sunstrips/blinders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

Een deel van de handleiding

dus als je inderdaad al je sunstrips appart wil aansturen en ze 10 kanaals mode wil geven kun je enkel deze adressen gebruike: 41, 51, 61. 71 is net het eerste adres van de 5 kanaals mode
    Last edited by Shark; 20-08-08, 13:28.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

neen!
      Op DMXkanaal 1 van elke sunstip geef je aan met de waarde (0 tot 255) op welke modus hij moet functioneren, niet met het startadres! Moet hij op 10-kanaalsmodus staan: moet kanaal 1 de waarde tussen 41 of 70 hebben.

Met de Switches 10 - 11 - 12 geeft je de modus aan, dus: 000 = DMX = switch 10 uit, switch 11 uit EN switch 12 uit!

Zoals het nu in het eerste plaatje staat: strip staat op muzieksturing.
      Last edited by MEEO Licht en Geluid; 20-08-08, 13:37.
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Toch lijkt het er meer op dat wanneer de DMX-waarde van kanaal 1 tussen 41 en 70 staat je de 10-kanaals mode selecteert. Als je de DMX-waarde tussen de 71 en 100 brengt je de 5-kanaals mode selecteert, ...
        exit night into LIGHT

Comment

• Shark
          • Aug 2007
          • 208

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
          neen!
          Op DMXkanaal 1 van elke sunstip geef je aan met de waarde (0 tot 255) op welke modus hij moet functioneren, niet met het startadres! Moet hij op 10-kanaalsmodus staan: moet kanaal 1 de waarde tussen 41 of 70 hebben.
          Inderdaad, het begint door te dringen, zat steeds met een 10 kanaals sunstrip in mijn hoofd, maar deze heeft er 11, het eerste is dus om te bepalen in welke kanaalsmode je wil werken.

Algemeen gezien kun je dus in het midden van je show dit eerste kanaal eventjes aanpassen en plots er een muziek gestuurde sunstrip van maken..

Comment

• PeterZwart
            • Jan 2008
            • 402

kanaal 1 bepaald zijn mode?

0 t/m 40 en ga zo maar door is toch gewoon de dmx waarde??

ipv procenten zijn dat gewoon de normale waardes toch?
            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Originally posted by PeterZwart
              kanaal 1 bepaald zijn mode?

0 t/m 40 en ga zo maar door is toch gewoon de dmx waarde??

ipv procenten zijn dat gewoon de normale waardes toch?
              Correct, máár: De nieuwe fixtures op de markt worden meestal uitgerust met een 'extra' DMX kanaal voor diverse instellingen.

Over de rest: nog steeds fout!
              Met het DMX kanaal (kanaal 1) wordt ingesteld met hoeveel LAMPEN tergelijkertijd de stip werkt, NIET of de stip in DMX of muzieksturing staat!
              Dit doe je met de 3 EXTRA DIPSWITCHES achterop de strip (switch 10, 11 en 12).
              Met het extra kanaal kan worden gekozen in welke DMX stand de strip staat: 1 lamp per kanaal (10 kanalen), 2 lampen per kanaal (5 lampen), of 5 lampen per kanaal (2 kanalen). Bovendien heeft de stip ingebouwde chasers, die je kan bedienen met DMX.
              Dan wordt: kanaal 1: DMX modus, kanaal 2: Ingebouwd programma (dus welke chaser), kanaal 3: helderheid en kanaal 4: snelheid...

@ stekelvarke: het antwoord wat jij geeft, is dus correct.
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• PeterZwart
                • Jan 2008
                • 402

ah oke op die manier!

dan zie ik er in zekere zin toch wel een voordeel in moet ik zeggen..
                zeker als er een chase in zit.. das vooral handig op kleine lichttafeltjes..
                daarop is het programmeren van sunstrips.. een ramp:P

maar a'fijn als je een shape generator in je lichttafel hebt.. kun je al genoeg met normale sunstrips..

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

hang een laptopje aan je lichttafel met pixeldrive of een andere mediaserver op...
                  is ook een manier...

maar snap nu ook het systeem en is dan ind wel handiger op bepaalde vlakken...
                  Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Shark
                    • Aug 2007
                    • 208

na heel deze discussie (en sorry, het was mijn fout) heb ik de showtec sunstrips gekocht en al mee getest.

ben er echt 100% tevreden over! werken echt heel mooi

het enige spijtige is wel dat er na 1 dag net een lampje is gesneuveld
                    dit is een GU10 halogeenlamp van 220V en 75W.. het rare is dat de verkoper en nog enkele andere winkels deze niet hebben. Wat ze wel hebben zijn de 50W versies. Nu vind ik het vrij idioot om even alle lampjes te gaan vervangen naar 50W, dus iemand een idee waar ik in belgie (vlaanderen liefst ) zo'n 75W lamp kan gaan halen?

