • voederbietel
      • Feb 2005
      • 197

      #3
      Originally posted by JeroenVDV
      Bij veel TV-shows worden dit soort "korte" showtjes die telkens het zelfde zijn gewoon live ingeschoven.. Alleen de grotere shows met echt veel licht - waar het live (bijna) niet te doen is - gaat het op timecode.
      klopt maar het is een eigen project en van school heb ik de opdracht gekregen dit proberen met tijdcode te doen, ik schuif het het liefst ook zelf in maar nu het toch "moet" ben ik benieuwd of de pearl daar geschikt voor is, en of daar ervaringen mee zijn.
      Met vriendelijke groet,

      Frans Jansen

      Comment

      • Kilian
        • Dec 2005
        • 179

        #4
        Hey,

        Ik heb er weleens meet zitten 'pielen'. Via het system menu kan je verschillende zaken nomtrend het tijdcode-gebeuren instellen. Als je even de handleiding er bij zoekt dan zal je hier meer uitleg over vinden.

        Het zou goed te doen moeten zijn.

        Succes ermee.

        Comment

        • AJB
          • Jul 2003
          • 2289

          #5
          Simpel antwoord: dat moet je niet willen op een Avo. Feit is dat het in theorie zou moeten kunnen, maar een mooie sequence met complexe timing is amper te doen. Neem een tafel die geschikt is voor timecode dat scheelt hoop gedoe.
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

          Comment

          • Carpjes
            • Mar 2007
            • 35

            #6
            Originally posted by AJB
            Simpel antwoord: dat moet je niet willen op een Avo. Feit is dat het in theorie zou moeten kunnen, maar een mooie sequence met complexe timing is amper te doen. Neem een tafel die geschikt is voor timecode dat scheelt hoop gedoe.
            Dat het op een Pearl lastig is kan ik me voorstellen, maar dat je dit niet zou willen op een Avo is onzin.
            De Avolites Daimond4 is zeker geschikt voor timecode, en mooie sequences en complexe timing is niet echt een probleem voor deze tafel.

            Comment

            • JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

              #7
              Originally posted by Carpjes
              Dat het op een Pearl lastig is kan ik me voorstellen, maar dat je dit niet zou willen op een Avo is onzin.
              De Avolites Daimond4 is zeker geschikt voor timecode, en mooie sequences en complexe timing is niet echt een probleem voor deze tafel.
              Als je wat vaker hebt gewerkt op een D4 weet je dat het cuelist ("sequence")systeem alles behalve goed geimplementeerd is en dat het meer een "must have" was dan een goede feature... Wordt niet voor niks voor timecode-shows (en praktisch elke andere show met cuelists en complexe timing) nog vaak een Hog(of GrandMA)-achtige gepakt.
              Creating shows beyond Imagination

              Comment

              • voederbietel
                • Feb 2005
                • 197

                #8
                Dank voor reacties,

                Dat een andere tafel: hog MA beter is om tijdcode mee te draaien is mij al bekend maar dat is niet zo zeer mijn vraag,
                mijn vraag is of dit goed te doen is en of iemand hier ervaring mee heeft?
                Het gaat mij erom dat wanneer er ervaring mee is dat dit redelijk goed werkt, ik in deze drukke tijden mijn energie erin ga stoppen, en probeer te voorkomen dat wanneer het uiteindelijk niet werkt iedereen gaat roepen dat ze mij dat ook wel van tevoren konden vertellen.
                ik wil dit zeker gaan uitzoeken maar daar heb ik het nu (te) druk voor om daar achter te komen (dan ga ik het bijv. in de winter uitzoeken)

                Alvast bedankt!
                Met vriendelijke groet,

                Frans Jansen

                Comment

                Working...