Tafel om echt mee on the fly te werken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Tafel om echt mee on the fly te werken

Ik ben een liefhebber van veel knoppen en schuiven die onder zich ieder een eigen mogelijkheid heeft, ben begonnen met de masterpiece en werk nu veel met de Zero88 Mambofrog, deze heeft 24 submasters met 20 pagina's en 48 sx-buttons, die ook que's, scenes en ga zo maar door kunnen bevatten.

Kent er iemand nog een tafel rond de 6000 euro die zoveel ruimte biedt om op los te gaan bij coverbandjes en danceavonden? zat zelf te denken aan een Pearl Tiger of een chamsys maxiwing/MQ50, maar veel verder kom ik niet, een vista s3 misschien? likon ben ik niet zo gechameerd van, 1024 dmx-kanalen is wel het minimum.
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

Een Pearl Tiger zou ik in jou geval dan echt heel snel overslaan.
    Veel te weinig playbacks en pallet faders.

Comment

• tijn
      • Oct 2003
      • 184

Je zou ook eens naar een Pearl Azure kunnen kijken. Lekker veel knopjes en toch compact. Maar als je in de toekomst meer met Led en video wil doen blijft Chamsys toch een betere keus denk ik...

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

Ik denk dat je de tiger niet te snel over moet slaan. Als je de playback wing erbij pakt zit je toch weer op de standaard 15 playbackfaders. De presethandles gebruik je tijdens je show (als je goed geprogd hebt) niet. Ik werk er nu een aantal maanden mee en ben er erg tevreden over voor het Rock and Roll werk.

Mzzls
        Correct me if I'm wrong

Comment

• PeterZwart
          • Jan 2008
          • 402

Originally posted by JustME125
          Ik denk dat je de tiger niet te snel over moet slaan. Als je de playback wing erbij pakt zit je toch weer op de standaard 15 playbackfaders. De presethandles gebruik je tijdens je show (als je goed geprogd hebt) niet. Ik werk er nu een aantal maanden mee en ben er erg tevreden over voor het Rock and Roll werk.

Mzzls
          preset handles? daaronder versta je toch hopelijk niet de palette buttons?
          Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Ik ben altijd redelijk blij geworden van een HOG1000. Niet meer het nieuwste model, maar wel lekker veel knopjes voor direct-access. En waarschijnlijk ook wel voor 6000 te vinden...

Groet, Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• JustME125
              • Jun 2006
              • 297

Originally posted by PeterZwart
              preset handles? daaronder versta je toch hopelijk niet de palette buttons?
              Nee inderdaad bedoel ik niet de palette buttons. Aangezien de post van Stefan ging over pallet faders heb ik het beestje ff bij de correcte naam (preset handles) genoemd in mijn post.

Pallet buttons heb je namelijk op een tiger net zoveel als op een 2004/2008. Alleen de preset handles (de schuiven) zijn er 30 minder. Maar als je fatsoenlijk progt heb je die toch niet nodig. Vandaar dat ik de tiger niet te snel aan de kant zou schuiven als (welliswaar een "kleinere") Rock & Roll tafel.
              Correct me if I'm wrong

Comment

• kristofb
                • Sep 2006
                • 91

ik zou gewoon voor de chamsys gaan...

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Originally posted by kristofb
                  ik zou gewoon voor de chamsys gaan...
                  Ja, en ik zou gewoon voor een plank met lichtschakelaars gaan.

Elke vorm van beargumentatie ontbreekt

Zou niet weten waarom een Chamsys-desk nou zo bijzonder gemakkelijk voor "on the fly" zou zijn. GrandMA heeft menig functies om ideaal on the fly mee te kunnen knipperen waar Chamsys-gebruikers alleen maar van kunnen dromen - Speed-groups met sync-instelling per chase/list, executor-buttons, etc.

En een hog werkt - mits fatsoenlijk geprogrammeerd - ook ideaal live on the fly - door de palette-schermen handig in te delen.
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• kristofb
                    • Sep 2006
                    • 91

Originally posted by JeroenVDV
                    Ja, en ik zou gewoon voor een plank met lichtschakelaars gaan.

Elke vorm van beargumentatie ontbreekt

Zou niet weten waarom een Chamsys-desk nou zo bijzonder gemakkelijk voor "on the fly" zou zijn. GrandMA heeft menig functies om ideaal on the fly mee te kunnen knipperen waar Chamsys-gebruikers alleen maar van kunnen dromen - Speed-groups met sync-instelling per chase/list, executor-buttons, etc.

En een hog werkt - mits fatsoenlijk geprogrammeerd - ook ideaal live on the fly - door de palette-schermen handig in te delen.
                    maar de grandma ligt niet in ieders budget.... grandma is zeker beter maja daar hangt zo ook zijn prijs aan é. en chamsys is ook grote vorderingen aan het maken. EML belgie gebruikt ze ook al op veel jobs...

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Goedkoopste Chamsys-desk kost ongeveer hetzelfde als een GrandMA micro..
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

De MQ100 en GMA Micro spreken me evenveel aan, waar alleen de gma dan weer een minder lekkere encoder wheel indeling heeft als je het me vraagt. Allebei geloof ik helaas iets van 3000 euri boven budget, mits nieuw.

Hog 1000 en hog 500 heb ik op een vreemde manier nooit echt vriendjes mee kunnen worden, en zeker gezien het feit dat ze echt wel uitontwikkeld zijn vallen deze buiten de boot.

De tiger heeft dan idd wel wat weinig faders, maar de tijd dat je alles alleen maar onder faders wil gooien is vrees ik helaas wel wat voorbij, al had ik graag een avo diamonds 4 gehad !

voordeel van zowel chamsys als Frog is de geweldige userfeedback, fora en support vanuit de fabrikant. hoe is dit bij AVO?

Comment

• s142918
                          • Apr 2006
                          • 111

Originally posted by R. den Ridder
                          voordeel van zowel chamsys als Frog is de geweldige userfeedback, fora en support vanuit de fabrikant. hoe is dit bij AVO?
                          Redelijk. Van ontwikkeling in die hoek kun je niet meer spreken. Er komt wel een nieuw OS, maar dat draait alleen op de consoles met nieuwe hardware (Expert).

Comment

• DeMennooos
                            • Aug 2000
                            • 1416

Goedkoopste Chamsys-desk kost ongeveer hetzelfde als een GrandMA micro..
                            Goedkoopste ChamSys desk is goedkoper dan de GrandMA Micro of Pico.

(en dan heb ik het niet over de PC Wing oplossingen...)
                            Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• PeterZwart
                              • Jan 2008
                              • 402

Ik zie niet in wat er mis is aan een Avo console?

Pearl tiger heeft meer dan genoeg playback-faders.
                              Als je werkt met meerdere fixture pagina's dan heeft de tiger er ook genoeg.
                              Kwa dmx kanalen heb je ook meer dan genoeg.

wat is het punt waarom er niet voor aan tiger zou worden gekozen?

of misschien zoals ik, een pearl 2k4?

meer dan genoeg knopjes en schuifjes!
                              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

Working...