Of kan ook natuurlijk al deze 75W lampen verkopen en vervangen door 50W..

hoe denken jullie hierover?

Comment

• PeterZwart
                      • Jan 2008
                      • 402

zelfde probleem hier.. de lampjes sneuvelen inderdaad wel heel snel..

ze zijn trouwens wel vrij goed tegen weer bestendigd.. ze hebben laatst in de stromende regen gehangen maar niets dat ging storen of wat dan ook wat ik echter wel had verwacht..

maar a'fijn, die lampjes kun je misschien via J&H bestellen?
                      die leveren ook in belgie dacht ik?

zou ik er meteen stuk of 5 bestellen, dan heb je zowiezo nog 4 op spare voor t geval er weer 1 springt.. (zijn bij mij op 4 sunstrips al iets van 4 of 5 kappot..

Comment

• Shark
                        • Aug 2007
                        • 208

Originally posted by PeterZwart
                        zelfde probleem hier.. de lampjes sneuvelen inderdaad wel heel snel..

ze zijn trouwens wel vrij goed tegen weer bestendigd.. ze hebben laatst in de stromende regen gehangen maar niets dat ging storen of wat dan ook wat ik echter wel had verwacht..

maar a'fijn, die lampjes kun je misschien via J&H bestellen?
                        die leveren ook in belgie dacht ik?

zou ik er meteen stuk of 5 bestellen, dan heb je zowiezo nog 4 op spare voor t geval er weer 1 springt.. (zijn bij mij op 4 sunstrips al iets van 4 of 5 kappot..
                        hoe lang gaan de lampe bij jou meestal mee?

misschien dat ik al direct beter voor een "merk" lamp ga, in plaats van deze chinese lampe die erin zitte (hebben ze mij zo toch verteld ook bij de electrozaak, dat het chinese lampen zijn).. komt misschien duurder uit, maar zekerheid dat ze langer meegaan?
                        En ook nog via een "ex collega" in de belichtingswereld gehoord dat het verschil tussen 50W en 75W miniem is. Dus eventueel toch voor 50W gaan?

of wat zijn jullie ervaringen?..

Comment

• Highfield
                          • Jun 2006
                          • 144

Ik heb 120 lampjes in de show zitten maar ik heb er het afgelopen jaar (120 keer weggeweest) pas 15 ofzo vervangen. De eerste paar door gammalampjes maar die zijn nu allemaal alweer vervangen dus effectief pas 7 meegeleverde showtec lampjes. Geen klachten hier dus! Het verschil tussen 50 en 75 watt zie je wel degelijk, en als je ze als blinder gaat gebruiken zou ik zeker voor 75 gaan. Als puur effectlicht voldoet 50 prima.

--
                          Trouwens, heeft iemand die par64 blinders al eens in werking gezien, of nog beter er een foto van?
                          Harm Hoogveld

Het begint met ambitie..

Comment

• Shark
                            • Aug 2007
                            • 208

Originally posted by Highfield
                            Ik heb 120 lampjes in de show zitten maar ik heb er het afgelopen jaar (120 keer weggeweest) pas 15 ofzo vervangen. De eerste paar door gammalampjes maar die zijn nu allemaal alweer vervangen dus effectief pas 7 meegeleverde showtec lampjes. Geen klachten hier dus! Het verschil tussen 50 en 75 watt zie je wel degelijk, en als je ze als blinder gaat gebruiken zou ik zeker voor 75 gaan. Als puur effectlicht voldoet 50 prima.
                            ok thx! daar was ik nog niet gaan zien, morgen even naar gamma..

Comment

• tha_dj
                              • Jan 2004
                              • 375

Wij hebben 1 maand 4 actieve sunstrips van showtec gehad, en met alle 4 meteen problemen en inderdaad gesprongen lampen, maar ook triacs die meteen doorgebrand zijn.
                              Zijn inmiddels weer retour, en voor de klussen waarvoor ze nodig zijn huren we ze wel, zit voor ons te veel ellende aan vast en dus een heel laag rendement.
                              Vraag me af hoe de grotere producties het hebben, moet volgens mij dikwijls een strip ploffen ( of zekering groep ) of wat dan ook, of zou het echt een klein partijtje geweest zijn waarvan wij er toevallig 4 hadden ???

MAANDAG OCHTEND PRODUCTIE
                              your light !

Comment

• DJ nn
                                • Jun 2006
                                • 489

Vervangen door een "merklamp" van 50W, ik en nog verschillende mensen zien geen verschil (als je wel op straligshoek let).
                                Is trouwens altijd makkelijker ook: lampje stuk, geen spare? ff shoppe bij de suppermarkt en klaar!

grtzz DJ nn
                                ... the sound of silence...

Comment

Working...