Halogeenlampjes rechtstreeks op 230 V (de beruchte GU-10 voetjes) is altijd miserie: deze heb ik nog nooit hun aantal branduren weten halen. Voor alle zekerheid: om de 50 uur vervangen...
sunstrips/blinders
Collapse
X
-
En met slimmer programmeren kan je je lampuren nog wel verdubbelen ook.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
Omdat een zichtbare blinder waarin op een avond een lampje stuk gaat plots HEEL erg opvalt...
Zeker nu die blinders niet meer puur voor het blinden maar ook als een stuk decoratief licht gebruikt worden.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Verder worden de decoratieve doeleinden al jaren toegepast naast de functie van waar ze orgineel voor ontworpen zijn, voetlicht, alleen zijn de mogelijkheden voor effecten enorm verbeterd. En bij de traditionele sunstrips gaan er gelijk 20 lampjes uit als er 1 stuk is, dus waar moet je je drukker om maken?Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
En bij de traditionele sunstrips gaan er gelijk 20 lampjes uit als er 1 stuk is, dus waar moet je je drukker om maken?
Een active sunstrip is in mijn ogen sowieso geen blinder en 1 lampje stuk op totaal 100 kan je best een paar uurtjes mee leven. En aangezien het leven ruim boven de 100 begint ...Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
"effect" is dan een simpel looplichtje, of 2 looplichtjes.. ale nja echt super veel gaat nog niet éComment
-
toch even een vraag,
hoeveel watt trekken die Active sunstrips's (showtec) nou eigelijk als ze vol open staan.. met lampjes van 50W
na wat googlen kom ik op 2 totaal verassende dingen uit:[LIST][*]stroom: 3,5A (+- 805 W @ 230v)[*]zekering: F6,3A (+- 1450W @ 230V)
Ik heb een showtje met 4 van deze dingen, en de vorige keer had ik er 2, toch is de lichtshow vaak uitgevallen terwijl ik het na mijn berekening goed had gerekent.. maargoed..
met Fase berekening.. op me krachtstroom.. moet ik dan rekening houden met 1450 W, of met 805W?
(heb ook nog zoot mac's e.d.. moet allemaal op een 16A aansluiting
mijn berekening is als volgt tot nu toe:
Fase 1:8 mac krypton 250.. afgezekerd op de heads met een totaal van 2800W
Fase 2: 2 sunstrip active's + 4 led parren (led parren per stuk afgezekerd op 20W, dus 160 watt max)
Fase 3: 2 sunstrip active's + 4 led parren,
want als die sunstrips maar 805W perstuk zijn, dan zet ik ze alle 2 onder 1 fase.. en hou ik 1 fase over voor co2 blasters/lasers e.d
en anders moet ik nog een 16A erbij pakken.. maar die is helemaal totaal aan de andere kant, dan waar ik het podium heb staan..
en er komt nog een band die een 16A aansluiting nodig heeft, en er zijn in totaal maar 2 16A aansluitingen in de zaal.
ik hoop dat jullie me even kunnen helpen[/LIST]
Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)Comment
-
showtec sunstrips hebben standaard 75w lampjes,
10x 75 w lampjes = 750w x 4 sunstrips = 3000w
2 per fase = 1500, ik pak zelf altijd 250w spare voor de piekjes die je trekt..
dus zou ik ze berekenen als 1750w..
geen idee wat anderen ervan vinden maar met een tekort aan stroom zit ik vrijwel nooit meer...
Groeten fan 'n gek ut FryslanComment
-
oke, ik dacht dat het 50W hallogeen was, aangezien het reserve hallogeen lampje 50 W was,
maar jij houd geen rekening met het verbruik dat het apparaat zelf heeft?
naja, ik kan het om 'save' te spelen net zo goed 2 per fase zetten met wat led parren,
nu weet ik dus ook waarom het vorige keer steeds uitviel,
toen had ik een blinder met 6 lampen een atomic 300, en 2 sunstrips, en 6 heads..
heads apart, atomic apart, en blinder en sunstrips samen..
tijdens het testen de gehele middag ging het goed, kon alles aanzetten zonder dat het uitviel..
maar soms als ik de atomic gebruikte.. en de blinder.. en de strips.. viel het uit
omdat ik van de mac's(krypton) uitging van 300 watt per stuk, en van sunstrip 10x50=500 w.. had ik 600 voor gerekend..
maja, van ervaring leert men..Last edited by Tummy; 19-12-08, 18:16.Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)Comment
-
verbruik van de sunstrips is gen grote percentage, showtec zegt zelf ook dat ze 750w trekken.. 250w spare is meer dan voldoende voor actieve dimmertjes lijkt mij.
op een mac 250 reken ik meestal 400 tot 500wGroeten fan 'n gek ut FryslanComment
-
Deze bijvoorbeeld:
LED-GU10-bulb
Lichtopbrengst kan ik weinig over zeggen.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Is er al iemand opgevallen als EML Productions ergens
sunstrips gebruikt ( Tv, Clouseau, enzo...) dat deze een
andere afstraling hebben dan standaard?
Zouden zij een andere lamp (duurdere, andere afstralingshoek) gebruiken?
Misschien zijn de originele Showtec lampjes niet flikkervrij op camera?
Of misschien zit het wel gewoon in mijn hoofd dat EML duurdere
lampjes gebruikt
Grtz StevenComment
-
Comment