Strobo probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jovax
    • Jun 2008
    • 2

Strobo probleem

Wie kan mij helpen. Ik heb nml een probleem met een 2ch strobo. Normaal kan dit toestel enkel dimmen en snelheid aanpassen. Ik beschik over 5 van deze toestellen (nml botex) Voor de prijs werken de toestellen echt goed. Maar echter 1 probleem. Ik gebruik ze namelijk soms in een discotheek. En nu komt het probleem. Halverwege de avond soms na 1 uur soms na 6 uur gaat de lamp blinden en blijft ze blinden tot je de stekker uittrekt. ik dacht nml dat het aan het toestel lag. Maar ik mag eender welk van de 5 strobos in de disco hangen, ze krijgen elks 1 voor 1 dit probleem. Op eender welk andere locatie valt dit nooit voor. Is er iemand op dit bolleke dat mij kan vertellen waar dit kan aan liggen????
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Gebruik je een vaste bekabeling van de discotheek?
    Gebruik je in de discotheek soms een andere lichtcontroller?

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

heb ooit eens gelezen in een topic over de hungaroflash Quasar dat deze ook onregelmatig begon te blinden door een dip in de spanning... omdat het net zo gaat schommelen zakt de stuur-elektronica eronderdoor en gaat de strobo zn eigen leven leiden... mss is dat hier ook het geval?!
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

Originally posted by DJ_matthias
        heb ooit eens gelezen in een topic over de hungaroflash Quasar dat deze ook onregelmatig begon te blinden door een dip in de spanning... omdat het net zo gaat schommelen zakt de stuur-elektronica eronderdoor en gaat de strobo zn eigen leven leiden... mss is dat hier ook het geval?!
        Kan inderdaad het geval zijn maar normaal gesproken heeft de stuurelectronica toch wal een brown-out circuitje welk een reset forceert wanneer de spanning te ver inzakt. Kan zijn dat de botex dit niet heeft (budget hè!) maar nogmaals, dit lijkt me sterk. Ook zal de spanning van de stuurelektronica (5V max) niet erg ver inzakken omdat een dip op het net van 50 V (voorbeeldje) door de gelijkrichter, trafo en buffer condensatoren al dusdanig ver worden verzwakt dat het stabilisatiecircuit voor de stuurelectronica-voeding er geen last van heeft. Zou het dus niet zo snel gaan zoeken in de voeding maar eerder in het DMX signaal, of met name in de stoorsignalen die de strobo in de discotheek ontvangt. Blinden is geen functie van de botex strobo voor zover ik weet dus zal deze functie ook niet met een DMX waarde aan te roepen zijn. Ik zou het op stoorsignalen gooien, of op voedingsrotzooi (slechte spanningen/frequenties), aardingsproblemen e.d.

Sterkte ermee
        Correct me if I'm wrong

Comment

• DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

enige oplossing blijft dan een aparte lijn vanuit een dmx splitter/booster en hem vanuit een volledig lege kring voeden...
          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Shark
            • Aug 2007
            • 208

zoals ik lees is het enkel in die discotheek en na ongeveer 1 uur of na 6 uur?

en met die stroompieken.. misschien is er rond een bepaald uur nog iets dat aangaat ofzo dat voor stroompieken kan zorgen. Ik zou een extra stroomkabel leggen met verlengkabel of dergelijke om te zien of het degelijk de electriciteit zelf is in de discotheek. Als het probleem is opgelost kun je eventueel een vaste nieuwe bekabeling leggen. Stop die verlengkabel wel in een ander stopcontact of kring dan waar de strobo's eerst met werden gevoed..

Comment

• jovax
              • Jun 2008
              • 2

Strobe

zondag zal ik alvast eens testen te starten van een apparte lijn.
              De kans is idd wel groot dat er strooispanningen zijn vanwege het grote aantal neons en TL(black lights).
              Ik hou jullie op de hoogte

Comment

• JustME125
                • Jun 2006
                • 297

Neons zorgen vaak voor veel problemen op het net. Kan goed zijn dat hier een groot deel van je gezeik vanaf komt idd.

Aangezien het nu maandag is.......hoe is het verlopen?

Mzzls
                Correct me if I'm wrong

Comment

Working...